به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، استاد دانشگاه کلارکسون آمریکا اعلام کرده که بین باکتری‌های موجود در روده و خستگی فیزیکی و ذهنی ارتباط وجود دارد.

میکروب‌های روده بر ویژگی‌های شخصیتی انسان چه تاثیری دارد؟

 نتایج یک تحقیقات پزشکی در دانشگاه کلارکسون آمریکا نشان می‌دهند که احتمالا بین میکروب‌های روده و برخی ویژگی‌های شخصیتی ارتباط وجود دارد. علی بولانی از اساتید دانشگاه کلارکسون آمریکا مسئول این پروژه تحقیقاتی در مصاحبه با فاکس نیوز گفته است: اگرچه ما هنوز در مورد ارتباط روده و مغز درحال مطالعه هستیم، اما بر اساس این یافته‌های اکتشافی، ممکن است بین باکتری‌های روده، انرژی و خستگی ارتباط وجود داشته باشد.

به گفته بولانی، این یافته‌ها، شواهدی را ارائه می‌دهند که بر اساس آن می‌توان این فرضیه را بیان کرد که بین باکتری‌های موجود در روده و «انرژی ذهنی، خستگی ذهنی، انرژی فیزیکی و خستگی فیزیکی» ارتباط وجود دارد. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه شده هزاران نوع باکتری، ویروس و قارچ در روده زندگی می‌کنند که به مجموع آن میکروبیوم گفته می‌شود.

محققان این پروژه تاکید کرده‌اند که میکروبیوم روده معمولا در دوران بزرگسالی فرد، به پایداری می‌رسند مگر این که فرد آنتی‌بیوتیک مصرف کند یا مشکلی در دستگاه گوارش داشته باشد.

از سوی دیگر ویژگی‌های شخصیتی نیز پایدار هستند و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا تغییر کنند. با توجه به این موضوع محققان در این پروژه ارتباط بین این دو را بررسی کرده و بر مبنای این پژوهش ارتباطی هم میان میکروبیوم و حالات شخصیتی پیدا کرده‌اند.

این استاد ایرانی دانشگاه کلارکسون آمریکا همچنین خاطرنشان کرده است: "از آن جایی که ما هنوز در حال یادگیری در مورد میکروبیوم روده هستیم، نمی‌دانیم که اگر بخواهیم ویژگی شخصیتی خود را تغییر دهیم، ممکن است شاهد تغییر در میکرو بیوم روده باشیم یا اگر سعی کنیم میکروبیوم روده خود را تغییر دهیم، ممکن است ویژگی شخصیتی ما تغییر کند. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha