پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 353458

حجم شیر مادر در هنگام روزه داری کاهش می یابد از همین رو مادران شیرده با نوزاد کمتر از چهار ماه باید احتیاط بیشتری برای انجام این فریضه الهی داشته باشند.

این مادران باید در روزه داری احتیاط کنند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، استاد گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: حجم شیر مادر در هنگام روزه داری کاهش می یابد از همین رو مادران شیرده با نوزاد کمتر از چهار ماه باید احتیاط بیشتری برای انجام این فریضه الهی داشته باشند.

دکتر غلامعلی معموری با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای شیر مادر وجود ندارد، گفت: کیفیت و مواد مغذی شیر مادر قابل قیاس با شیرهای خشک نیست بنابراین مادران شیرده به خصوص مادرانی که نوزاد زیر چهار ماه دارند باید در روزه داری احتیاط کنند زیرا انجام این فریضه باعث کاهش حجم شیر شده و می تواند برای سلامت نوزاد مشکلاتی را ایجاد کند.

وی تاکید کرد: مادران شیردهی که شیرخوار آنها کوچکتر از چهار ماه است به این دلیل که شیرخوار تنها به شیر مادر وابسته است و هیچ ماده غذایی نمی تواند بخورد و حجم شیر در طول روزه داری کاهش می بابد باید برای روزه داری احتیاط بیشتری داشته باشند.

دکتر معموری با بیان اینکه مادرانی که فرزندشان بین چهار تا شش ماه و یا بیشتر از شش ماه است می توانند با توجه به حجم شیر و وضعیت کودک با بهره گیری از غذای کمکی روزه بگیرند، تاکید کرد: مادران شیردهی که مجاز به روزه داری هستند باید در فاصله افطار تا سحر دفعات مصرف غذاهای کم حجم را افزایش دهند و مایعات را به اندازه کافی بنوشند.

وی اظهار کرد: مادران شیرده در صورت روزه داری در طول افطار تا سحر باید به جبران ساعات روزه داری دفعات بیشتری به کودک خود شیر بدهند.

استاد گروه نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مصرف سالاد و سبزی های فراوان برای رفع تشنگی و جبران کمبود آب بدن برای مادران شیرده ضروری است، گفت: مادران بهتر است رعایت تعادل و توازن را در مصرف غذا داشته باشند و از مصرف غذاهای سنگین و چرب خود داری کنند.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha