وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن در کشور طی دو ماه اخیر رکوردی بی‌سابقه در دنیا است.

تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن طی ۲ ماه در ایران رکوردی بی‌سابقه در دنیا است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تزریق ۷۶ میلیون دز واکسن در کشور طی دو ماه اخیر رکوردی بی‌سابقه در دنیا است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از کارکنان ستادی و استانی سازمان بیمه سلامت افزود: در بخش  درمان بیماران کرونایی که هزینه هر بیمار ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بود، بیمه ها خوب عمل کردند و حرکت انقلابی در این زمینه ایجاد شد.


وی اظهار داشت: از بیمه ها بابت درمان بیماران کرونایی تشکر می کنم و تقویت بیمه ها از برنامه های اصلی وزارت بهداشت است که با تقویت آنها، به کنترل بیماری‌ها برسیم.


عین اللهی ادامه داد: سازمان‌های بیمه ای باید به نرم افزارهای دیجیتالی متصل بوده و هوشمند شوند، لازم است این سازمان‌ها در حوزه بهداشت نیز فعال باشند زیرا بخش بهداشت و درمان از یکدیگر مجزا نبوده و مکمل یکدیگر هستند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: هزار بیمارستان در کشور داریم و فرآیندهای بیمارستانی با بیمه ها باید دیجیتال باشد تا بتوان همه خدماتی که بر اساس بیمه ها ارائه می شود قابل رصد و هوشمند باشد. 


عین اللهی اظهار داشت: بیمه ها بهترین مکان برای نظارت هستند و با ایجاد سیستم نرم افزار و هوشمند بسیاری از مشکلات ارائه خدمات در نظام سلامت حل می شود و بیمه ها می توانند در این زمینه راهگشا باشند.


وی تاکید کرد: اکنون ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در کشور داریم که خروجی آن ارائه مقاله است و نیاز مردم را حل نمی کنند و کارآیی ندارند در حالیکه اگر روی بیمه ها سرمایه گذاری کرده و آنها را دیجیتال کنیم می توانند در بخش بهداشت و درمان بسیار راهگشا باشند.


به گفته وزیر بهداشت،  باید به سمتی پیش رویم که بیمه مرکز تحقیقات دانشگاه‌ها باشد و بصورت پیوسته به وزارت بهداشت متصل شود.وی ادامه داد: هنوز بیمه ها را تقویت نکردیم و چندان به روز نیستند، باید نرم افزار جامعی ایجاد شود که نقش بیمه ها در پررنگ بوده و با برنامه ریزی پیشگیری از بیماری‌ها را نیز رصد کنیم.


طرح پزشک خانواده مغفول ماندهبه گفته عین اللهی، طرح پزشک خانواده در کشور مغفول مانده و هر حرکتی بدون اجرای این طرح نمی تواند پایدار بماند.
وی ادامه داد: تزریق منابع به تنهایی مشکلی ایجاد نمی کند بلکه مشکلات نظام سلامت با کمک بیمه ها حل می شود.


پرداخت ۴۳ درصد هزینه های درمان از جیب مردم وزیر بهداشت تاکید کرد: اکنون ۴۳ درصد هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می شود که قابل قبول نیست و باید نقش بیمه ها در کاهش این هزینه را بیشتر پررنگ کنیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha