دبیر‌کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی اسکان بشر، 7 اکتبر 2019 برابر با 15 مهر‌ماه جاری ضمن اشاره به اینکه مواد جدید، هم‌چون پلاستیک‌های قابل تجزیه زیستی پیشرفته، می‌تواند از تخریب محیط زیست بکاهد گفت برای بهبود مدیریت پسماند هم‌چنان نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری هستیم.

بهبود مدیریت پسماند نیازمند سرمایه گذاری بسیار بیشتر

سلامت نیوز:دبیر‌کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی اسکان بشر، 7 اکتبر 2019 برابر با 15 مهر‌ماه جاری ضمن اشاره به اینکه مواد جدید، هم‌چون پلاستیک‌های قابل تجزیه زیستی پیشرفته، می‌تواند از تخریب محیط زیست بکاهد گفت برای بهبود مدیریت پسماند هم‌چنان نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری هستیم.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
روز جهانی اسکان بشر نقش محوری را برجسته می‌سازد که شهر‌ها و جوامع ما در دستیابی به آرمان‌های توسعه پایدار ایفا می‌کنند. شهر‌هایی که خوب طرح‌ریزی شده و هوشمندانه مدیریت می‌شوند، می‌توانند ما را به سوی رشدی همه‌جانبه و توسعه‌ای کم‌هزینه هدایت نماید.


به همین ترتیب، شهری‌سازی سریع و بدون برنامه‌ریزی می‌تواند به ایجاد یا تشدید چالش‌های زیادی، از جمله بحران‌های اقلیمی منجر شود.
امسال گرامی‌داشت این روز بر مساله پسماند، و توانایی فن‌آوری‌های پیشرو برای تبدیل پسماند به ثروت متمرکز است.


راهکار‌ها با گام‌های کوچکی آغاز می‌شوند که افراد می‌توانند در جهت تغییر کارکرد شهر‌های ما بردارند. ما باید از میزان پسماند تولیدی خود بکاهیم، در عین حال، از این پس آن را به عنوان یک منبع ارزشمند ببینیم که می‌تواند از جمله به عنوان منبع انرژی دوباره استفاده و بازیافت شود.


فن‌آوری‌های پیشرو می‌توانند پاسخ‌های بهتر و کم‌هزینه‌تری برای این چالش‌های هر‌روزه پیشنهاد کنند. برای مثال، خودکار‌سازی و هوش مصنوعی می‌تواند به تفکیک بهتر پسماند‌های قابل بازیافت کمک کند.

حس‌گر‌های به کار گرفته شده در بسته‌بندی‌های هوشمند به کاهش هدر‌رفت غذا کمک می‌کنند و در عین حال دیگر فن‌آوری‌های خلاقانه پسماند طبیعی را به انرژی تجدید‌پذیر و کود تبدیل می‌کنند. و مواد جدید، هم‌چون پلاستیک‌های قابل تجزیه زیستی پیشرفته، می‌تواند از تخریب محیط زیست بکاهد.


اما برای بهبود مدیریت پسماند هم‌چنان نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری هستیم.


با شهر‌های پیش‌تاز و استفاده گسترده از فن‌آوری‌های پیشرو، می‌توانیم به پیش‌رفت‌های عمده‌ای در راستای توسعه پایدار شهری دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha