فشار خون بالا یکی از مهم ترین عامل ایجاد بیماری های قلبی به شمار می رود بنابراین باید با راهکاری مناسب نسیت به کاهش آن اقدام کنید. محققان بر این باورند که مصرف میوه و سبزیجات می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.

تنظیم فشار خون با میوه و سبزی

سلامت نیوز: فشار خون بالا یکی از مهم ترین عامل ایجاد بیماری های قلبی به شمار می رود بنابراین باید با راهکاری مناسب نسیت به کاهش آن اقدام کنید. محققان بر این باورند که مصرف میوه و سبزیجات می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از express، فشار خون بالا شایع ترین عاملی است که فشار درازمدتی را به دیواره عروق خونی وارد می کند. این فشار به این معناست که قلب مدام باید برای پمپاژ خون در کل بدن سخت تر کار کند که یک پیش شرط برای بروز مشکلات قلبی محسوب می شود. به طور قطع می توان با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل فشار خون را کاهش داد.

میوه و سبزیجات حاوی پتاسیم به عنوان یک ماده معدنی هستند که به کاهش فشار خون کمک می کند. مصرف این موادغذایی سالم اثرات نمک را که حاوی سدیم بوده و عامل اصلی فشار خون است، جبران می کند. علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات دارای انواع ویتامین ها و موادمعدنی هستند که بدن شما را سالم نگه می دارد. این مواد کالری پایین و فیبر بالایی دارد که به هضم غذا و سلامت قلب کمک می کنند.

میوه ها و سبزیجات کنسروی: میوه ها و سبزیجات کنسروی و کمپوتی را معمولا به طور  طبیعی و بدون افزودن نمک یا شکر تهیه کنید. این مواد از مواد کاهنده فشار خون به شمار می روند.
 

آبمیوه و اسموتی: آبمیوه های غیرشیرین، اسموتی ها و آب سبزیجات همگی برای کاهش فشار خون گزینه های مناسبی هستند و بدون این که کالری زیادی به بدن شما برسانند، باعث احساس سیری در شما می شود.

میوه خشک: مصرف حدود 30 تا 40 گرم میوه خشک هم برای کاهش فشار خون مؤثر است اما به دلیل قند بالایی که دارد تنها باید بین غذا مصرف شود تا باعث پوسیدگی دندان ها نشود.

حبوبات: مصرف حبوباتی مانند لوبیا، نخود و عدس منبع خوبی از پروتئین و فیبر هستند اما باید به مقدار کم مصرف شوند.

سبزیجات ریشه ای: سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی، چغندر و زردک جزء موادغذایی نشاسته ای هستند که در کاهش فشار خون مؤثرند.

یکی از مواد مفید موجود در میوه ها و سبزیجات پتاسیم است که نقش آن را نمی توان در کاهش فشار خون نادیده گرفت. مصرف مواد سرشار از پتاسیم مانند سیب زمینی، آووکادو، اسفناج، لوبیا، موز و حتی قهوه عامل کاهش فشار خون به شمار می روند.

بررسی ها نشان می دهد که بدن عملکردی تعادلی را در خود به کار می برد به طوری که از سیدم برای کنترل میزان پتاسیم در خون استفاده می کند که برای سلامت قلب، اعصاب و عملکرد ماهیچه ها حیاتی است. به گزارش سیناپرس، با مصرف رژِم غذایی سرشار از پتاسیم، کلیه ها مازاد آن را که بیشتر آب و نمک است تخلیه می کنند. درواقع، مصرف رژیم سرشار از پتاسیم مانند یک مدر یا ادرارآور عمل می کند.

ترجمه از سیناپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha