سلامت نیوز: با توجه به اتمام مهلت سرپرست سازمان بیمه سلامت تا یک ماه‌ آینده، اعضای هیئت مدیره این سازمان به فکر انتخاب مدیر عامل جدید افتاده‌اند و گزینه‌های جدیدی روی میز دارند تا شاید این سازمان نوپا را از بن بست درآورند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس در نیمه سال بود که پس از گذشت بیش از یکسال و نیم از شروع برنامه پنجم توسعه و تصویب تشکیل سازمان بیمه سلامت، سرانجام با حکم وزیر سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی سرپرست این سازمان معرفی شد.

 سید عبدالله عمادی، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه با حکم عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر سابق تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان بیمه سلامت ایران منصوب شد.

 در حکم انتصاب عمادی به سمت سرپرستی این سازمان که از سوی شیخ الاسلامی وزیر سابق تعاون و رفاه اجتماعی ابلاغ شده آمده بود: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب عالی و به استناد قانون اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی و بیمه‌های درمانی مصوب 5 اسفند 88 مجلس شورای اسلامی، به موجب این ابلاغ با حفظ سمت به عنوان "سرپرست سازمان بیمه سلامت ایران" منصوب می‌شوید.

 با عنایت به نقش موثر و کارساز آن سازمان در اجرای یکی از بزرگترین اصلاحات در نظام رفاه اجتماعی کشور انتظار دارم با جدیت و حسن تدبیر بتوانید در چارچوب قوانین و مقررات با اولویت راه‌اندازی سازمان و اداره آن با رعایت و حفظ حقوق، منابع و مصالح سازمان، انجام اقدامات لازم برای تمرکز همه امور بیمه سلامت در سازمان از طریق ادغام سریع بخشهای بیمه‌های درمانی تمام صندوقهای موضوع ماده 5 قانون مدیرت خدمات کشوری با رعایت مفاد ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و اساسنامه سازمان اقدام کنید.

در ادامه این حکم آمده است: به منظور یکپارچه‌سازی بیمه خدمات سلامت، اهتمام بر توسعه کمی و کیفی بیمه پایه سلامت در سراسر کشور و اتخاذ تمهیدات و تدابیر لازم برای پوشش کامل افراد جامعه، ایجاد هماهنگی و انسجام بین بخش بیمه سلامت و بهداشت و درمان کشور به ویژه در رابطه با برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تکریم و حفظ حقوق بیمه شدگان از طریق اعمال نظارتهای مستقیم و غیرمستقیم بر کمیت و کیفیت خدمات قابل ارائه به طور مستمر و مداوم در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، خرید راهبردی خدمات سلامت از بخشهای دولتی و غیردولتی با رعایت برنامه پزشک خانواده نظام ارجاع و سطح بندی خدمات اقدام کنید.

 وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همزمان با انتصاب عمادی به عنوان سرپرست سازمان بیمه سلامت،طی حکمی محمد باقر هداوند، مدیرعامل سابق سازمان بیمه خدمات درمانی را به سمت عضو هیئت مدیره این سازمان منصوب کرد.

با معرفی سرپرست سازمان سلامت ایران از سوی وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی، این سازمان فعالیت خود را رسماً آغاز کرد.

 کمیته امداد، صندوق بیمه جهاد کشاورزی، صندوق بیمه سلامت بیمه ایران، صندوق بیمه مرکزی، صندوق بیمه شهرداری تهران، صندوق بیمه شرکت ملی فولاد، صندوق بیمه سازمان بنادر و کشتیرانی،صندوق بیمه آینده‌ساز، صندوق بیمه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، صندوق بیمه شرکت نفت، صندوق بیمه سازمان صدا و سیما، صندوق بیمه بانک مرکزی، صندوق بیمه بانک صادرات،صندوق بیمه بانک تجارت، صندوق بیمه بانک ملی ایران، صندوق بیمه بانک ملت، صندوق بیمه بانک کشاورز، صندوق بیمه بانک سپه،سازمان بیمه خدمات درمانی،صندوق بیمه سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، صندوق بمیه تأمین اجتماعی از جمله صندوقهای فعال در قلمرو نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی هستند که با فعالیت سازمان سلامت قرار شد به تدریج در زیر مجموعه این سازمان سلامت قرار گیرند.

این در حالی است که با گذشت حدود 5 ماه از تشکیل سازمان بیمه سلامت، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها از عملکرد سازمان سلامت انتقاد دارند و خواستار تغییر در نحوه فعالیت این سازمان شده‌اند.

 بدبینی داروسازان به سازمان بیمه سلامت/ آخرین پرداختی در شهریور


در همین راستا سیدمهدی سجادی،دبیر انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت به صورت جامع طرح خوبی است و از نظر هماهنگ‌سازی و یکپارچه شدن سیستم بیمه‌ای بسیار مناسب است.اما مشکل عمده که در مراحل ابتدایی در زمینه تخصیص اعتبارات لازم ایجاد شد داروسازان را نگران کرده است.

 سجادی گفت: ما مواضع خود را اعلام کرده‌ایم و تا زمانی که تأمین اعتبار به صورت کامل صورت نگیرد از اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان باید جلوگیری شود.

 دبیر انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: با اجرای طرح تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان مخالفتی نداریم اما با توجه به روند و سابقه‌ای که بیمه‌ها در پرداخت صورتحسابهای خود داشته‌ا‌ند این بدبینی وجود دارد.

 سجادی اظهار کرد: این در حالی است که 70 درصد صورتحساب‌های ما با تأخیر 5 تا 6 ماهه در سازمان‌های بیمه‌ می‌ماند و اگر قرار است در بیمه سلامت 100 درصد هزینه‌های دارویی در قالب پوشش بیمه سلامت ارائه شود این نگرانی افزایش می‌یابد و دچار کمبود شدید نقدینگی می‌شویم.

 دبیر انجمن داروسازان ایران در مورد بدهی سازمان‌های بیمه به شرکت‌های دارویی گفت: آخرین پرداختی بیمه مربوط به ماه شهریور است و در ماههای اخیر رقمی از بدهی‌های خود را پرداخت نکرده است.

 سجادی افزود: صورتحساب بیمه‌ها طبق قانون پس از 2 هفته باید 40 درصد و ظرف 60 روز 60 درصد باقیمانده آن باید پرداخت شود.

 وی ادامه داد: حتی پیش‌بینی 15 درصد جریمه برای تأخیر پرداختها در قانون لحاظ شده است اما بیمه‌ها علی‌رغم اینکه در موعد معین صورتحساب های خود را پرداخت نمی‌کنند بلکه حتی برای تأخیرهای انجام شده نیز جریمه نمی‌شوند.

هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت در روزهای اخیر جلساتی را تشکیل داده‌اند و یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در آن، انتخاب مدیر عامل جدید این سازمان است و در این راستا گزینه‌های جدیدی به جزء عمادی سرپرست سازمان سلامت مدنظر هیئت مدیره قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha