فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در دیدار با خیرین سلامت شکور و جمعی از محققان هوش مصنوعی، حضور جسورانه محققان در صحنه مقابله با بحران کرونا را نشان از احساس وظیفه ملی دانست و از این نگاه وطن دوستانه تقدیر کرد.

بحران کرونا منجربه فروریختن دیوار میان حوزه پزشکی و مهندسی شد

سلامت نیوز:فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در دیدار با خیرین سلامت شکور و جمعی از محققان هوش مصنوعی، حضور جسورانه محققان در صحنه مقابله با بحران کرونا را نشان از احساس وظیفه ملی دانست و از این نگاه وطن دوستانه تقدیر کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر علیرضا زالی در دیدار با خیرین سلامت کشور و جمعی از محققان به منظور ارائه طرح تشخیص بیماری کووید-۱۹ به کمک دانش هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های رادیولوژی، از حضور خیرین در حوزه دانش، تحقیقات و آموزش ابراز خرسندی کرد و ضمن تشکر از نگاه ویژه خیرین به حوزه پژوهش، در خصوص هرگونه اقدام در راستای حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مطرح شده در این دیدار اعلام آمادگی کرد.


وی ادامه داد: ما همواره علاقه‌مندیم خیرین حوزه سلامت را به سمت پژوهش سوق دهیم، چراکه دستاورد یک کار تحقیقاتی نسبت به ساخت یک مرکز آموزشی یا درمانی، بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود و جامعه آماری بیشتری را از برکات کار خیر بهره‌مند می‌کند.


دکتر زالی در این دیدار عنوان کرد: سالیان متمادی دیواری میان حوزه پزشکی و مهندسی وجود داشت و گسترش بیماری کووید-۱۹، علی‌رغم تلخکامی‌ها موجب فروریختن این دیوار شد. البته مسائل پزشکی پیچیدگی‌های خود را دارد و نگاه صرف مکانیکی می‌تواند گمراه‌کننده باشد. در هر پژوهش میان‌بخشی به یک مشاور پزشکی و در نهایت به یک قضاوت بالینی پزشکی نیاز است.


فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، غلتیدن در وادی شتابزدگی را یکی از اشتباهاتی خواند که بسیاری در مواجهه با اپیدمی‌ها دچار آن می‌شوند و افزود: در این مسیر باید تمام ملاحظات اخلاقی و پزشکی طبق استاندارد رعایت شود.


دکتر زالی در خصوص آمادگی کشورها برای مقابله با بیماری کرونا و میزان شناخت آنها از رفتار ویروس کرونا، تصریح کرد: در ابتدای آغاز این بحران، دست بشر در روش‌ها و امکانات تشخیصی تهی بود، اما به صورت کاملا انفجاری اطلاعات بشر افزایش یافت و تغییر بزرگی در روش‌های درمان و تشخیص این بیماری ایجاد شد. از طرفی باید روشی ارزان، قابل تکرار با کمترین آثار تخریبی کوتاه مدت و دراز مدت برای انسان در نظر گرفته می‌شد، از همین رو همکاران در حوزه رادیولوژی وارد میدان شدند.


وی ادامه داد: انجام سی تی اسکن برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ نیز با چالش‌هایی مواجه است که با شناخت آنها می‌توان با نگاهی هوشمندانه‌تر و منطقی‌تر در این راستا گام برداشت.


دکتر زالی در پایان ضمن ابراز امیدواری از ارتقای طرح‌های تحقیقاتی در این زمینه، برای هرگونه حمایت علمی و پژوهشی اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha