قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری ادعا کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 95درصد از پرستاران از وضعیت‌شان در بیمارستان‌ها ناراضی هستند.

سلامت نیوز:قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری ادعا کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 95درصد از پرستاران از وضعیت‌شان در بیمارستان‌ها ناراضی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، محمد شریفی‌مقدم در مراسم بزرگداشت روز پرستار خطاب به رییس‌جمهوری گفت: آقای رییس‌جمهوری اگر می‌خواهید سلامت مردم را تضمین کنید لازمه آن این است که افرادی که بیشترین خدمات را به مردم می‌دهند (پرستار) از نظام سلامت راضی باشند، اما امروز شاهد آن هستیم که پرستاران ناراضی هستند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری افزود: این یک اصل است که اگر ارائه‌دهنده خدمت ناراضی باشد گیرنده خدمت نیز (مردم و بیماران) ناراضی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت بهداشت و درمان موجب ایجاد شکاف‌ طبقاتی و استرس به پرستاران شده و این در حالی‌ است که پرستاران علاوه بر این‌ها باید استرس شغلی را نیز متحمل شوند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد بیش از 95 درصد پرستاران از وضعیت موجود ناراضی هستند. جامعه پرستاری خواستار اجرای عدالت است و تحت هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کند مگر عدالت اجرا شود.

وی در ادامه با توجه به جایگاهی که برای وزیر بهداشت و رییس‌جمهوری تهیه شده بود گفت: علت عدم حضور وزیر بهداشت و رییس‌جمهوری را متوجه نشدیم و نفهمیدیم چرا آنها افتخار حضور در میان جامعه پرستاری را به ما ندادند.
 بعد از سخنرانی قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری، پرستارانی که در جمع حاضر بودند با شعار «پرستار بیدار است - از تبعیض بیزار است» ناراضی بودن خود را از وضعیت کنونی و آنچه که آن را «بی‌عدالتی‌های نظام سلامت» اعلام کردند، ابراز داشتند.


   
   
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha