سلامت نیوز : یک متخصص قلب و عروق، وجود درد فشار دهنده و بدون سوزش در وسط جناغ سینه به هنگام تحرک زیاد را علامت ابتلا به تنگی عروق کرونری قلب بیان کرد.

دکتر ناهید صالحی در گفت وگو با (ایسنا) ، افزود: در اوایل تشکیل پلاک (چربی) درون رگها، علامت بالینی مشخصی در شخص بیمار مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: اگر 50 تا 60 درصد رگ توسط پلاک مسدود شود، در این زمان فرد بیمار در حالت استراحت علامتی نداشته، اما با انجام هرگونه فعالیت از جمله پیاده روی تند، نرمش و دویدن، درد فشار دهنده‌ای در وسط جناغ سینه احساس می‌کند.

صالحی افزود: این درد به هیچ وجه سوزش نداشته و مشخصه آن این است که به محض متوقف کردن فعالیت، درد موجود ظرف یک تا دو دقیقه از بین می رود.

وی خاطرنشان کرد: ابتلا به بیماری تنگی عروق کرونری در مردان بیشتر از زنان است و در سنین بالاتر خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد.

وی کشیدن سیگار، دیابت و بالا بودن چربی و فشار خون را از جمله عوامل زمینه ساز در ایجاد بیماری تنگی عروق کرونری بیان کرد.

این متخصص قلب و عروق، انجام تست ورزش را برای تشخیص ابتلا به این بیماری ضروری دانست و بیان داشت: با انجام تست ورزش افراد بر روی یک دستگاه تردمیل می دوند و در حال دویدن نوار قلب آنها ثبت می شود که با توجه به تغییرات ضربان قلب، پزشک معالج متوجه تنگ بودن یا نبودن عروق کرونری فرد خواهد شد.

صالحی توصیه کرد: افرادی که مبتلا به تنگی عروق کرونری هستند رژیم غذایی مناسب را رعایت کرده و از کشیدن سیگار و داشتن تحرک زیاد خودداری کنند.

وی گفت: فرد بیمار تا زمانی که تنگی عروق او بوسیله مصرف دارو و یا بالن زدن رگ و یا عمل جراحی باز نشده است باید از انجام فعالیت‌های سنگین و تحرکات بسیار خودداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha