سلامت نیوز : رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران گفت: هر دستگاه گرمایشی که اکسیژن داخل محیط زندگی را کم کند، برای خانواده‌ها مضر است و در درازمدت اثرات جبران ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل سرما و خرید وسایل گرمایشی بهتر است خانواده‌ها در تهیه این وسایل دقت لازم را به کار برند چرا که وسایل گرمایشی مستقل بویژه پکیج به دلیل آن که اکسیژن داخل آپارتمان را می‌سوزاند برای افراد زیان‌بار است.وی تصریح کرد: باید وسایل گرمایشی به نحوی باشد تا در تهویه خانه و نیز تنفس افراد مشکل ایجاد نکند.

خسرونیا افزود: درست است که در سیستم پکیج برخلاف سیستم شوفاژخانه، واحدهای مسکونی در هزینه‌ها از یکدیگر مستقل هستند اما چنین وسایل گرمایشی میزان رطوبت و اکسیژن داخل آپارتمان را کم می‌کند و برای افراد مسن، کودکان و به ویژه افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند، مشکل ایجاد می‌کند.وی به افرادی هم که از سیستم گرمایشی شوفاژ استفاده می‌کنند توصیه کرد تا یک ظرف آب بر روی شوفاژ قرار دهند تا باعث افزایش رطوبت هوا شود.

به گفته‌ رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران، متاسفانه در حالی که استفاده از وسایل گرمایشی مانند پکیج‌ها در اکثر کشورها منسوخ شده است، در کشور ما تازه رونق پیدا کرده و این به دلیل عدم آگاهی مردم و کوتاهی دستگاههای متولی در اطلاع رسانی است.خسرونیا ادامه داد: وسایلی همچون پکیج هم سبب آلودگی هوای محیط آپارتمان می‌شوند و هم به دلیل ایجاد آلودگی صوتی مضر هستند بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود اگر از این وسایل استفاده می‌کنند، روزنه‌های ساختمان را به هیچ عنوان نپوشانند و بگذارند هوا در محیط خانه در جریان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علوی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    در فصل سرما برخی از خانه هایی که صاحبان آن ها اجاره داده اند فاقد وسایل گرمایشی استاندارد ( پکیج یا آبگرمکن ) و نیز بسیاری از خانه ها فاقد کپسول آتش نشانی است . خواهشمند است با این صاحبخانه ها برخورد شود و حداقل از این حق مستاجر دفاع گردد چون این موضوع ممکن است جان افراد خانواده و محیط آپارتمان را به خطر بیندازد . ضمن این که در مواقع بحرانی طبیعت ، این موضوع مهم تر جلوه می کند .