چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 348580

مطمئنا قهوه یکی از محبوبترین روان‌گردان‌ها در جهان است. شواهد نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه باعث افزایش تمرکز و بهبود عملکرد بدنی به‌ویژه در ورزشکاران می‌شود. همچنین نتایج بعضی از مطالعات نشان داده است که کافئین موجود در قهوه می‌تواند با کاهش جزئی هورمون گرلین (گرسنگی) باعث کاهش اشتها و احساس گرسنگی شود.

آیا قهوه روی کاهش وزن تاثیر دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده روزنامه اطلاعات، با این حال نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات متناقض هستند و در برخی افراد نوشیدن قهوه هیچ تاثیری بر کالری مصرفی آنها ندارد. همچنین نتایج یک مطالعه نشان داده است که قهوه بدون کافئین بیشتر از قهوه کافئین‌دار اشتها را کاهش می‌دهد!

یکی دیگر از مزایای کافئین افزایش متابولیسم و کالری‌سوزی بیشتر است. کافئین با تحریک انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل آدرنالین باعث تجزیه چربی‌ها و آزاد شدن آنها در خون می‌شود. البته آزاد شدن اسیدهای چرب در خون کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، مگر آنکه با کم کردن غذا یا ورزش بتوان کالری بیشتری سوزاند و به تعادل انرژی منفی رسید. بنابراین ترکیبی از قهوه و ورزش با بهبود روند تجزیه چربی‌ها می‌تواند باعث کاهش وزن شود.


با این حال به عقیده کارشناسان کافئین به‌طور متفاوتی روی افراد تاثیر می گذارد و تعمیم اثر آن در مورد همه افراد دشوار است. درواقع مدیریت وزن بسیار پیچیده‌تر از نوشیدن یک فنجان قهوه به امید آب شدن چند کیلو چربی است. بنابراین رعایت یک رژیم غذایی متعادل با تمرکز بر مواد مغذی و کنترل کالری غذاها در کنار فعالیت‌های بدنی، بهترین شیوه برای کاهش وزن است.


اما اگر می‌خواهید در رژیم کاهش وزن خود قهوه را بگنجانید، از قهوه سیاه بدون افزودنی‌های شیرین‌کننده استفاده کنید. همچنین قهوه خود را صبح یا اوایل بعدازظهر میل کنید تا خواب شما مختل نشود چرا که اختلال در خواب یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش وزن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha