دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
سلامت نیوز :  پژوهشگران کشور با ترکیب سه نوع گیاه، داروی ترمیم کننده سوختگی عرضه کردند که با قدرت جذب بالا علاوه بر تسکین درد و سوزش، از ایجاد گوشت اضافی بر روی عضو نیز جلوگیری می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از افکار ؛ سید محسن سید کاظمی مجری طرح با بیان اینکه سالانه در دنیا بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در اثر سوختگی و عفونت های ناشی از آن فوت می کنند، افزود: در ایران نیز ششمین علت مرگ و میر سوختگی است ضمن آنکه آسیب های پوستی ناشی از سوختگی زیان های فراوانی از قبیل افسردگی، هزینه های درمانی و جراحی ترمیمی به جامعه و فرد تحمیل می کند.
 
وی از تولید داروی ترمیم کننده زخم های ناشی از سوختگی خبر داد و اظهار داشت: با بررسی های عمومی و تخصصی که در زمینه روش های درمان سوختگی و تجزیه و تحلیل داروهای موجود در این زمینه داروی ترمیم کننده زخم و سوختگی را عرضه کردیم.
 
کاظمی با اشاره به جزئیات این داروی ترمیم کننده، توضیح داد: این دارو ترکیبی از ۳ گیاه کنجد، گردو و شاهدانه است که اعمال آن بر روی سوختگی ها موجب بهبود بافت می شود.
 
مجری طرح با بیان اینکه این دارو بر روی ۱۰۰ مصدوم داوطلب مورد مطالعه قرار گرفت، یادآور شد: نتایج آزمایش ها نشان داد که این داروی ترمیم کننده تاثیر مطلوبی بر روی مصدومان سوختگی دارد. علاوه بر آن از آنجایی که ترکیبات این دارو تماما طبیعی است هیچ گونه عوارضی در بیماران تحت درمان مشاهده نشد.
 
کاظمی قدرت جذب عمیق از طریق پوست را از مزایای این دارو ذکر کرد و ادامه داد: این ترکیب دارویی به صورت آنتی بیوتیک، ضدعفونی کننده و مسکن موجب التیام زخم ها و تاول می شود.
 
وی اضافه کرد: از آنجایی که این دارو از طریق پوست جذب می شود موجب تسکین درد و سوزش و تورم ناشی از سوختگی و در نتیجه کاهش مصرف داروهای آرام بخش خواهد شد.
 
این محقق با بیان اینکه این دارو قابل استفاده در انواع سوختگی های درجه یک تا سه است، خاطر نشان کرد: با استفاده از این ترکیب گیاهی اسکار (گوشت اضافی) ناشی از سوختگی بر روی عضو بر جای نمی ماند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha