به دنبال درمان مو برای درمان موهای وز و آسیب دیده هستید؟ تفاوت بین این درمان های محبوب مو و اینکه کدام یک بهتر است را بدانید.

بیوتین یا کراتین: کدام درمان برای موی شما بهتر است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد با اصطلاحاتی مانند کراتین، سیستئین، پی آر پی، بوتاکس مو و غیره مواجه شده اید. درک اصطلاحات پزشکی به هر حال دشوار است و با این واقعیت که بسیاری از افراد تأثیرگذار پوستی نظرات خود را (که ممکن است از نظر علمی دقیق نباشند) در دکتر Google ارسال می کنند، پیچیده تر می شود. بیایید سعی کنیم و اصطلاحات اساسی مربوط به پوست و مو را از دیدگاه یک متخصص پوست بررسی کنیم:

بیوتین چیست؟

بیوتین یکی از ویتامین هایی است که به کمپلکس B تعلق دارد، به طور دقیق ویتامین B7 است. ویتامین‌های B همگی محلول در آب هستند، به این معنی که هیچ مشکلی با «مصرف بیش از حد» یا «سمیت» وجود ندارد؛ شما به اندازه کافی آب می‌نوشید و کلیه‌های شما آنها را دفع می‌کنند.

بیوتین چه می کند؟

بیوتین به تغذیه مو از ریشه کمک می کند. شما به بیوتین فکر می کنید به مو نیز فکر می کنید که به استحکام و بافت خوب آن کمک می کند. به همین دلیل است که هرگاه کمبود مولتی ویتامین وجود داشته باشد، موها کدر و بی روح می شوند و ممکن است دچار ریزش شدید مو شوید. با این حال، بعید است که فرد فقط دچار کمبود بیوتین شود. در واقع، کمبود مواد مغذی متعددی وجود خواهد داشت.

افرادی که قادر به حفظ یک سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مغذی و کمبود ویتامین هستند که منجر به ریزش مو می شود، باید به سراغ مکمل های بیوتین بروند.

بیوتین در کدام مواد غذایی یافت می شود؟

شیر، آجیل، دانه ها، لوبیا، راجمه، چولا و زرده تخم مرغ منابع عالی بیوتین هستند. به یاد داشته باشید کسانی که سفیده تخم مرغ خام مصرف می کنند ممکن است دچار کمبود بیوتین شوند زیرا از معده جذب نمی شود.

کراتین چیست؟

کراتین پروتئین اصلی موجود در پوست، مو و ناخن است. این وظیفه استحکام کششی مو را بر عهده دارد. کراتین عنصر سازنده مو است و غلظت و جهت گیری آن در بین نژادهای مختلف متفاوت است و در نتیجه باعث ایجاد موهای صاف، موهای مجعد و موهای درشت و نازک می شود.

منظور از کراتینه درمانی مو چیست؟

در اینجا کراتین به صورت خارجی روی موهایی که تحت حرارت قرار گرفته اند استفاده می شود تا به ابریشمی تر و قوی تر شدن آنها کمک کند و موهای وز و غیر قابل شانه زدن را صاف کند.

اما درمان کراتینه یک جنبه منفی دارد و آن به شکل فرمالدئید است. فرمالدئید یا فرمالین ماده شیمیایی واقعی است که مو را صاف می کند.

در کوتاه مدت می تواند باعث بثورات پوستی، آسم و آبریزش چشم شود. با این حال، در دراز مدت، ممکن است باعث سرطان شود. البته، اگر مشتری سالن هستید، برای شما اهمیتی ندارد زیرا گاهی اوقات کراتینه درمانی انجام می دهید، آرایشگران مو هر روز در معرض خطر آن هستند.

حتی آن برندهایی که ادعا می کنند 100 درصد فرمالدئید ندارند؛ مواد شیمیایی موجود در آنها پیش سازهای فرمالدئید را دارا هستند. هنگامی که آنها با آب ترکیب می شوند، در نهایت فرمالدئید آزاد می کنند.

بیوتین در مقابل کراتین: کدام یک بهتر است؟

اکنون که معنی این کلمات را می دانید، کاملاً واضح است که کدام درمان بهتر است؛ بیوتین! بیوتین به صورت خوراکی یا از طریق رژیم غذایی یا از طریق مکمل‌های ویتامین مصرف می‌شود و به اصلاح کمبود ویتامین و تقویت مو از ریشه کمک می‌کند، در حالی که کراتین یک درمان موقت است زیرا فقط ساقه‌های مو را هدف قرار می‌دهد و زمانی که موهای جدید تشکیل شوند،در حالت طبیعی خود ظاهر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha