وزیر بهداشت در سفر خود به قزاقستان در حاشیه اجلاس چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماآتا، با رئیس سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفتگو کرد.

رئیس WHO از اقدامات ایران در حوزه سلامت تقدیر کرد

سلامت نیوز: وزیر بهداشت در سفر خود به قزاقستان در حاشیه اجلاس چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماآتا، با رئیس سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت، از اقدامات ایران در زمینه مراقبت های اولیه سلامت و طرح تحول سلامت، قدردانی کرد و آن را الگوی مناسبی برای ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه دانست.

وی تاکید کرد: همواره مشکلات و چالش های منطقه ای و داخلی کشورها، مانع دسترسی آحاد مردم به سلامت به ویژه در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان، یمن و سوریه می شود.

وی، وضعیت شیوع وبا را در یمن نگران کننده دانست و افزود: حدود یک میلیون نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا شده اند.

رئیس سازمان جهانی بهداشت، تاکید کرد: هماهنگی های لازم برای برگزاری بهتر اجلاس منطقه ای وزرای بهداشت در تهران انجام خواهد شد و از تلاش های ایران و دستاوردهای خوب ایران سپاسگزاریم.

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت کشورمان نیز از رئیس سازمان جهانی بهداشت دعوت کرد تا با سفر به ایران، از نظام سلامت کشور و نحوه ارائه خدمات بازدید کند.

همچنین در این دیدار موضوعات و مشکلاتی مانند بیماری های واگیر در منطقه و همکاری ایران با کشورهای منطقه به منظور مقابله با این بیماری ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha