مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، مشخصه‌های نوشابه انرژی‌زای اصیل و غیراصیل Red Bull را برشمرد.

سلامت نیوز:مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، مشخصه‌های نوشابه انرژی‌زای اصیل و غیراصیل Red Bull را برشمرد.


به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدهدایت حسینی در توضیح بیشتر در خصوص نوشابه انرژی‌زای Red Bull با بیان اینکه نوع تایلندی این نوشابه انرژی‌زا بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود، نسبت به استفاده از آن هشدار داد.


وی با بیان اینکه نوع اتریشی این برند دارای پروانه بهداشتی ورود معتبر بوده و از سال 1384 ثبت شده است، گفت: این محصول با محتویات آب، شکر، تورین، کافئین، اینوزیتون و گلوکونودلتا لاکتون با ضابطه‌های جدید نوشیدنی انرژی‌زا کاملا منطبق است و استفاده منطقی از آن مانعی ندارد.


وی در ادامه با برشمردن مصداق‌های انواع اصیل این نوشابه انرژی‌زا تصریح کرد: برچسب اصالت و برچسب فارسی نویس علاوه بر جمله maide in austyia که بر روی بسته بندی این نوشیدنی وجود دارد، می‌تواند اطمینان بخش انتخاب صحیح مصرف کننده باشد.
وی همچنین مشخصه انواع قاچاق و تقلبی این محصول را عدم رویت هر یک از موارد یاد شده و همچنین جمله thailandi maide in دانست که بر روی قوطی نوشیدنی‌های مذکور درج می‌شود.


حسینی با اشاره به دغدغه و هشدارهای بهداشتی مسئولان که همواره موید نظارت‌های جدی آنها بر محصولا ت و فراورد‌ه‌های تولیدی و بازرسی‌های مستمر سطح عرضه است، خاطر نشان کرد: همانطور از سوی ریاست محترم سازمان در ابتدای امسال مطرح شد، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان با توجه به نامگذاری جهانی امسال به" ایمنی غذا از مزرعه تا سفره"، حوزه غذا و نظارت و پایش مراکز تولید و سطوح عرضه است.


بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در بخش دیگری از گفتگویش با اشاره به استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در گمرگ، اظهارداشت: بازرسی از محموله های وارداتی جهت بررسی وضعیت بهداشتی، نمونه برداری از آنها و بررسی گواهی حلیت با حضور نماینده ولی فقیه، از جمله وظایف همیشگی بازرسان سازمان غذا و دارو ی مستقر در گمرک کشور است.


مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در انتهای سخنانش تاکید کرد: اگر مصرف کنندگان با مواردی مشکوک اعم از محصول تقلبی، قاچاق و سایر موارد مواجه شدند، می‌توانند با شماره 1490 تماس بگیرند یا مراتب را به اطلاع نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برسانند تا نسبت به جمع آوری و برخورد با متخلفان اقدام لازم بعمل آید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha