یک مشاور روانشناسی و علوم رفتاری گفت: دیدگاه‌ها و چشم انداز خوش بینانه در اوایل زندگی می‌تواند به سلامت بیشتر و افزایش طول عمر به میزان تقریبی ۱۵ سال کمک کند زیرا بیمارانی که خوش بین هستند تمایل بیشتری به پیگیری مراحل درمان خود دارند.

خوش بینی باعث افزایش عمر به میزان ۱۵ سال می‌شود

سلامت نیوز: یک مشاور روانشناسی و علوم رفتاری گفت: دیدگاه‌ها و چشم انداز خوش بینانه در اوایل زندگی می‌تواند به سلامت بیشتر و افزایش طول عمر به میزان تقریبی ۱۵ سال کمک کند زیرا بیمارانی که خوش بین هستند تمایل بیشتری به پیگیری مراحل درمان خود دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،احمد ستایش  اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که تنها مسافرت‌های گران قیمت خارجی و شرکت در جشنواره‌های سنتی اروپایی و یا شرایط مالى عالى باعث تغییر و احساس رضایت مندی در زندگی می‌شود درحالیکه مطالعات نشان داده که تغییرات کوچک و هدفمند می‌تواند باعث احساس عمیق تری از خوش بینی در فرد شود.

این مشاور روانشناسی و علوم رفتاری تصریح کرد: خوش بینی مى‌تواند یک احساس روانی برگرفته از تاثیرات فعالیت های روزمره باشد و بر همین اساس اگر عادت‌های رفتاری دست خوش تغییرات شود به طور ناخودآگاه ضمیر خوشبینی فرد نیز دچار دگرگونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محیط کار، بزرگترین تاثیر را در رفتار فرد می‌گذارد، افزود: محیط کار یکی از فضاهایی است که بیشتر افراد از حضور در آن رضایت نداشته و همواره منتظر ساعت خروج هستند تا محل کار خود را ترک کنند که البته همین نارضایتى از مکان باعث خواهد شد تا پیشرفت کاری و ارتقاء شغلی در این گونه افراد به کُندی صورت بگیرید، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود محیط کار را با تغییرات کوچک از قبیل جا به ‌جا کردن محل استقرار، استفاده از عکس‌ها و نوشته‌های مثبت، به محیطی لذت بخش تبدیل کرد.

نویسنده کتاب سرزمین خوشبینی ادامه داد: نکات مثبت همکاران خود را بنویسید و هر زمان که احساس ناامنی و بدبینی نسبت به آنها به سراغ‌تان آمد به آن لیست نگاه کنید تا ذهن شما به دیدن نکات مثبت افراد دوروبرتان عادت کند.

ستایش ابراز کرد: افراد خوشبین منتظر نیستند تا اتفاقی خوشایندی برایشان رخ دهد تا با نتیجه حاصل از آن خوشحال شوند بلکه آنها برای شاد شدن تلاش می‌کنند، اگر چه در ابتدا ممکن است پیدا کردن موضوعات خوشحال کننده سخت به نظر برسد اما عادت دادن مغز به جستجو کردن برای شادی باعث پرورش ذهن در حوزه خوش بینی می‌شود.

وی پرورش خلاقیت‌های فردی را یکی دیگر از عوامل امید به آینده دانست و افزود: نوشتن شعر یا نثرهای خنده‌ دار، تمرین برای کشیدن نقاشی، آشپزی‌‌های جدید، خوشنویسی و مواردی از این دست، می‌تواند ذهن را شاداب و با نشاط کند.

ستایش ابراز کرد: تحقیقات جدید نشان داده که دیدگاه‌ها و چشم انداز خوش بینانه در اوایل زندگی می‌تواند به سلامت بیشتر و افزایش طول عمر به میزان تقریبی 15 سال کمک کند زیرا بیمارانی که خوش بین هستند تمایل بیشتری به پیگیری مراحل درمان خود دارند و همین امر باعث بهبود آنها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی افراد خوش بین شکست می‌خورند، تسلیم نشده و همواره برای بهبود وضعیت خود تلاش می‌کنند، همین ویژگی باعث می‌شود تا این افراد امیدوارانه به مقاومت در برابر حوادث زندگی پرداخته و همراه در حال پیشرفت و ارتقاء باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha