یک مطالعه جدید هشدار می دهد که اثرات تغییرات آب و هوایی می تواند نیم سال از زندگی افراد را از بین ببرد.

تغییرات اقلیمی می تواند طول عمر مردم جهان را تا نیم سال کاهش دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از هلث دی نیوز، محققان گزارش دادند که افزایش دما و بارندگی و مشکلات بهداشت عمومی ناشی از آنها باعث کاهش میانگین امید به زندگی انسان تا شش ماه می‌شود.

«آمیت روی»، محقق ارشد از دانشگاه علم و صنعت شاهجلال در بنگلادش، گفت: «تهدید جهانی ناشی از تغییرات آب و هوایی بر نیاز فوری برای رسیدگی به آن به عنوان یک بحران بهداشت عمومی تاکید می‌کند.»

به گفته محققان، امواج گرما و سیل یک تهدید مستقیم برای سلامت انسان است، اما تغییرات آب و هوایی همچنین می‌تواند اثرات نامحسوس‌تری بر سلامتی، مانند افزایش بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های روانی ایجاد کند.

محققان برای استنباط اینکه چگونه تغییرات آب و هوایی ممکن است بر طول عمر تأثیر بگذارد، میانگین دما، بارندگی و امید به زندگی ۱۹۱ کشور را از سال ۱۹۴۰ تا ۲۰۲۰ ارزیابی کردند.

آنها محاسبه کردند که افزایش دمای جهانی معادل یک درجه سانتیگراد با کاهش حدود پنج ماه و یک هفته از میانگین امید به زندگی انسان همراه است.

نتایج نشان می‌دهد که افزایش ۱۰ واحدی در شاخص ترکیبی تغییرات آب و هوایی- با در نظر گرفتن دما و بارندگی- میانگین امید به زندگی را تا شش ماه کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، زنان و افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، بدترین شرایط را با تغییرات آب و هوایی دارند.

مطالعات آینده از این نوع باید تأثیر رویدادهای آب و هوایی خاص مانند آتش سوزی، سونامی و سیل را نیز بسنجد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha