اکنون محققان سلاح جدیدی برای مبارزه با آکنه پیدا کرده اند، سلاحی که بدون عوارض جانبی شدید است.

اسیدهای چرب اُمگا۳ در مقابله با آکنه موثرند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ،محققان آلمانی اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی، سالمون، آجیل و دانه‌ها را به عنوان یک ماده مغذی مفید برای کاهش آکنه مشخص کرده اند.

به گزارش هلث دی نیوز، این مطالعه نشان داد که از میان ۱۰۰ شرکت کننده مبتلا به آکنه، حدود ۹۴ درصد میزان پایین اسید چرب در خون خود داشتند. همچنین بسیاری از آنها دارای سطوح بالاتری از هورمونی بودند که تولید آکنه را تحریک می‌کند.

اسیدهای چرب اُمگا ۳ معمولاً در ماهی‌های غیرپرورشی، جلبک‌ها و سایر غذاهای گیاهی از جمله حبوبات، آجیل و دانه‌ها یافت می‌شوند.

محققان می‌گویند این اسیدهای چرب با تحریک بدن برای تولید پروستاگلاندین های ضدالتهابی E۱ و E۳ و لکوترین B۵ و کاهش سطح IGF-۱ (فاکتور رشد شبه انسولین) التهاب را کاهش می‌دهند. IGF-۱ به عنوان محرک آکنه شناخته شده است.

دکتر «آن گورتلر»، نویسنده اصلی مطالعه از دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان در مونیخ آلمان، گفت: «پزشکان باید اطلاعاتی در مورد گزینه‌های غذایی به عنوان بخشی از یک رویکرد درمانی مدرن برای آکنه به بیماران ارائه دهند.»

هنگامی که تیم تحقیق نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان را تجزیه و تحلیل کرد، متوجه شد که اکثر آنها دارای سطوح اسیدهای چرب امگا ۳ کمتر از مقادیر توصیه شده ۸ تا ۱۱ درصد بودند.

محققان دریافتند افرادی که به طور منظم نخود و عدس می‌خورند، در حالی که از مصرف روغن آفتابگردان پرهیز می‌کنند، میزان بالاتری از اُمگا ۳ دارند. در تحقیقات گذشته روغن آفتابگردان برای تشدید آکنه مشخص شده است.

بیماران مورد مطالعه که سطوح پایین‌تری از اسیدهای چرب امگا ۳ داشتند، سطوح بالاتری از IGF-۱ را نیز داشتند. کسانی که کمبود شدید امگا ۳، کمتر از ۴ درصد، داشتند حتی هورمون IGF-۱ بیشتری داشتند.

به گفته محققان، هنوز خیلی زود است که بگوییم مکمل امگا ۳ برای کاهش آکنه با توجه به سطح سرم خون، باعث بهبود پوست می‌شود یا خیر. و مطالعات تکمیلی بیشتری لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha