پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12186

معاون توسعه وزارت بهداشت اعلام كرد: امسال با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد تومان 400 آمبولانس جدید بین بیمارستانی و 300 آمبولانس 2 محوره برای خدمات اورژانس كشور در مناطق صعب‌العبور خریداری می‌شود.

رحمت‌الله حافظی در گفت‌و‌گو با  فارس‌ افزود: وزارت بهداشت امسال برای نوسازی و تجهیز ناوگان آمبولانس كشور 2 خرید عمده دارد كه طی 2 مناقصه جداگانه انجام می‌شود، نخستین آن خرید 400 دستگاه ‌آمبولانس تیپ A یا همان آمبولانس‌های بین بیمارستانی است كه با اعتبار ارزی 20میلیون دلاری طی روزهای آینده برگزار می‌شود.
وی افزود: دومین مناقصه خرید آمبولانس از سوی وزارت بهداشت شامل خرید حدود 300 آمبولانس تیپ B دو محوره است كه برای خدمت رسانی در مناطق صعب‌العبور در ناوگان اورژانس 115 كشور به كار می‌رود.
وی ادامه داد: از حدود 4 سال گذشته تاكنون 3 قرارداد عمده خرید آمبولانس با شركت ایران خودرو دیزل بسته شده است كه در مجموع مشتمل بر خرید 2 هزار و 332 آمبولانس جدید است، از این تعداد 750 آمبولانس مربوط به قرارداد اول بود كه به طور كامل به وزارت بهداشت تحویل شده است، از مجموع 1200 آمبولانس قرارداد دوم نیز تاكنون 880 دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت تحویل شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت اضافه كرد: هنوز 800 آمبولانس از قرارداد دوم و سوم وزارت بهداشت با شركت ایران خودرو دیزل باقی‌مانده است كه بر اساس توافق جدید و راه‌اندازی خط جدید مونتاژ آمبولانس‌های بنز اسپرینتر در این شركت كه امروز افتتاح شد، قرار است از امروز روزانه 10دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت تحویل شود بنابراین باید تا 80 روز آینده تمام این آمبولانس‌ها به وزارت بهداشت تحویل شود.
وی گفت: در خط جدید تولید آمبولانس، شركت ایران خودرو دیزل با ورود شاسی آمبولانس‌های بنز از خارج، كابین و تجهیزات آمبولانس‌های باقیمانده را با طراحی جدید و متفاوت از آمبولانس‌های قبلی به وزارت بهداشت تحویل می‌شود.
حافظی گفت: امسال همچنین با اعتباری بالغ بر 5/2 میلیارد تومان حدود 100 كانكس برای پایگاه‌های اورژانس كشور ساخته و تجهیز می‌شوند كه با توجه به تجهیز و توزیع 317 كانكس پایگاه اورژانس كشور در سال گذشته به نظر می‌رسد تا مدتی نیاز كشور را برآورده می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha