سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 199488

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: چای ترشح اسید معده را تحریک می کند, بنا براین برای مبتلایان به زخم معده توصیه نمیشود.

چای برای مبتلایان به زخم معده مضر است

سلامت نیوز: یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: چای ترشح اسید معده را تحریک می کند, بنا براین برای مبتلایان به زخم معده توصیه نمیشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, سید علی خدایی درباره چای, اظهار داشت: طبیعت چای طبق نظر حکمای طب سنتی, گرم و خشک است و از نظر خواص, آرامبخش و تسکین دهنده بعضی از سردردهاست.


نکات زیر باید در نوشیدن چای, رعایت شود:

به گفته وی پرهیز از مصرف چای خیلی داغ, ممکن است به مخاط گلو و نای آسیب رسانده و حتی زمینه ساز ایجاد سرطان در این نواحی شود. نوشیدن چای به مقدار زیاد, به تدریج رنگ دندان ها را تغییر می دهد.

چای برای مبتلایان به زخم معده مضر است

این دستیار تخصصی طب سنتی در حکیم ایرانی افزود: چای ترشح اسید معده را تحریک می کند, بنا براین برای مبتلایان به زخم معده توصیه نمیشود. افراط در خوردن چای ممکن است در  جذب آهن آلی از خوراکیهای گیاهی اختلال ایجاد کرده, موجب کم خونی شود.

خدایی بیان کرد: بهترین نوع چای مصرفی, نوع تازه دم شده آن است, ریختن دانه هل و یا گلبرک گلسرخ داخل چای نیز مفید بوده و آن را به صورت یک نوشیدنی مفید فراوری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است که از چای‌های با رنگ و طعم طبیعی استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha