سوال بسیاری از خانم‌ها این است که آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد ؟ چه زمان این امکان فراهم است ؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. با ما تا انتها این مقاله همراه شوید.

چه زمانی امکان ترمیم بکارت وجود دارد؟

سوال بسیاری از خانم‌ها این است که آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد ؟ چه زمان این امکان فراهم است ؟ در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم. با ما تا انتها این مقاله همراه شوید.

پرده بکارت یک غشای نازک و معمولا سوراخ شده در ورودی واژن است. تغییرات آناتومیک زیادی در ساختار و شکل پرده بکارت وجود دارد که نیاز به برداشتن جراحی دارد .

پرده بکارت از نظر بافت شناسی توسط اپیتلیوم سنگفرشی طبقه ای پوشیده شده دو طرف و از بافت فیبری با چند رگ خونی کوچک تشکیل شده و فاقد عصب است. 

در نوزادان پرده بکارت در نتیجه گردش خون استروژن مادر به شکل حلقوی و عروقی است. در دختران قبل از بلوغ کمبود استروژن منجر به آتروفی پرده بکارت می شود و تا سن بلوغ شکننده می شود و در این مرحله تأثیرات هورمونی منجر به افزایش کشش می شود. 

پرده بکارت پاره شده است؟ بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند که به طور طبیعی بازسازی می شود. اما اینطور نیست. در عین حال به این نکته توجه داشته باشید که می توان پرده بکارت را بازگرداند که طبق نظر جامعه نشانه باکرگی است .

روش جراحی به نام هایمنوپلاستی تنها راه حل موجود برای ترمیم پرده بکارت شما است.

گواهی سلامت برای ازدواج ضروری است؟

خیر – بسیاری از کارشناسان مخالف آزمایش باکرگی هستند و استدلال می کنند که این روند برای دختران مضر است و نتایج از نظر پزشکی قابل اعتماد نیستند.

حقوق بشر سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت متعهد به پایان دادن به آزمایش باکرگی و اطمینان از رعایت حقوق همه زنان و دختران هستند. 

راهکارهای زیر برای حذف تست باکرگی در مکان هایی که در آن رخ می دهد توصیه می شود:

  • متخصصان بهداشت و انجمن های حرفه ای آنها باید بدانند که آزمایش باکرگی هیچ ارزش علمی ندارد و نمی تواند نفوذ واژن گذشته را تعیین کند. آنها همچنین باید عواقب سلامتی و حقوق بشر آزمایش باکرگی را بدانند و هرگز این عمل را انجام ندهند یا از آن حمایت نکنند.
  • دولت ها باید قوانینی را وضع و اجرا کنند که آزمایش باکرگی را ممنوع می کند.
  • جوامع و همه ذینفعان مربوطه باید کمپین‌های آگاهی‌بخشی را اجرا کنند که افسانه‌های مربوط به باکرگی و هنجارهای مضر جنسیتی را که بر کنترل جنسیت و بدن زنان و دختران تأکید دارد، به چالش بکشد.

اصطلاح “باکرگی” یک اصطلاح پزشکی یا علمی نیست. در عوض، مفهوم “باکرگی” یک ساختار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است – که تبعیض جنسیتی علیه زنان و دختران را منعکس می کند. این انتظار اجتماعی مبنی بر اینکه دختران و زنان باید «باکره» بمانند (یعنی بدون داشتن آمیزش جنسی) مبتنی بر تصورات کلیشه‌ای است مبنی بر اینکه تمایلات جنسی زنان باید در ازدواج محدود شود. این تصور برای زنان و دختران در سطح جهان مضر است.

آزمایش باکرگی می تواند یک تجربه آسیب زا باشد. در یک مطالعه در سال 2017 که در سلامت تولید مثل منتشر شد، محققان در مورد آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی که می تواند منجر شود بحث کردند.

آزمایش باکرگی اغلب دردناک است و بسیاری از دختران احساس تجاوز، ترس و اضطراب می کنند. ممکن است به عنوان تکرار تجاوز جنسی تجربه شود. ممکن است بعداً در زندگی دچار مشکلات جنسی شوند.

منظور از ترمیم پرده بکارت چیست؟

این به ترمیم جراحی پرده بکارت پاره شده در واژن زنان اشاره دارد. بسیاری از زنان به دلایل مختلفی ، بسیاری از آنها عمدتاً فرهنگی و عاطفی هستند ، اقدام به جراحی ترمیم بکارت می کنند.

پس از انجام اقدامات احتیاطی لازم و آماده سازی و ، بیهوشی موضعی یا عمومی به شما داده می شود تا در حین  هایمنوپلاستی  احساس ناراحتی نکنید.

جراحی با استقرار در وضعیت لیتوتومی انجام می شود. در حین جراحی ، پزشک شما به قسمت های پاره شده بکارت را پیوند میزند.

آنها برشی به قسمت خلفی دیواره واژن شما ایجاد می کنند. سپس ، آنها قسمت های پاره شده بکارت شما را با بخیه های قابل جذب متحد می کنند.  بیماران باید قسمت های واژن خود را تمیز نگه دارند و مرتباً از پمادی که  برای آنها تجویز می کنند استفاده کنند.

هیمنوپلاستی یا  جراحی ترمیم پرده بکارت  در درجه اول عملی است که توسط زنان قبل از ازدواج انجام می شود، به ویژه آنهایی که در رابطه جنسی قبل از ازدواج باقی مانده اند. این کار توسط بسیاری از زنان انجام می شود که معتقدند باکرگی خود را می توان از طریق آن بازگرداند. به هر حال ربطی به بازیابی بکارت از دست رفته ندارد. متأسفانه، این نظریه که هایمنوپلاستی بکارت را باز می گرداند، در بین بسیاری از زنان تحصیلکرده و حتی پزشک زنان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

عوارض ترمیم بکارت

التهاب یا عفونت: بدلیل قرار گرفتن زخم جراحی در منطقه واژن که به طور مداوم در معرض الودگی با ترشحات واژن و مقعد است، التهاب ایجاد می‌شود.

سرگیجه و استفراغ: یک عارضه جانبی و عادیست که بعد از استفاده بیهوشی عمومی یا آرامبخش‌ها صورت می‌گیرد.

نتایج نامطلوب پس از جراحی: بدلیل نازک بودن لبه‌های پرده بکارت و باتوجه به شکل و ساختار پرده، ممکن است باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت شود.

کمی درد پس از عمل: ۲ تا ۳ روز پس از عمل درد و کبودی اطراف زخم و سوزش یا خارش وجود دارد.

خونریزی غیر طبیعی: بندرت ممکن است دچار خونریزی دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن شوید.

ترشحات غیر طبیعی: حتما باید بعد عمل آنتی بیوتیک و داروی ضد قارچ تجویز شود.

ترمیم پرده بکارت یک عمل ظریف است و اگر جراحان بی تجربه این روش را انجام دهند ، میتواندعوارض جانبی جدی تری بدنبال داشته باشد.

اگر بیمار اقدامات احتیاطی و توصیه های پزشک خود را اعمال نکند ، ممکن است نتواند نتایج مطلوبی را از این روش بدست آورد. در بیشتر اوقات ، عمل با موفقیت انجام می شود. و ، تضمین می شود که خونریزی در حین رابطه جنسی پس از جراحی وجود داشته باشد و به افراد و روند بهبود آنها بستگی دارد. اکثر بیماران گزارش می کنند که بعد از ترمیم پرده بکارت در هنگام مقاربت جنسی احساس گرفتگی و درد می کنند  . در مجموع ، بهترین کار این است که بیماران با پزشکان خود در تماس باشند و از توصیه های آنها پیروی کنند تا نتایج مورد نظر را بدست آورند.

در بیمارانی که مایل به یکپارچگی ساختاری هستند و می خواهند که بکارت سالم به نظر برسد ، جراحی باید سه ماه قبل از رابطه جنسی انجام شود.

بهترین زمان برای جراحی سه هفته قبل از مقاربت است. در زنانی که تجزیه جزئی زخم دارند ، با بافت گرانولاسیون ، ایجاد خونریزی حتی با کوچکترین اصطکاک امکان پذیر است. توصیه می شود که  هایمنوپلاستی  14 روز قبل از ملاقات مقاربت انجام شود تا احتمال خونریزی بیشتر شود ، اما نه دیرتر ، به طوری که بقایای بخیه دیده نشود.

این جراحی بسته به ساختار بکارت قبلی خانم ممکن است منجر به ترمیم ناقص حلقه هیمنال شود. از آنجا که بافت های بکارت بسیار نازک است ، گاهی اوقات امکان رفع کامل حلقه بکارت وجود ندارد ، برای جراحی نیاز به عمل پرینوپلاستی است تا با کاهش کشش زخم ، نتیجه هایمنوپلاستی مطلوب تری حاصل شود. در کنار هم ، این جراحی ها می توانند همزمان پرینه را جوان و دوباره سفت کنند ، بنابراین یک واله جوان تر و خوشایندتر از قبل ایجاد می شود. این امر برای داشتن حداکثر اطمینان از جوانی باکره ، با یک بکارت بازسازی شده کامل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha