سلامت نیوز:تحقیقات جدید نشان می دهد که فشار خون بالا در جوانی ممکن است بر سلامت مغز و عملکرد شناختی در سنین بالاتر تأثیر بگذارد.

تاثیر فشارخون بالا در جوانی بر سلامت مغز در سنین بالا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، این مطالعه ۸۵۳ شرکت کننده را به مدت ۳۰ سال مورد بررسی قرار داد و نشان داد افرادی که مبتلا به فشارخون بالا در جوانی بودند، تغییرات نامطلوبی در مغز خود نشان دادند.

به گزارش هلث دی نیوز،متخصصان می‌گویند فشار خون تحت تأثیر عوامل سبک زندگی است که می‌توان با تغییر سبک زندگی از آن پیشگیری نمود.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر این بیماری را از جوانی تجربه کنید، به طور قابل توجهی بر سلامت مغز در میانسالی و بعد از آن تأثیر می‌گذارد.

محققان نزدیک به ۱۰۰۰ نفر را برای شناسایی عوامل خطر اولیه و تغییرات مغزی که نشان دهنده مشکلات شناختی در سنین بالاتر است، مورد بررسی قرار دادند.

محققان از MRI برای بررسی تغییرات در ساختار مغز و جریان خون که بر شناخت تأثیر می‌گذارد، استفاده کردند.

آنها دریافتند شرکت کنندگانی که با میانگین بالا فشار خون شریانی روبرو بودند و آنهایی که فشارشان پایین‌تر بود اما به طور دائم در حال افزایش بود، با افزایش سن دارای جریان خون کمتر و تغییرات نامطلوب بیشتری در مغزشان بودند.

به گفته محققان، وقتی فشار خون افزایش می‌یابد، مغز و ساختارهای اطراف آن شروع به ایجاد موانعی برای کاهش آن می‌کنند. در نتیجه رگ‌های خونی شروع به سخت‌تر شدن می‌کنند یا رگ‌های کوچک‌تری برای ایجاد مقاومت برای جلوگیری از فشار بالا ایجاد می‌کنند.

محققان هشدار دادند این امر می‌تواند منجر به آنوریسم (ورید خونی برآمده) و سایر مشکلاتی شود که پروتئین‌های اطراف مغز را افزایش می‌دهد، اکسیژن را کاهش داده و منجر به مشکلاتی در حافظه می‌شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که فشارخون بالا یا افزایش مداوم فشار خون در سال‌های جوانی با تغییرات مغزی مرتبط است که می‌تواند باعث مشکلات شناختی و زوال عقل شود.

آنها همچنین می‌گویند شناسایی و درمان فشار خون بالا از سنین پایین‌تر برای کاهش تأثیر بحران زوال عقل در آینده بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha