عضو شورای عالی نظام پزشکی، با انتقاد از تصمیمات شورای عالی بیمه، گفت: چرا دست کارگزاران بیمه در جیب پزشکان و مردم است.

دست کارگزاران بیمه در جیب پزشکان و مردم است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بهنام عباسیان، با اشاره به اینکه جامعه پزشکی همواره به فکر ایجاد و تأمین سلامت آحاد مردم است، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما عدم حمایت بیمه‌ها از هزینه‌های درمانی به جامعه پزشکی نسبت داده می‌شود و زمانی که بحث تعرفه خدمات پزشکی مطرح می‌شود؛ شورای عالی بیمه که خود خریدار خدمت است، تعیین کننده تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در نظام سلامت است.

وی افزود: چرا شورای عالی بیمه باید تعیین کننده تعرفه‌های پزشکی باشد در حالی که خود خریدار خدمات است. با توجه به اینکه انسان سالم محور توسعه پایدار است؛ بیمه‌ها و سیاست‌گذاران عرصه سلامت چه نقشی در ایجاد انسان سالم محور در جامعه داشته‌اند.

عباسیان با اشاره به اینکه هزینه‌های بهداشتی و درمانی در سبد اقتصاد خانوارهای ایرانی تعریف نشده است، ادامه داد: سلامتی جامعه را چگونه تعبیر کنیم، آیا مردم سلامتی روح و روان خود را فراموش کرده اند، در تمام جوامع پیشرفته رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شده است اما درکشور ما به دلیل عدم حمایت مناسب بیمه‌ها از خدمات بهداشتی و درمانی؛ مردم جامعه پزشکی را مقصر دانسته در حالی که جامعه پزشکی حق تعیین تعرفه تمام شده سلامت را ندارد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با گلایه از اینکه تعرفه‌های پزشکی به‌روز نبوده و حمایت سازمان‌های بیمه‌گر کافی نیست، تصریح کرد: چرا دست کارگزاران بیمه در جیب پزشکان و مردم است. امروزه روح و روان پزشکان جوان هم بیمار شده و برای شفای خود به نسخه مهاجرت روی آورده‌اند که این امر واقعه دردناکی است.

عباسیان با بیان اینکه پزشکان از بطن جامعه بوده و هدفشان صیانت از سلامتی مردم است، اظهارکرد: وقتی به چراهای بیماری نگریسته می‌شود به این نکته می رسیم مثلاً یک دندان‌پزشک جوان برای تأسیس مطب حداقل به یک میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که برای بازپرداخت این وام باید ماهانه ۲۶ میلیون تومان بپردازد و از سوی دیگر حداقل درآمد برای یک خانواده دو نفره طبق تعرفه دولت ۲۰ میلیون تومان است؛ این جا واقعیت پدیدار می‌شود که حداقل درآمد یک دندان‌پزشک با احتساب مواد مصرفی در شرایط کنونی باید ۸۰ میلیون تومان در ماه باشد تا بتواند یک زندگی معمولی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سوال این است که آیا بیمه‌ها به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند، چرا همیشه باید انگشت اتهام به سوی جامعه پزشکی باشد که برای پاک کردن صورت مسئله آنها را به فرار از مالیات و گرفتن تعرفه زیاد متهم می‌کنند.! چرا کسی نمی‌گویدکه وظیفه دولتمردان نسبت به این قشر چیست.

عضو شورای عالی نظام پزشکی یادآور شد: پزشکان تافته جدا بافته نبوده و از دل مردم هستندکه عهده دار سلامت آحاد جامعه‌اند نه فروشندگان سلامت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha