چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 198975

درباره خاصیت ‌زیتون زیاد شنیده‌ایم اما به ‌ندرت درباره خواص عصاره برگ آن سخنی گفته می شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره برگ زیتون می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها و علایم آن‌ محافظت کند.

8 خاصیت عصاره برگ زیتون

سلامت نیوز: درباره خاصیت ‌زیتون زیاد شنیده‌ایم اما به ‌ندرت درباره خواص عصاره برگ آن سخنی گفته می شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره برگ زیتون می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها و علایم آن‌ محافظت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در ادامه مطلب به بیان خواص عصاره برگ زیتون به نقل از ام اس ان پرداخته می شود.

از بروزسرطان پیشگیری می کند:
ماده فعال موجود در برگ زیتون علاوه بر پیشگیری از سرطان، روند رشد سلول‌های سرطانی را نیز در مبتلایان به سرطان سینه کُند می‌کند.


رشد استخوان را تقویت می‌کند:
ماده فعال به نام الیوروپین موجود در آن، تولید سلول‌های بزرگ را که در رشد استخوان‌ها نقش دارد و مانع از پوکی استخوان و کاهش توده استخوان می‌شود، افزایش می دهد.


با عفونت باکتریایی و ویروسی مقابله می‌کند:
الیوروپین در مقابله با میکروارگانیسم ها مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها بسیار مفید است  و در بدن به اسید الینولیک تبدیل می‌شود . این اسید تولیدمثل  اسیدهای آمینه را در ویروس‌ها و باکتری ها  متوقف می‌کند، درنتیجه مانع از تکثیر و پخش شدن آن‌ها می‌شود.


روند پیری را کُند می‌کند:
آنتی اکسیدان های موجود در آن ، رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند ، درنتیجه باعث شادابی پوست می‌شود.


فشارخون را کاهش می‌دهد:
الیوروپین علاوه بر بهبود گردش خون، مانع از لخته شدن خون نیز می‌شود. این برگ‌ها با بهبود فعالیت گیرنده‌های انسولین کبد ، در میزان قند خون تعادل ایجاد می کند.


با کلسترول مقابله می‌کند:
با کاهش فرایند اکسیداسیون مانع از تشکیل کلسترول مضر می شود.


سیستم ایمنی را تقویت می‌کند:
فیتو کمیکال موجود در آن از فعالیت ویتامین C که برای سیستم ایمنی بدن ضروری است حمایت می کند.


عفونت را درمان می کند:
عصاره برگ زیتون روند درمان عفونت‌هایی مانند تبخال و آنفلوآنزا را تسریع می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha