• ۸ خوراکی‌ پرطرفدار که دشمن پوست هستند!

    ۸ خوراکی‌ پرطرفدار که دشمن پوست هستند!

    غذاهای پر ادویه؛ گلسرخی را بدتر می کند پس اگر بیماری گلسرخی دارید، باید از مصرف هر ماده غذایی که باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود خودداری کنید. غذای تند، پر ادویه و نوشیدنی های داغ همگی جزء این مواد غذایی هستند.

  • درمان خانگی برای رفع زردی ناخن

    درمان خانگی برای رفع زردی ناخن

    اگر مشکل تغییر رنگ ناخن به مرحله مزمن نرسیده باشد، می‌توان با چند توصیه خانگی، سلامت را به ناخن‌ها برگرداندوضع ناخن‌های هرکسی می‌تواند دریچه‌ای به وضع کلی سلامت بدن او باشد. وقتی رنگ ناخن‌ تغییر می‌کند، ممکن است نشان‌دهنده وجود عفونت یا عواملی مانند قارچ ناخن باشد.

  • تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است

    متخصص پوست و مو عنوان کرد؛

    تزریق ژل و بوتاکس برای چه کسانی ممنوع است

    متخصص پوست و مو و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره ممنوعیت تزریق ژل و بوتاکس برای برخی افراد، توضیحاتی داد.

  • آیا واقعا اینهمه جراحی زیبایی نیاز است؟

    آیا واقعا اینهمه جراحی زیبایی نیاز است؟

    دکتر محمد گلشنی، متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره افزایش موارد انجام جراحی زیبایی توسط پزشکان غیر مرتبط با تخصص پوست و زیبایی و یا غیرپزشکان، گفت:« استقبال مردم نسبت به اعمال جراحی زیبایی بیش از حد زیاد شده است و این مسئله باعث شده همه رشته های پزشکی حتی بسیاری از متخصصان رشته های دیگر به اعمال جراحی زیبایی گرایش پیدا کنند. همچنین گرایش مردم به اعمال جراحی زیبایی بسیار زیاد شده و اینکه آیا واقعا اینهمه جراحی زیبایی نیاز مردم است سوال بزرگی است.»

  • جراحی زیبایی بازیچه دست غیرمتخصصان

    ویدئو/عوارض وحشتناک جراحی زیبایی 

    جراحی زیبایی بازیچه دست غیرمتخصصان

    ویدئویی در صفحه مجازی یکی از پزشکان متخصص بیماری های پوست منتشر شده که دل هر بیننده ای را به درد می آورد. دختر جوان برای لیفت پیشانی زیر تیغ جراحی رفته اما متاسفانه جراح نابلد و کم مهارت زیبایی چهره این دختر را نابود کرده است و حالا وی به یک متخصص پوست مراجعه کرده است تا شاید راه درمانی برای وی پیدا کند. 

  • ۵ عادت اشتباهی که سلامت پوست را به خطر می‌اندازد

    ۵ عادت اشتباهی که سلامت پوست را به خطر می‌اندازد

    تا زمانی که در سنین جوانی به سر می‌بریم پوست‌مان در وضعیت شادابی به سر می‌برد، اما به محض گذر از سنی خاص سلامت پوست هم تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است آسیب‌هایی به آن وارد شود؛ بنابراین لازم است با کنار گذاشتن برخی عادات غلط، در خصوص حفظ سلامت پوست کوشا باشیم.

  • اهمیت پاکسازی روزانه پوست

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    اهمیت پاکسازی روزانه پوست

    پاکسازی روزانه پوست برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است. در طول روز، پوست ما در معرض آلاینده های مختلف، باکتری ها و چربی اضافی است که سبب بسته شدن منافذ پوست شده و ظاهری کدر به پوست می دهد. اگر اثرات خستگی و استرس را نیز اضافه کنیم، نتیجه ظاهری است که زیبایی واقعی پوست ما را منعکس نمی‌کند. برای داشتن پوستی سالم، نیاز به داشتن یک روتین منظم پوستی است. در این میان، تونرها یکی از مهم ترین محصولات مراقبتی بوده و استفاده از آنها، فواید بسیاری برای سلامت پوست دارد.

  • اگر زیاد عرق می کنید ضدآفتاب خود را مدام تمدید کنید

    اگر زیاد عرق می کنید ضدآفتاب خود را مدام تمدید کنید

    دکتر پروانه ساکت، متخصص پوست و مو  به سلامت نیوز گفت :برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش باید یک  کلاه لبه دار حدود 7 تا 8 سانتی متر باید بر روی سر بگذاریم، همچنین باید از یک عینک ضدآفتابی استفاده کنیم که به طور کامل دور چشم را پوشش دهد. ضدآفتاب ها را به صورت مرتب باید استفاده کنیم.

  • چرا شب‌ها باید صورتمان را بشوییم؟

    چرا شب‌ها باید صورتمان را بشوییم؟

    دکتر الیزابت طنزی در وب‌سایت «واشینگتنین» چهار دلیل برای شست‌وشوی شبانه پوست ذکر می‌کندکه به‌طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • معرفی محصولات پوستی اوردینری

    معرفی محصولات پوستی اوردینری

    اگر به دنبال راهی هستید تا بتوانید انتخاب درستی برای خرید محصولات اوردینری داشته باشید و از آنها بهره‌برداری موثری کنید، مقاله درستی را انتخاب کرده‌اید. در این مقاله، با مفاهیم اساسی محصولات اوردینری آشنا می‌شویم و به شما راهنمایی می‌کنیم که چگونه بهترین محصولات اوردینری را برای نیازهای خود انتخاب کنید و از آنها بهره‌برداری کنید.

  • کدام ورزش برای جوانی پوست مناسب است؟

    کدام ورزش برای جوانی پوست مناسب است؟

    ورزش فواید زیادی مانند مدیریت وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت روان دارد با این حال، یک باور رایج نیز وجود دارد که می‌گوید: ورزش ممکن است شرایط پوستی مانند آکنه یا روزاسه (آکنه بزرگسالی) را تشدید کند.

  • ۱۱ راز زیبایی پوست کره ای ها

    ۱۱ راز زیبایی پوست کره ای ها

    داشتن پوستی شفاف و زیبا کار چندان ساده‌ای نیست. زنان کره‌ای در سنین بسیار کم با اصول مراقبت از پوست آشنا می‌شوند. حتی مردان نیز باید به مراقبت از پوست خود توجه کنند، زیرا داشتن پوستی بی‌عیب‌ونقص از استانداردهای زیبایی مردان کره‌ای نیز به شمار می‌رود.

  • معرفی برترین محصولات آرایشی در سال 2023

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    معرفی برترین محصولات آرایشی در سال 2023

     صنعت زیبایی در رویکرد جدید خود، به دنبال تولید محصولات آرایشی نوین برای همگام شدن با علم و تکنولوژی است؛ همچنان که در تولید فرآورده‌های جدید زیبایی، شاهد گام‌های موثری در این زمینه هستیم. این روزها، حتی فرمولاسیون معمول محصولات آرایشی نیز در حال تغییر و بهینه سازی است تا همه چیز هم‌راستا با طبیعت و دوست‌دار محیط زیست باشد. در ادامه با پرطرفدارترین و کاربردی‌ترین محصولات آرایشی جدید بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • از انجام تتو پشیمان شده ای ؟

    توصیه هایی برای پاک کردن تتو

    از انجام تتو پشیمان شده ای ؟

    طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، برای پاک کردن جوهر و رنگدانه خالکوبی با استفاده از دستگاه های لیزری ممکن است، اما با خطراتی همراه است. 

  • نکات مهم روتین پوستی بعد از حمام

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    نکات مهم روتین پوستی بعد از حمام

    کرم مرطوب کننده اوک شاین یکی از محصولاتی است که می‌توانید به‌عنوان یک روتین پوستی بعد از استحمام از آن استفاده کنید تا پوست نرم و لطیف‌تری داشته باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای انجام روتین پوستی و همچنین نکات مهم درحین انجام آن صحبت کنیم پس اگر می‌خواهید پوست شفاف‌تر و لطیف‌تری داشته باشید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

  • چند بار در روز باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

    چند بار در روز باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

    برای داشتن پوست صاف و سالم  نیاز است روی ضد آفتاب‌ حساب دیگری باز کنید. جدی گرفتن این مسئله که استفاده از ضد آفتاب، یکی از پایه‌های اساسی روتین مراقبت پوستی در طول روز است، ممکن است برای عده ای هنوز هم جدی نباشد. فرقی نمی‌کند روتین پوستی‌تان چقدر گران قیمت و گسترده باشد. بدون ضد آفتاب، پوست شما در معرض جدی‌ترین تهدید ها از قبیل پیری، لک، چین و چروک و… است.

  • کاربرد و مزایایی کربن تراپی برای جوانسازی پوست

    کاربرد و مزایایی کربن تراپی برای جوانسازی پوست

    با بالا رفتن سن، پوست صورت به تدریج دچار چین و چروک شده و این شرایط به خاطر عوامل ژنتیک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، یا سیگار کشیدن ایجاد می‌شود.

  • خوراکی‌هایی برای محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب

    خوراکی‌هایی برای محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب

    ​هرچند استفاده از ضدآفتاب بهترین راه برای مقابله با اشعه‌ماورای بنفش خورشید و پیشگیری از مشکلات پوستی است، اما خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند در کنار آن از پوست محافظت بیشتری داشته باشند.

  • چند روشِ از بین بردن جوش های صورت

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    چند روشِ از بین بردن جوش های صورت

    داروهای درمان جوش صورت معمولا با کاهش تولید چربی و فرونشاندن التهاب یا با درمان آنتی بیوتیکی ضد باکتری اثر می‌کنند. روش درمانی که پزشک به شما توصیه می‌کند، به سن و نوع و شدت آکنه‌ی شما بستگی دارد. برای مثال ممکن است لازم باشد دو بار در روز به مدت چند هفته داروهای تجویز شده را استفاده کنید. درمان جوش صورت معمولا به صورت ترکیبی با استفاده از داروهای موضعی و داروهای خوراکی انجام می‌شود. اما گاهی درمان جوش با روش‌های مختلف، سبب بهبود علائم آن نخواهد شد. در این موارد بهترین راه درمان جوش صورت چیست؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله، جواب سوالتان را بیابید!

  • برای داشتن پوستِ خوب اینها را بخورید

    برای داشتن پوستِ خوب اینها را بخورید

    پوست، بزرگترین و یکی از مهم‌ترین اندام‌های بدن است، اما به دلیل اینکه دایما جلوی چشم‌مان است کمتر به آن توجه می‌کنیم. برای داشتن پوستی سالم باید به تغذیه آن توجه کرد.

  • 5 خوراکی تابستانه که بیشتر از آفتاب برای پوست ضرر دارد

    5 خوراکی تابستانه که بیشتر از آفتاب برای پوست ضرر دارد

    همانطور که ما در معرض نور خورشید قرار می گیریم و از فصل تابستان لذت می بریم، به دلیل عوامل مختلفی مانند عرق، رطوبت و مصرف برخی غذاها، پوست ما بیشتر مستعد جوش و آکنه است. در حالی که نمی توانیم آب و هوا را کنترل کنیم، مطمئناً می توانیم آنچه می خوریم را کنترل کنیم. رژیم غذایی ما نقش مهمی در حفظ پوستی شفاف و درخشان به ویژه در فصل تابستان دارد.

  • عوارض جدی روشن‌کننده‌های پوست که باید بدانید

    عوارض جدی روشن‌کننده‌های پوست که باید بدانید

    محققان به تازگی با بررسی محصولات متنوع روشن کننده پوست این نتیجه را بدست آوردند که این محصولات می تواند آسیب و عوارض جدی برای پوست به همراه داشته باشند.

  • عوارض فاجعه بار انجام بوتاکس و تزریق ژل در آرایشگاه ها

    عوارض فاجعه بار انجام بوتاکس و تزریق ژل در آرایشگاه ها

    تبلیغات‌شان حرف ندارد؛ نوع برخورد و بازاریابی‌شان هم همین‌طور! عکس‌های قبل و بعد از عمل هم می‌گذارند و با سند و مدرک به شما اثبات می‌کنند که قرار است چقدر تغییر کنید و در همه‌چیز بهتر شوید؛ آن هم با نصف قیمت مراکز دیگر.

  • آیا لیزر موهای زائد صورت درد دارد ؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    آیا لیزر موهای زائد صورت درد دارد ؟

    لیزر موهای زائد یک روش زیبایی محبوب است که می تواند برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن استفاده شود. در این روش از پرتو لیزر برای گرم کردن و تخریب فولیکول های مو استفاده می شود و از تولید موهای جدید جلوگیری می کند.

  • ویتامین ث، رتینول، بیوتین؟ پوست شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد؟

    ویتامین ث، رتینول، بیوتین؟ پوست شما واقعاً به چه چیزی نیاز دارد؟

    متخصصان می‌گویند بسیاری از افراد تنها به سه چیز برای سالم نگه‌داشتن لایه بیرونی پوست خود نیاز دارند.

  • پاسخ به 3 دروغ بلاگرها درباره سلامت پوست

    پاسخ به 3 دروغ بلاگرها درباره سلامت پوست

    بسیاری از بلاگرها برای افزایش بازدید خود، توصیه‌هایی به مخاطبان دارند که هیچ پشتوانه‌ای ندارد، 3 مورد از آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. شبکه‌های اجتماعی پر هستند از توصیه‌های عجیب و غریب برای چالش‌های خانوادگی، تربیت فرزند، درمان بیماری‌ها و حتی زیبایی و سلامت پوست.

  • بهترین روغن ها برای سلامت ناخن

    بهترین روغن ها برای سلامت ناخن

    ناخن های شکننده و آسیب پذیر ممکن است آزاردهنده باشد. اگر به دنبال راه‌هایی برای داشتن ناخن‌های سالم هستید، در اینجا بهترین روغن‌ها برای رشد ناخن‌هایتان به شما معرفی می‌کنیم.

  • 10 تا از بهترین مراکز هایفوتراپی در تهران

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    10 تا از بهترین مراکز هایفوتراپی در تهران

    هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی ‌است که با استفاده از امواج فوکوس شده اولتراسوند باعث جوانسازی پوست می‌شود. در این روش، دستگاه هایفو امواج اولتراسوند را به پوست منتقل کرده و بر عمق‌های مختلف پوست اثر می‌گذارد. این امواج تاثیراتی مانند افزایش تولید کلاژن، بهبود ساختار پوست، کاهش چین و چروک‌ها و لیفت صورت را به همراه دارد. تهران به عنوان پایتخت ایران، دارای بسیاری از مراکز زیبایی و پوست بوده که خدمات هایفوتراپی را ارائه می‌دهند.

  • چه میوه های برای سلامت پوست خوب هستند

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    چه میوه های برای سلامت پوست خوب هستند

    میوه‌ها خواص مختلفی برای بدن دارند، زیرا مواد مغذی مورد نیاز را فراهم کرده و مانع از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شوند. یکی از خواص مورد توجه میوه‌ها کمک به حفظ سلامت پوست است که موجب طراوت و شادابی سلول‌های پوستی می‌شوند. در این میان برخی میوه‌ها به دلیل وجود ترکیبات خاص برای بهبود شرایط پوست مفیدتر هستند و حتی می‌توان از آن‌ها برای تهیه ماسک‌های پوستی استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی میوه‌های مفید برای پوست بپردازیم.

  • چطور بخوابید تا زیبا شوید

    چطور بخوابید تا زیبا شوید

    وقتی صحبت از یک رژیم زیبایی موثر می شود، نکات زیادی مطرح هستند. اما تنها چیزی که هرگز در مورد آن به اندازه کافی نمی شنوید مهم ترین عامل است: خواب برای زیبایی!خوابی خوب می تواند به شما کمک کند تا با احساس شادابی و زیبایی از خواب بیدار شوید.