نشریه فایننشال تایمز اخیرا شخصیت برتر سال 2023 را معرفی کرده است، لارس فرورگارد یورگنسن، اقتصاددان حوزه سلامت در شرکت نوونوردیسک این عنوان را از آنِ خود کرده است.

فیلم/خالق داروی دیابت و چاقی، چهره سال شد

به گزارش سلامت نیوز از اکوایران، شرکت داروسازی نوونوردیسک داروهایی برای درمان دیابت و چاقی معرفی کرده به اسم اوزمپیک و ویگاوی که هر دو با استقبال بیماران روبه‌رو شده‌اند و در نتیجه اقتصاددانی که توانسته این داروها را روانه بازار کند به عنوان چهره برتر سال انتخاب شده است.

شرکت نوونوردیسک یک شرکت داروسازی دانمارکی چندملیتی است که نخستین بار در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده و اکنون به لطف همین داروهای درمان دیابت و چاقی به ارزشمندترین شرکت در اروپا تبدیل شده است.

داروهایی که این شرکت طی سال‌های اخیر روانه بازار کرده، می‌توانند تاثیر عمیقی روی سلامت، جامعه و رابطه انسان‌ها با مواد غذایی بگذارند. این اثرگذاری به قدری بالا بوده که شرکت تولیدکننده آن‌ها به عنوان شرکتی بزرگ در اروپا مطرح شده است.

یورگنسن در حال حاضر به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت دارد. تحلیل‌گران در نشریه فایننشال تایمز بر این باورند که این چهره با پشتکار و صبوری توانسته نوآوری بزرگی در زمینه داروهای ضد چاقی ایجاد کند و به همین دلیل شایسته تبدیل شدن به چهره سال ۲۰۲۳ است.

داروی ویگاوی از طرف آمریکا هم تاییدیه گرفته و مورد استقبال مردم این کشور واقع شده است. استقبال از این دارو به قدری بوده که در حال حاضر به عنوان دارویی نایاب شناخته می‌شود.

گفته می‌شود یکی از دلایل استقبال از این داروها، اثراتی است که روی دیگر عارضه‌ها و بیماری‌ها دارند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند جلوی بیماری‌های قلبی را بگیرند و در درمان آلزایمر هم بسیار موثر هستند چرا که التهابات مغزی را از بین می‌برند.

برآوردها نشان می‌دهد که فروش این داروها در سال ۲۰۲۴ هم رکوردشکنی داشته باشد. از آن‌جا که این داروها تا کنون عوارضی نداشته‌اند، با استقبال بسیاری مواجه شده‌اند.

در ویدیوی بالا به بررسی چهره برتر سال و اثرگذاری‌اش در حوزه سلامت پرداخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha