رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت و درمان گفت: بسیاری از بیماری‌های سالمندان همچون پوکی استخوان و فشار خون بالا جزو بیماری‌های خاموش محسوب می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت و درمان گفت: بسیاری از بیماری‌های سالمندان همچون پوکی استخوان و فشار خون بالا جزو بیماری‌های خاموش محسوب می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس از مشهد، پریسا طاهری صبح امروز در برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت سالمندان که در سالن اجتماعات هتل پارس مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: از 8.2 درصد جمعیت سالمندان 4.2 درصد مردان و 4.17 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این مطلب که طبق بند «پ» ماده 36 برنامه پنجم توسعه حوزه درمان بیماری‌ها و سلامت جامعه یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت و درمان است افزود: اداره سلامت وزارت بهداشت منحصرا در حوزه سلامت سالمند و در راستای وجود سالمندانی سالم و پویا فعالیت می‌کند و برنامه‌های مختلفی را در این حوزه در نظر گرفته است.

طاهری ادامه داد: سند تحول سلامت سالمندان مبتنی بر الگوی ایرانی اسلامی مهم‌ترین موضوعی بود که در سال گذشته توسط شورای عالی سلامت و امنیت موادغذایی وزارتخانه تصویب و توسط رئیس جمهور امضا شد.

این مقام مسئول تعداد سالمندان در کشور را با کودکان 0 تا 4 سال برابر عنوان کرد و متذکر شد: ممکن است مراقبت‌های کودکان بیشتر از سالمندان باشد که اتفاق خوبی نیست زیرا باید سالمندان مورد توجه ویژه مراقبت‌های خانواده قرار بگیرند تا برخی از بیماری‌های احتمالی و خاموش آنها همچون پوکی استخوان و پرفشاری شناسایی و درمان شود.

رئیس اداره سلامت وزارت بهداشت و درمان اضافه کرد: اگرچه وزارت بهداشت و درمان متولی سلامت سالمندان است اما برای افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان نیازمند تعاملات برون سازمانی هستیم.

وی تشخیص زود هنگام بیماری در سالمندان و غربالگری به موقع آنها را در منزل و مراکز درمانی بسیار مهم دانست و تأکید کرد: باید در نظر بگیریم که در همه کشورها جمعیت روبه خاکستری شدن و سالمندی می‌رود و این موضوع موجب برنامه‌ریزی‌های مختلف برای سلامت این گروه سنی در کشورها شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha