چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 357403

نوزادان انسان با کوچکی، ناتوانی و وابستگی شناخته می‌شوند، به همین علت برآورده‌شدن نیازهای‌شان یکی از اصول اساسی در نگهداری از آنها محسوب می‌شود.

این رفتارها را با کودکان کمتر از یک سال نکنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، در مورد کودکان کمتر از یک سال نیز این اصل صادق است زیرا کودکان تا قبل از یک سالگی همچنان ناتوان هستند و نیاز دارند تا پدر و مادر و اطرافیان نیازهای آنها را برطرف کنند.

بنابراین اگر شما از آن والدینی هستید که انتظار دارید کودک از همان ماه‌های اول زندگی، مستقل‌بودن را یاد بگیرد یا اگر گمان می‌کنید که توجه به او باعث وابستگی‌اش در سال‌های بعد می‌شود سخت در اشتباه هستید چون نیازهای کودکان زیر یک سال باید بلافاصله و بدون هیچ قید و شرطی تامین شود. در همین راستا اگر فرض‌تان بر این است که کودک را نباید زیاد در آغوش گرفت چون به اصطلاح «بغلی» و وابسته به آغوش می‌شود باز هم در اشتباه هستید، زیرا در بغل‌گرفتن و نوازش کودک از نیازهای اساسی محسوب می‌شود که باید بی‌دریغ برآورده شود.

حالا اگر شما این دو اشتباه را مرتکب نمی‌شوید و پدر و مادری بسیار دقیق و عاطفی هستید، ممکن است با بزرگ‌ترشدن کودک‌تان یک رفتار اشتباه دیگر را در پیش بگیرید یعنی وادارکردن کودک به اشتراک‌گذاری اسباب‌بازی‌هایش با سایر کودکان. اسباب بازی برای کودکان زیر یک سال حکم هویت آنها را دارد و اگر کسی بخواهد آنها را به زور تصاحب کند به شکل‌گیری حس مالکیت در آنها لطمه وارد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha