سلامت نیوز :  محققان دانشگاه ساوث همتون انگلیس دریافتند: مصرف انواع نامناسب روغن در دوره بارداری احتمال اضافه وزن کودکان متولد شده را افزایش می دهد.

این محققان دریافتند: مصرف مقادیر زیادی روغن های آشپزخانه و آجیل می تواند بر وزن کودکان متولد شده در مراحل بعدی زندگی تاثیر بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان گفتند: دلایل جدید تاکید می کند زنان در دوره بارداری لازم است روغن ماهی بیشتری مصرف کنند که دارای اسیدهای آمینه امگا 3 است تا کودکان آنها در آینده زندگی بهتری داشته باشند.

محققان در تحقیقات خود حجم چربی ها و عضلات 293 کودک پسر و دختر را در سنین چهار و شش سالگی ارزیابی کرده و نتایج را با مقادیر مختلف انواع اسیدهای امینه گرفته شده از خون مادرانشان در دوره بارداری مقایسه کردند.

این تحقیقات نشان داد: کودکان متولد شده از مادرانی که بالاترین سطح امگا 6 را در جریان بارداری در خون خود داشتند؛ توده چربی بیشتری در بدن داشتند.

نیکلاس هارفی محقق مسئول تحقیقات گفت: این تحقیقات نشان می دهد که تغییرات رژیم غذایی مادر در دوره بارداری در راستای کاستن از مصرف امگا 6 چه بسا تاثیر مفیدی بر ساختار بدن کودک دارد.

اسیدهای چرب امگا - 3 خانواده ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که اولین پیوند دوگانه آن ها بین سومین و چهارمین کربن در زنجیره کربنی قرار گرفته است. اسیدهای امگا 3 برای تنظیم فعالیت بدن انسان موادی ضروری هستند، اما در بدن ساخته نمی شوند.

سه نوع عمده اسید چرب امگا 3 وجود دارد که شامل نوع (ALA) که در برخی سبزی و گردو وجود دارد و دو نوع (EPA) و (DHA) که در برخی ماهی ها همچون سالمون وجود دارد، می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha