چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 25068
سلامت نیوز:یك بررسی جدید از سوی متخصصان ارتوپدی در انگلیس نشان داده است چاقی، عمر مفاصل را حداقل پنج سال بیشتر از عمر واقعی فرد می‌كند.

به گزارش  ایسنا، این متخصصان ادعا كرده‌اند در برخی افراد سن مفاصل بیش از یك دهه پیرتر از سن واقعی فرد به نظر می‌رسد و این بافت مهم در واقع خیلی فرسوده تر از سن فرد می‌شود.

روزنامه دیلی اكسپرس در گزارشی در این باره آورده است، پزشكان تاكید كردند: اضافه وزن یك فاكتور مهم و اصلی در این زمینه است و طبق آزمایشات عمر مفاصل در افراد چاق حداقل 5 سال پیرتر و مسن تر از سن واقعی آنهاست.

آمارها تایید كرده است در این كشور از هر 5 انگلیسی 25 تا 34 ساله، یك نفر مفاصلی در حد یك فرد 50 ساله از نظر فرسودگی دارد. همچنین در برخی از افراد زیر 35 سال، فرسودگی مفاصل بیشتر از والدینشان و گاهی حتی بیشتر از پدر بزرگها و مادر بزرگهایشان است. این مطالعات روی 13 هزار داوطلب در انگلیس انجام گرفته است.

بنابراین گزارش،‌ افرادی كه در این تحقیق شركت داشتند از جنبه‌های مختلف الگوی زندگی شامل وزن و میزان ورزش كردن مورد ارزیابی قرار گرفتند.

این متخصصان هشدار دادند مشكلات مفصلی فقط مختص دوران سالمندی نیستند و به همین خاطر نباید بدون نگرانی و با بی توجهی از كنار آنها گذشت. این كارشناسان هم چنین معتقدند كه اگر روند چاقی هم چنان ادامه پیدا كند تا سال 2030 میلادی نرخ پیوند زانو تا 700 درصد افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha