نمایندگان مردم در مجلس تاکید دارند که تامین حق و حقوق پرستاران به ویژه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

روز نمادین پرستار و وعده های تکراری

سلامت نیوز: نمایندگان مردم در مجلس تاکید دارند که تامین حق و حقوق پرستاران به ویژه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، پرستاری یکی از مشاغل سخت و زیان آور است و پرستاران از حلقه های مهم زنجیره درمانی هستند که با وجود تمامی کاستی ها هرگز دست از تلاش برای بهبود بیماران دست بر نمی دارند.

متاسفانه شرایط کاری جامعه پرستاری در کشور مطلوب و استاندارد نیست و در حالی که اغلب دستاوردها و موفقیت های پزشکان و همچنین بخش عمده رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول مرهون تلاش خستگی ناپذیر جامعه پرستاری بوده اما اغلب اوقات کار پزشک برجسته سازی می شود و قشر زحمتکش پرستار علیرغم تمامی بی توجهی ها در خط مقدم درمان به خوبی ایفای وظیفه می کنند.

نمایندگان مجلس اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که بیش از ده سال در پیچ و خم اجرا مانده را از مطالبات جدی و به حق جامعه پرستاری دانسته و تاکید دارند که وزیر بهداشت باید هر چه سریع تر دستور اجرای آن را در بیمارستان ها صادر کند.

طی روزهای اخیر دبیر کل خانه پرستار از عدم طرح پیشنهاد 1000 میلیاردی تعرفه پرستاری در کمیسیون تلفیق و بی توجهی مجلس به نظام سلامت، مردم و پرستاران انتقاد کرد این در حالی است که اعضای کمیسیون بهداشت در تلفیق  تلاش وافری برای تصویب پیشنهادهای حوزه سلامت در این کمیسیون داشته اند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقدند مسئولان مربوطه به جای فرافکنی و متهم کردن اعضای دلسوز و پرتلاش کمیسیون بهداشت، با 290 نماینده مجلس همفکری و تشکیک مشایی مناسبی برای طرح و تصویب این پیشنهاد در صحن علنی مجلس داشته باشند و همچنین تاکید دارند که نهایت اهتمام خود را برای طرح و تصویب پیشنهاد و مصوبه 1000 میلیاردی تعرفه گذاری پرستاری در صحن علنی مجلس به کار خواهند برد و انتظار دارند که با تعامل و همفکری اعضای کمیسیون و انجمن های پرستاری بتوان نسبت به تصویب این پیشنهاد و مصوبه در صحن علنی اقدام کنند.

عابدی: وزیر بهداشت باید برای تامین و تحقق به حق خواسته های جامعه پرستاری گام های جدی بردارد

حیدر علی عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تبریک میلاد حضرت زینب ( س ) و روز پرستار، گفت: پرستاری شغلی پراسترس است و پرستاران موتور متحرکه بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند به گونه ای که با یک لحظه غفلت آنها جان انسانی به خطر می افتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر بهداشت باید برای تامین و تحقق به حق خواسته های جامعه پرستاری گام های جدی بردارد، افزود: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مطالبات به حق جامعه پرستاری است که وزیر بهداشت باید هر چه سریع تر دستور اجرای آن را در بیمارستان ها صادر کند.

وی افزود: با اجرای این قانون پرداخت هر نوع کارانه به جای استفاده از روش های متعدد تنها از روش قانونی تعرفه های خدمات پرستاری پرداخت می شود.

فشار کاری بر جامعه پرستاری بسیار زیاد است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه فشار کاری بر جامعه پرستاری بسیار زیاد است، تصریح کرد: متاسفانه دیده شده که در برخی بیمارستان ها یک پرستار باید خدمات رسانی به چندین بیمار را انجام دهد که این فشار کاری بالا زمینه تسریع فرسودگی شغلی و به تبع آن نارضایتی بیماران و خارج شدن پرستاران از چرخه خدمت را فراهم می کند.

عابدی افزود: طولانی بودن شیفت کاری پرستاران به دلیل کمبود پرستار تبعاتی مانند بی انگیزه شدن و لذت بخش نبودن کار، اضطراب، خستگی، اختلال و افسردگی و استرس را در میان قشر پرستاری ایجاد می کند بنابراین ضروری است هر چه سریع تر چاره ای برای رفع معضل کمبود پرستار اندیشیده شود.

وزارت بهداشت باید برای جذب نیروی پرستاری و کاهش فشار کاری پرستاران تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت باید برای جذب نیروی پرستاری و کاهش فشار کاری پرستاران تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کند، تصریح کرد: تامین حق و حقوق پرستاران باید سرلوحه کار وزارت بهداشت قرار گیرد؛ متاسفانه در حال حاضر نزدیک به 13 ماه است حق الزحمه و کارانه پرستاران پرداخت نشده و این افراد علاوه بر فشارهای کاری باید فشارهای اقتصادی را نیز متحمل شوند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیش از 10 سال است همچنان خاک می خورد و اجرا نشده است، گفت: کارانه پرستاران باید از درآمد اختصاصی بیمارستان ها پرداخت شود زیرا این درآمد معین و مشخص است؛ بنابراین وزارت بهداشت می تواند از طریق درآمد اختصاصی بیمارستان ها که در حال حاضر تحت عنوان کارانه پرداخت می کند اجرای این قانون را تحقق بخشد.


امینی فرد: آیا گره 10 ساله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باز می شود؟/ خبر خوش مجلس برای جامعه پرستاری

محمدنعیم امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارات اخیر دبیر کل خانه پرستار مبنی بر عدم طرح پیشنهاد 1000 میلیاردی تعرفه پرستاری و اینکه مجلس توجهی به نظام سلامت، مردم و پرستاران ندارد و بودجه سلامت را جریانی خاص هدایت می کند، گفت: برای این پیشنهاد مستقل از کمیسیون شناسه گرفتیم و آن را در کمیسیون تلفیق طرح کردیم اما به دلیل دیده نشدن منابع وارد دانسته نشد؛ البته آن را در صحن مطرح خواهیم کرد.
محمدامین امینی فرد

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حالی که اعضای کمیسیون نهایت اهتمام خود را برای رفع مشکلات حوزه سلامت و پرستاران زحمتکش به کار می برد چنین اظهاراتی شایسته اعضای کمیسیون نیست و بهتر است مسئولان مربوطه به جای فرافکنی و متهم کردن اعضای دلسوز و پرتلاش کمیسیون ، با 290 نماینده مجلس همفکری و تشکیک مشایی مناسبی برای طرح و تصویب این پیشنهاد در صحن علنی مجلس داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون بهداشت به عدالت در پرداخت ها معتقد هستند، ادامه داد: امکان اصلاح این مصوبه کمیسیون تلفیق وجود دارد.

برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید منابع آن دیده شود

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باید منابع آن دیده شود، تصریح کرد: لازم است در قانون برنامه ششم ذکر شود که احکام نقشه راه بوده و حالت اجرایی ندارند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 با یادآوری اینکه نهایت اهتمام خود را برای طرح و تصویب پیشنهاد و مصوبه 1000 میلیاردی تعرفه گذاری پرستاری در صحن علنی مجلس به کار خواهیم برد، گفت: همچنان دنبال احقاق حقوق پرستاران هستیم؛ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از احکام برنامه ششم بوده و امیدواریم با تعامل و همفکری اعضای کمیسیون و انجمن های پرستاری بتوان نسبت به تصویب این پیشنهاد و مصوبه در صحن علنی اقدام کرد.

قربانی: پارادوکس کمبود و نیروی پرستار بیکاری در کشور/ دولت در توزیع نیروی انسانی عادلانه رفتار کند

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات رییس سازمان نظام پزشکی، مبنی براینکه بسیاری از مناطق با کمبود پرستار مواجه داشته و در عین حال آمارها می گویند تعداد زیادی پرستار بیکارهستند، گفت:‌ درشرایطی که دانشگاه های کشور دررشته ای دانشجو پذیرش می کنند، باید برای این رشته و فارغ التحصیلان کار ایجاد می کنند؛ این مشکل درحال حاضربرای اکثررشته های دانشگاهی وجود دارد؛ اما دانشگاه ها الزامی اقدامی برای ایجادکاربرای فارغ التحصیلان نمی کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، بااشاره به اینکه مسیرآموزش و اشتغال و جذب نیروی کارآمد و متخصص باید به درستی طی شود، افزود:‌ همچنین مهم ترازتمامی این موارد تعامل دانشگاه با فضای صنعت و تولید با مراکز آموزشی است، اگراین بخش ها لینک و دراتباط باشند؛ نیازهای صنعت، تولید، سلامت و پزشکی دریک راست حرکت خواهد کرد، متاسفانه به دلیل نبود ارتباطات دراین بخش ها هرمسئولی اظهارنظری می کند.

وی با بیان اینکه باید به جای اتهام زنی به برخی بخش ها ارتباطات درسایرحوزه ها باید به وجود آید، تصریح کرد:‌ همچنین مراکز آموزشی باید صلابت، استواری و شأن خود را حفظ کنند، نباید کاری کرد که به دلیل نبود فضای اشتغال مناسب سط آموزش را کاهش داده و افراد را به سیستم نمره محوروابسته کنیم؛ اگریک نیروی فارغ التحصیل با سواد درکشور باشد بسیاربهتراز نیروی بی سواد اما دارای شغل و حرفه ای است.

دستگاه اجرایی باید درتوزیع نیروهای انسانی به درستی عمل کند

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه دستگاه اجرایی باید درتوزیع نیروهای انسانی به درستی عمل کند، گفت:‌ وزارت بهداشت و درمان باید درتوزیع نیروی انسانی پرستاری اقدامات لازم را انجام دهد، نباید دراستانی مانند تهران با انباشت نیروی نسانی و دربیمارستان های شهرهای کوچک باکمبود پرستار مواجه باشیم؛ باید به تناسب و نیاز نیروی انسانی درحوزه سلامت درکل توزیع شود،بنابراین مشکل تنها درتوزیع ناعادلانه نیروی انسانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha