شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 336010

سلامت نیوز:سویه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون دارای عوارضی است که یکی از آن‌ها خستگی است، در این مطلب به علل خستگی ماندگار پس از امیکرون می پردازیم.

علت خستگی پس از امیکرون

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،تحقیقات پزشکی بر این نکته تاکید دارد که امیکرون می تواند آثار طولانی مدت تری بر بدن بیمار به جای بگذارد که حتی پس از بهبودی کامل و خروج از مرحله ناقل بودن هم ادامه دارد. بسیاری از بهبود یافتگان با شکایت از سرفه مزمن و خستگی یا احساس ضعف عمومی بدن به پزشک مراجعه می کنند.

احساس خستگی، تنگی نفس، اضطراب، سردرد و اختلال مه مغزی که باعث فراموشی، پریشانی فکر و نداشتن تمرکز می‌شود از جمله متداول‌ترین علایم کووید طولانی به شمار می رود.


 خستگی چیست؟
همه ما با احساس خستگی پس از ورزش یا یک دوره تمرکز روی فعالیتی مهم آشنا هستیم. با این حال گاهی اوقات خستگی به گونه ای تظاهر می یابد که گویی به هیچ عنوان طبیعی به نظر نمی رسد. با وجود استراحت و خواب مطلوب ، احساس خستگی به دنبال محدودترین سطح فعالیت هم رخ می دهد، طولانی می شود و فعالیت معمول فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

این موضوع ممکن است باعث بی حوصلگی شود و تمرکز و یادآوری خاطرات  را هم دشوار کند. خستگی پس از عفونت های ویروسی مانند کووید-19 و به خصوص سویه امیکرون بسیار شایع است و به طور معمول پس از دو تا سه هفته برطرف می شود. با این حال در برخی افراد چنین عوارضی ممکن است هفته ها یا ماه ها به قوت خود باقی بماند.


علت خستگی پس از امیکرون چیست؟
پاسخ مداوم به ویروس کرونا از جانب سیستم ایمنی بدن حتی در صورتی که عفونت بهتر شده باشد. تاثیری که یک بیماری جدی می تواند بر سلول های بدن داشته باشد. برای نمونه خستگی ناشی از ذات الریه ممکن است تا شش ماه هم ادامه داشته باشد.با این حال در شماری از افراد یک سری عوامل به تشدید احساس خستگی و ضعف عمومی منجر می شود و دوره زمانی آن را طولانی تر می کند.

مواردی مانند سطوح پایین فعالیت بدنی، برنامه روزانه آشفته، الگوی خواب نامناسب، کار سخت، مسئولیت های مراقبتی، خلق و خوی ناپایدار، اضطراب و استرس همگی می توانند احساس خستگی را بدتر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha