سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 338095

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،بریتنی بیردن، متخصص تغذیه ورزشی در ایالات‌متحده می‌گوید: الکترولیت‌ها مواد معدنی در بدن هستند که بار الکتریکی دارند. این مواد معدنی شامل سدیم، پتاسیم، کلسیم، بی کربنات، منیزیم، کلرید و فسفات است.

نوشیدنی‌ مفید و موثر در عملکرد عضلانی و فشارخون

به گزارش هلث‌نیوز، بیردن اظهار کرد: بسیاری از عملکردهای بدن به الکترولیت‌ها بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، کلسیم و منیزیم برای انقباضات عضلانی مورد نیاز است و عدم تعادل الکترولیت می‌تواند اثرات مضری بر سلامت شما داشته باشد. کم آبی یکی از علل شایع عدم تعادل الکترولیت است که می‌تواند با استفراغ، اسهال یا تعریق بیش از حد ایجاد شود.

الکترولیت‌ها عملکرد عضلانی، فشار خون و عملکرد عصبی را تنظیم می‌کنند همچنین نقش مهمی در هیدراتاسیون و تعادل  pH (غلظت یون‌های هیدروژن در خون) دارند.

برخی از نوشیدنی‌های غنی از الکترولیت می‌توانند به عملکرد ورزشی کمک کنند.

تحقیقات منتشر شده سال ۲۰۱۸ در مجله Nutrients نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت می‌توانند برای عملکرد ورزشی مفید باشند.

نوشیدنی‌هایی که برای ورزشکاران و افراد فعال از نظر بدنی طراحی شده‌اند می‌توانند به روش‌های مختلفی به تامین انرژی از محتویات قندی، جایگزینی الکترولیت، پیشگیری از کم آبی بدن و افزایش هیدراتاسیون قبل و بعد از ورزش کمک کنند.

نوشیدنی‌های سرشار از الکترولیت شامل بسیاری از موارد از جمله آب نارگیل است. همچنین، آب گیلاس، هندوانه و پرتقال منابع خوبی از الکترولیت‌هایی مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر هستند. شیرهای گیاهی نیز می‌توانند منبع خوبی از الکترولیت‌ها باشند البته برخی از شیرهای گیاهی با کلسیم غنی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha