پژوهشگران استرالیایی کشف کردند که برخورد میان دو مولکول سبب بروز واکنشهای آلرژیزای بسیاری می شود و به این ترتیب با ساکت کردن صحبت میان این دو مولکول می توان به درمان آلرژی کمک کرد.

محققان موسسه تحقیقات پزشکی گاراوان در سیدنی استرالیا دو مولکول با عنوان "اینترلوکین 4" و "اینترلوکین 21" را شناسایی کردند که برخورد و گفتگوی میان این دو مولکول می تواند سبب بروز بسیاری از واکنشهای آلرژیزا مثل آسم، وروم غشای مخاط بینی و اگزما شود.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند: "گفتگوی میان این مولکولها موجب می شود که شدت واکنشهای آلرژیزا 10 برابر قویتر از واکنشهای ناشی از عملکرد تنها یکی از این مولکولها شود. بنابراین با غیرفعال کردن و قطع ارتباط میان آنها می توان به درمان آلرژی امیدوار بود."

نتایج این تحقیقات که در مجله بین المللی علمی "خون" منتشر شده است نشان می دهد که "اینترلوکین 4" و "اینترلوکین 12" از خانواده سیتوکین ها و یا "پیام رسانهای شیمیایی" هستند که به دست سلولهای T سیستم ایمنی تولید می شوند.

سلولهای T از این سیتوکین ها برای برقراری ارتباط با سلولهای B استفاده می کنند. سلولهای B پادتنهای بدن را می سازند. زمانی که اینترلوکین 4 و اینترلوکین 21 به هم برخورد می کنند و با سلولهای B  وارد مکالمه می شوند این سلولها برای تولید میزان زیادی پادتن از گروه ایمنوگلوبینهای  Eتحریک می شوند.

به اعتقاد این دانشمندان با ساکت کردن این مولکولها می توان به یک روش درمانی جدید در معالجه آلرژی امیدوار بود.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha