یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 170759

شب یلدا نزدیک است و بازار هندوانه داغ داغ، میوه ای خوش رنگ و خوش طعم که پای ثابت این سنت دیرین ایرانیان است. فکر می کنید در کنار تصویری هوس انگیز چه ویژگی پنهانی دیگری در خود دارد؟ آیا این میوه به حدی مفید است که به جزء ثابت رژیم غذایی ما تبدیل شوید؟ آیا باید هندوانه را میوه ای با خواص شگفت انگیز بدانیم؟ جالب است بدانید که پاسخ دانشمندان به سؤالاتی از این دست مثبت است، پاسخی که از فهرست بلند بالای خواص این میوه ناشی می شود.

چرا هندوانه نباید از ظرف میوه حذف شود؟

سلامت نیوز: شب یلدا نزدیک است و بازار هندوانه داغ داغ، میوه ای خوش رنگ و خوش طعم که پای ثابت این سنت دیرین ایرانیان است. فکر می کنید در کنار تصویری هوس انگیز چه ویژگی پنهانی دیگری در خود دارد؟ آیا این میوه به حدی مفید است که به جزء ثابت رژیم غذایی ما تبدیل شوید؟ آیا باید هندوانه را میوه ای با خواص شگفت انگیز بدانیم؟ جالب است بدانید که پاسخ دانشمندان به سؤالاتی از این دست مثبت است، پاسخی که از فهرست بلند بالای خواص این میوه ناشی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی،اگر می خواهید با بخشی از مهم ترین مزایای هندوانه آشنا شوید خواندن این گزارش را از دست ندهید، بدون شک پس از این هندوانه از ظرف میوه شما حذف نمی شود.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان

هندوانه مقادیر قابل توجهی ویتامین A و بتا کاراتونین درون خود جای داده است و علاوه بر این منبعی خوب برای لیکوپن و آنتی اکسیدان محسوب می شود. ترکیبی که در نهایت تأثیر ویژه ای در کاهش احتمال به سرطان، به ویژه سرطان های پروستات، سینه، روده بزرگ و رحم دارد.

کنترل فشار خون بالا

آمینو اسید موجود در هندوانه نه تنها در بهبود گردش خون نقشی مهم ایفا می کند، بلکه به طرز شگفت انگیزی در ثابت نگه داشتن فشار خون نقش مهمی ایفا می کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

اغراق نیست اگر بگوییم هندوانه منبعی است برای بهترین آنتی اکسیدان های موجود. آنتی اکسیدان هایی که ضمن مبارزه با رادیکال های آزاد به کاهش خطر احتمال بروز بیماری مختلف کمک بسزایی می کنند. شاید مهم ترین تأثیر این ترکیب را بتوان در جلوگیری از پیری دانست.

کلید کلیه سالم

هندوانه منبعی غنی از پتاسیم است که به خارج شدن سموم از کلیه کمک قابل توجهی می کند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در هندوانه موجب کاهش اسیدها ادرار می شود و از این طریق محیطی سالم برای کلیه فراهم می کند.

جلوگیری از اثرات اشعه ماوراء بنفش

فیبر، آب، لیکوپین و انواع ویتامین ها بخشی از ترکیبات بی نظیر هندوانه هستند، موادی که تأثیرات ناشی از اشعه ماوراء بنفش را تا حد زیادی کاهش می دهند.

تقویت انرژی

دفعه بعدی که احساس کسالت و خمودگی کردید کافی است یک برش هندوانه بخورید یا یک لیوان آب هندوانه بنوشید. میوه ای که بنا بر تحقیقات انجام شده تأثیری 20 درصدی در افزایش انرژی دارد.علاوه بر این، ویتامین B6 و B1 موجود در این میوه موجب ترشح بیشتر هورمون دوپامین در بدن و احساس سر زندگی می شود.

تقویت قوای دید

بتا کاراتونین، یکی از ترکیبات اصلی موجود در هندوانه است، ماده ای که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. در واقع هندوانه نیاز ما را به این ویتامین به طور کامل بر طرف می کند و از طریق در جوانی و پیری چشمانی تیز بین به شما هدیه می دهند.

منبع naturalnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha