نخستین همایش انجمن صرع ایران باعنوان آشنایی باصرع و اختلالات تشنجی روز پنجشنبه با حضور پزشكان، متخصصان، مصروعان و خانواده‌های آنان در دانشگاه علوم پزشكی قزوین برگزارشد.

دبیر این همایش هدف از برگزاری آن را گسترش فعالیت‌های آموزشی در كشور، افزایش‌آگاهی بیماران، خانواده‌های آنان، كارشناسان و پزشكان درخصوص بیماری صرع برشمرد.

دكتر"حمیده مصطفایی" در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزایش كیفیت زندگی بیماران مبتلا به صرع را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان كرد.

وی اظهار داشت: از گذشته تاكنون باورهای اجتماعی نادرستی درمورد بیماری صرع وجود داشته و این باورهای نادرست كه از ناآگاهی مردم نسبت به ماهیت بیماری صرع و مكانیسم بروز تشنج ناشی می‌شود به جزیی از فرهنگ سنتی تبدیل شده‌اشت.

وی از اهداف مهم برپایی این همایش را اصلاح باورهای غلط نسبت به بیماری صرع دانست و گفت: تنها راه برطرف كردن این باروهای نادرست اطلاع‌رسانی صحیح و آشناكردن جامعه با بیماری صرع و مكانیسم ایجاد آن است.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه‌داد: بیماری صرع قابل درمان و كنترل است و خللی در زندگی اجتماعی بیمار وارد نمی‌كند، مگر اینكه بیمار تحت نظر پزشك نباشد و بیماری خود را پنهان نگاه دارد.

وی افزود: خانواده‌بیماران مصروع نباید به تجویزهای افراد غیرمتخصص توجه و فعالیت‌های اجتماعی كودكان را محدود كنند.

در این همایش یك روزه در رابطه با محورهایی همچون صرع و مفاهیم پایه، تشخیص‌های افتراقی درصرع، تصمیم‌گیری در مورد اولین حمله صرع، دارو درمانی در صرع، برخورد با بیمار درحال تشنج، صرع زنان و روشهای جراحی در صرع بحث و تبادل نظر می‌شود.

كارگاه برخورد خانواده و اجتماع با بیمار مبتلا به صرع از برنامه‌های جنبی این همایش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha