سلامت نیوز : مدیر روابط‌ عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات بیش از 3 هزار مسافر نوروزی در ادامه طرح امداد نوروزی سال 91 در 24 ساعت گذشته خبر داد.
 
به گزارش سلامت نیوز ، حسین درخشان در گفت‌وگو با فارس؛ با اشاره به گزارش 24 ساعت حوادث و عملیات‌‌های امداد و نجات در دومین روز از طرح امداد نوروزی سال ۹۱ اظهار داشت: در مجموع 228 مورد حادثه از جمله 149 مورد حادثه جاده‌ای ( 65 درصد) و 20مورد حادثه به دلیل برف و کولاک صورت پذیرفت.

وی با اشاره به کل حادثه‌دیدگان که 3 هزار و 97 نفر بودند، افزود: در این زمینه 3 هزار و 65 نفر نجات یافتند که از این تعداد 776 نفر مصدوم شدند که 158 نفر برای درمان بیشتر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

درخشان با اشاره به اسکان اضطراری یک هزار و 502 نفر در روز دومین روز طرح امداد نوروزی سال ۹۱ بیان داشت: در این زمینه 34 ساعت سورتی و 29 ساعت پرواز توسط بالگردهای هلال احمر در عملیات‌های امداد و نجات برای کمک به مسافران نوروزی صورت پذیرفت.

درخشان ادامه داد: در این زمینه مسافران می‌توانند در صورت بروز هر حادثه‌ای با شماره‌های 110 و 115 و همچنین شماره 147 ندای سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح امداد نوروزی سال ۹۱ به مسافران در جاده‌ها نیز نقشه‌های جانمایی پایگاه‌های امدادی هلال‌‌احمر در کشور ارائه می‌شود و در 24 ساعت گذشته محورها و جاده‌های 4 استان آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و کردستان دچار برف و کولاک شدید بودند که داشتن زنجیر چرخ در جاده‌های این استان‌ها الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha