مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: امید است در اردیبهشت با توجه به وعده ای که با سایر بیمه های درمانی و وزارت بهداشت داشته ایم به طور کامل نسخ کاغذی در کشور حذف شود و دفترچه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد که با همکاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

تامین اجتماعی: حذف کامل نسخه های کاغذی از اردیبهشت

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: امید است در اردیبهشت با توجه به وعده ای که با سایر بیمه های درمانی و وزارت بهداشت داشته ایم به طور کامل نسخ کاغذی در کشور حذف شود و دفترچه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد که با همکاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

به گزارش سلامت نیوز، مصطفی سالاری در گفت وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح توقف صدور دفترچه بیمه درمان و نسخه نویسی الکترونیک اظهار کرد: روند کار خوب است، از اسفندماه سال گذشته اعلام کردیم که دیگر دفترچه جدیدی چاپ نمی کنیم و اگر بیمه شده ای برگه های دفترچه اش به اتمام رسید با کارت ملی و یا جلد دفترچه بیمه اش به پزشک و یا مراکز درمانی مراجعه کند.

وی افزود: به این ترتیب استحقاق درمان در همان مرکز درمانی استعلام می شود و فرد می تواند از امکانات درمانی با پوشش بیمه ای استفاده کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طبیعتا در روزهای ابتدایی به لحاظ نیاز به اطلاع رسانی و تغییر یک روال قدیمی، نارسایی هایی وجود داشت گفت: هم ما باید زیرساخت های فنی سازمان تقویت می شد و هم اطلاع رسانی و آموزش ها، تا فرد غیرمطلعی باقی نماند.

سالاری ادامه داد: امروز شرایط نسبت به هفته اولی که کار را شروع کردیم بسیار بهتر شده و امید است در اردیبهشت با توجه به وعده ای که با سایر بیمه های درمانی و وزارت بهداشت داشته ایم، به طور کامل نسخ کاغذی در کشور حذف شود و دفترچه دیگر مورد استفاده قرار نگیرد که با همکاری وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه امکان گزارش موارد تخلف از سوی مراکز درمانی طرف قرارداد در نپذیرفتن بیمه شدگان بدون دفترچه با استفاده از سامانه تلفنی ۱۴۲۰ وجود دارد گفت: البته شمار مراکز درمانی که همکاری نمی کنند نسبت به هفته اول اجرای طرح بسیار کمتر شده است. طرحی به این بزرگی که منشاء تحولات اساسی بود در حال اجراست و نارسایی ها کمتر از حد پیش بینی ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha