شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 81896
سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی سراسر کشور گفت: قیمت انواع فراورده های گوشتی تا پایان سال جاری افزایش نمی‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ سید محمد موسوی افزود: علی رغم بالارفتن هزینه های تولید فرآورده های گوشتی تولیدکنندگان این فرآورده‌ها با کم کردن حاشیه سود خود تمام تلاش‌ها را جهت ثابت نگه‌داشتن قیمت این محصولات تا پایان سال جاری بکار بستند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل وجود دلال‌ها در سیستم واردات گوشت مصرفی صنعت فرآورده های گوشتی و نیز اعمال برخی سیاست‌های غیر کارشناسی شده هم اکنون یک کیلو گوشت وارداتی به نرخ 12 هزار تومان از طرف‌های خارجی خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته تصمیم گیری برای صنعت فرآورده های گوشتی با نظر عوامل پشت پرده در بدنه وزارت صنعت، معدن، تجارت به وسیله شبه دولتی‌ها و دلال‌ها رقم خورده و به تولیدکنندگان تحمیل شده اظهار داشت: تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی در سراسر کشور خواستار تشکیل یک کمیسیون مشترک نسبت به بررسی مشکلات واردات و تامین گوشت مورد مصرف این صنعت با حضور کارشناسان وزارتخانه های مرتبط با امر تولید و تجارت و نیز نمایندگان تشکل‌های خصوصی و نیز تعاونی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی هستند.

وی ادامه داد: با تشکیل این کمیسیون می‌توان علاوه بر شفاف سازی وضعیت تولید فرآورده های گوشتی، زمینه کوتاه کردن دست واسطه‌ها، شبه دولتی‌ها و نیز رانت خواران را که عامل موثر در افزایش قیمت گوشت داخلی و نیز وارداتی هستند را فراهم کرد. موسوی با اشاره به اینکه این صنعت 30 الی 40 درصد از گوشت مورد نیاز خود را از کشورهای هند و برزیل وارد می‌کند اظهار داشت: هم اکنون 300 واحد تولیدی فرآورده های گوشتی در کشور فعال هستند که برای 100 هزار نفر به صورت مستقیم و 600 هزار نفر به شکل غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: این در حالی است که 3 میلیون نفر در کشور از طریق صنعت فرآورده های گوشتی امرار معاش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان با بیان اینکه میانگین مصرف فرآورده های گوشتی اعم از برگرها، سوسیس و کالباس از 300 گرم در سال 60 به 6.5 کیلو در سال 92 رسیده است، اظهار داشت: مصرف یک وعده فرآورده های گوشتی نسبت به یک وعده غذای سنتی 40 درصد ارزان‌تر است.

موسوی با اشاره به گستردگی صنعت فرآورده های گوشتی در کشور گفت: تولیدکنندگان این فرآورده‌ها از دولت یازدهم می‌خواهند ضمن رسیدگی به وضعیت نابسامان تولید فرآورده های گوشتی در کشور علاوه بر فراهم کردن زمینه تولید بیشتر امکان صادرات این محصولات را به بازار 400 میلیونی کشورهای همجوار ایران فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha