چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 345088

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که روزانه دو یا سه فنجان قهوه می‌نوشند نسبت به افرادی که به این نوشیدنی اهمیتی نمی‌دهند عمر بیشتری دارند.

قهوه  طول عمر انسان را بیشتر می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث دی محققان استرالیایی دریافتند که دوستداران قهوه قلب سالم تری دارند که این موضوع ممکن است به افزایش طول عمر کمک کند.

دکتر پیتر کیستلر، نویسنده این مطالعه، از موسسه تحقیقات قلب و دیابت بیکر ملبورن، گفت: "قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین با کاهش مشابهی در بروز بیماری های قلبی عروقی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی یا هر علتی مرتبط است."

در حالی که مطالعات دیگر نشان داده اند که عادت قهوه ممکن است یک عادت سالم باشد، تیم کیستلر گفت که تحقیقات زیادی در مورد اثرات سلامت انواع مختلف قهوه انجام نشده است.

برای تلاش برای یافتن این موضوع، آن‌ها داده‌های پایگاه‌داده‌ای در حال انجام بایوبانک بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند و داده‌های افراد ۴۰ تا ۶۹ را بررسی کردند . در این مطالعه، میانگین سنی ۵۸ سال بود و محققان استرالیایی بر سطوح مصرف روزانه قهوه و طول عمر ، بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی افراد مطالعاتی انجام دادند .

به طور کلی، داده های تقریباً 450 هزار بریتانیایی در این تحقیق گنجانده شد. با توجه به مصرف روزانه قهوه، شرکت کنندگان به شش گروه تقسیم شدند: بدون قهوه. کمتر از یک فنجان در روز؛ یک فنجان در روز؛ دو تا سه فنجان در روز؛ چهار تا پنج فنجان در روز؛ و بیش از پنج فنجان در روز.

حدود 200 هزار نفر از شرکت کنندگان معمولا قهوه فوری، نزدیک به 83000 قهوه آسیاب شده و بیش از 68000 نفر جاوا بدون کافئین را ترجیح می دادند. سلامت شرکت کنندگان به طور متوسط به مدت 12.5 سال پیگیری شد و تقریباً 28 هزار نفر(حدود 6٪) در طول این مطالعه فوت کردند.

گروه کیستلر ابتدا سن، جنس، وزن، مصرف الکل یا تنباکو و شرایطی مانند دیابت یا فشار خون بالا را هم در نظر گرفت.

پس از انجام این کار، آن‌ها دریافتند افرادی که سطح متوسطی از قهوه مصرف می‌کنند - دو تا سه فنجان در روز - در مقایسه با افرادی که هرگز قهوه ننوشیده‌اند، بیشترین طول عمر را نشان می‌دهند.

به نظر می رسید که نوع قهوه کمی مهم باشد: افرادی که قهوه آسیاب شده می نوشیدند، در طول دوره مطالعه 27 درصد کمتر احتمال مرگ را داشتند. کسانی که قهوه بدون کافئین مصرف می کردند 14 درصد شانس کمتری داشتند. و کسانی که فوری نوشیدند 11 درصد شانس کمتری داشتند.

فقط کمتر از 10 درصد از شرکت کنندگان در طول مطالعه به بیماری قلبی مبتلا شدند. اما باز هم، احتمال وقوع این اتفاق در بین افرادی که دو تا سه فنجان قهوه آسیاب شده در روز می‌نوشیدند، 20 درصد کمتر بود و در میان افرادی که مقدار مشابه قهوه فوری یا بدون کافئین مصرف می‌کردند، به ترتیب 9 و 6 درصد کمتر بود.

کیستلر خاطرنشان کرد: کافئین شناخته شده ترین ترکیب در قهوه است، اما این نوشیدنی حاوی بیش از 100 جزء فعال بیولوژیکی است. این احتمال وجود دارد که ترکیبات بدون کافئین مسئول روابط مثبت مشاهده شده بین نوشیدن قهوه، بیماری های قلبی عروقی و بقا باشند.

به گفته کیستلر، نتیجه نهایی: "نوشیدن مقادیر کم قهوه از همه انواع را نباید ناامید کرد، اما می توان از آن به عنوان یک رفتار سالم برای قلب لذت برد."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha