سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 287442

عصبانیت احساسی است که هر شخصی گاهی اوقات آن را احساس می کند، اما اگر فرد در بسیاری از مواقع احساس عصبانیت کند ممکن است دچار افسردگی باشد.

ارتباط بین افسردگی و عصبانیت چیست؟

سلامت نیوز:  عصبانیت احساسی است که هر شخصی گاهی اوقات آن را احساس می کند، اما اگر فرد در بسیاری از مواقع احساس عصبانیت کند ممکن است دچار افسردگی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، در بسیاری از موارد، دارو، درمان، تغییر در شیوه زندگی یا ترکیبی از این درمانها می تواند به تسکین علائم کمک کند.

به گفته محققان، بین سطح عصبانیت که افراد تجربه می کنند و شدت افسردگی ارتباط وجود دارد.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳ که شامل ۵۳۶ شرکت کننده بود که در حال تجربه افسردگی های عمده بودند، ۵۴.۵٪ از آنها احساس تحریک پذیری و عصبانیت را گزارش کردند.

طبق اعلام انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا (ADAA)، افسردگی می تواند به روش های مختلفی در افراد مختلف بروز کند.

ADAA خاطرنشان می کند که زنانی که دارای افسردگی هستند، معمولا احساس ناراحتی و گناه می کنند، در حالی که مردانی که افسردگی را تجربه می کنند، بیشتر احساس تحریک و عصبانیت می کنند.

عصبانیت ناشی از “آسیب پذیری خودشیفتگی” است ، یعنی زمانی که فرد نسبت به هر گونه رد یا از بین رفتن درک شده بسیار حساس باشد.

تجربه طرد شدگی ممکن است باعث ایجاد احساس عصبانیت شود، که می تواند فرد را بعلت  ترس عصبانی کند و به روابطشان آسیب برساند.

آنها ممکن است این عصبانیت را به سمت خود سوق دهند، که می تواند به عزت نفس پایین و افسردگی منجر شود.

افرادی که عصبانیت و افسردگی را تجربه می کنند ممکن است برخی از علائم زیر را داشته باشند:

تحریک پذیری، ناامیدی، غم یا پوچی، حس گناه یا پوچی، خستگی، اختلال تمرکز، مشکل خواب، تغییرات غیر قابل توضیح در وزن، از دست دادن لذت یا علاقه به سرگرمی و افکار خودکشی.

پزشک ممکن است افسردگی را هنگامی تشخیص دهد که فرد بیش از ۲ هفته علائم را تجربه کرده باشد.

انواع مختلفی از افسردگی وجود دارد. فرد باید در مورد تمام علائم خود با پزشک مشورت کند تا از تشخیص صحیح آنها اطمینان حاصل کند.

برخی از انواع درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    درمان شناختی رفتاری (CBT): هدف از این درمان این است که به فرد کمک کنیم افکار منفی خود را بشناسد و راهکارهای مقابله ای را به کار گیرد.
    درمان بین فردی: این روش درمانی ممکن است به فرد در بهبود ارتباط با افراد دیگر کمک کند.
    رواندرمانی: مردم از این روش درمانی استفاده می کنند تا سعی کنند الگوهای منفی رفتارها و احساساتی را که تجربیات گذشته آنها ایجاد کرده است بشناسند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha