شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 82982
سلامت نیوز : فوق تخصص روماتولوژی درمان درد کمر را در مرحله حاد، شامل استراحت کوتاه و استفاده از داروهای ضد التهاب و شُل‌کننده عضلات دانست و گفت: به هیچ عنوان استراحت مطلق پیشنهاد نمی‌شود چرا که افراد در بازگشت به زندگی دچار مشکل می‌شوند.

احمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مهمترین علامت دیسک کمر، همان کمردرد است؛ به صورتی که فرد حتی زمان شروع درد را به یاد می‌آورد و این درد به دنبال یک فعالیت سنگین پدیدار می‌شود.

فوق تخصص روماتولوژی گفت: اگر درد در افرادی که کمردرد پیدا می‌کنند همراه با انتشار به اندام تحتانی باشد، درگیری سیاتیک است.

استاد و رئیس مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر کمردرد بدون انتشار درد به اندام تحتانی باشد، کمردرد حاد موضعی است.

جمشیدی افزود: در صورت ابتلای فرد به کمردرد، فرد ناخودآگاه کمرش را به طرفی خم می‌کند که دردش کمتر شود و دستش را نیز روی قسمتی می‌گذارد که درد از آنجا شروع شده که به این حالت، وضعیت ضد درد می‌گویند.

فوق تخصص روماتولوژی تصریح کرد: سیاتیک درگیر شده می‌تواند به دو صورت بروز پیدا کند، بدین ترتیب که اگر درد از کنار خارجی پا به خلف پا و بعد به انگشت اول ختم شود، سیاتیک ریشه پنجم است و اگر ریشه اول از کنار خارجی پا به خلف پا و بعد به انگشت کوچک پا منتهی شود، درگیری دیسک همراه با سیاتیک ریشه اول است.

جمشیدی، درمان درد کمر و سیاتیک و دیسک را در مرحله حاد، استراحت کوتاه و استفاده از داروهای ضد التهاب و شُل‌کننده عضلات دانست و افزود: امروزه به هیچ عنوان استراحت مطلق پیشنهاد نمی‌شود.

فوق تخصص روماتولوژی در پاسخ به پرسش فارس‌، درباره علل توصیه نکردن به استراحت مطلق گفت: اگر فرد استراحت مطلق داشته باشد خیلی دیر به زندگی عادی برمی‌گردد و در بازگشت به زندگی دچار مشکل می‌شود.

جمشیدی افزود:‌ بسته به شدت درگیری، 48 ساعت تا 15 روز استراحت به افراد پیشنهاد می‌شود؛ البته بیماران توجه داشته باشند که باید به فواصل کوتاه در طول روز راه بروند و این راه رفتن در مجموع یک تا 2 ساعت شود تا بتوانند به راحتی به زندگی عادی و کاری خود باز گردند.

فوق تخصص روماتولوژی به این دسته از بیماران پیشنهاد کرد: از خم شدن بپرهیزند؛ بار سنگین حمل نکنند و از انجام هر حرکتی که باعث تشدید درد می‌شود اجتناب ورزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha