در سال 2017، VHA برنامه هوش مصنوعی خود به نام REACH VET را به صورت آزمایشی اجرا کرد که هدف آن کمک به جلوگیری از مرگ سربازان بر اثر خودکشی است. هر ماه، یک کامپیوتر سوابق سلامت الکترونیکی تمام بیماران VHA را که به هر دلیلی در 2 سال گذشته ویزیت مراقبت های بهداشتی داشته اند، اسکن می کند. بیش از 140 متغیر را بررسی می کند و آنها را برای تخمین خطر کلی خودکشی در آن لحظه در زمان بررسی می کند.

چگونه هوش مصنوعی به جلوگیری از خودکشی کمک می کند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی دن میلر ماشین خود را در کنار جاده در نزدیکی مزرعه ای در خارج از شیکاگو پارک کرده و اسلحه را روی سر خود گرفته بود.میلر که سال ها تحت تأثیر آسیب های سفرهای وظیفه در خاورمیانه و کارش به عنوان افسر پلیس در شیکاگو بود، در آن لحظه هیچ دلیلی برای زندگی نمی دید. مشکلاتی در خانه با همسر و فرزندانش که از رفتار او ترسیده بودند پیدا کرده بود.

او در مورد آن شب تاریک در سال 2014 می گوید: «تمام دنیای من داشت از هم می پاشید. حفره ای به جا گذاشت که نمی دانستم چگونه پر کنم.

پس از اینکه بروشوری روی صندلی سرنشین ماشینش چشم اندازی غیرمنتظره به او داد، تصمیم گرفت ماشه را نکشد - و او را در مسیری قرار داد تا به دیگرانی که در همین موقعیت او گرفتار میشدند کمک کند.

اگر میلر در آن شب جان خود را از دست داده بود، به هزاران سرباز دیگر که بر اثر خودکشی جان باختند، می پیوست. به گفته وزارت امور سربازان، روزانه به طور متوسط حدود 17 سرباز آمریکایی در این راه جان خود را از دست می دهند. سوابق آژانس نشان می دهد که در سال 2019، آخرین سالی که سوابق مربوط به آن موجود است، بیش از شش هزار سرباز جان خود را از دست دادند .

این مشکل به حدی شدید شده که اداره بهداشت سربازان (VHA) اکنون از هوش مصنوعی (AI) برای کمک به شناسایی جانبازانی که در معرض بالاترین خطر خودکشی هستند استفاده می کند - و قبل از وقوع بحران با آنها تماس می گیرد.

اما زمانی که زندگی دن میلر در حال فروپاشی بود، این امکان در دسترس نبود.

در سال‌های نزدیک به خودکشی، همسرش او را تحت فشار قرار داده بود تا کمک بگیرد. او به یاد می آورد: که همسرش میگفت "تو همان کسی نیستی که رفتی. بچه ها از تو می ترسند.حتی حیوانات خانگی هم از تو می ترسند."

او مقاومت کرد، حتی زمانی که همسرش تهدید به طلاق کرد. میلر با بالا رفتن در صفوف تفنگداران دریایی، از نظر عاطفی بیشتر منزوی شده بود. او می ترسید اگر کسی بفهمد که چه بر او می گذرد، شغل خود و احترام دیگران را از دست بدهد.

در نهایت، او به VHA فرصت داد. او در سال 2010 برای مشاوره اولیه رفت و آن را مفید ندید. دوست نداشت که به او بگویند چه کار کند. او به ورزش وسواسی و نوشیدن زیاد مشروب روی آورد.

در آن روز در سال 2014، همسر میلر به او گفت که بچه ها را برای یک بازی بیرون می برد. پس از رفتن او، اوراق طلاق به او تحویل داده شد. کمتر از یک ساعت بعد، او با اسلحه اش در ماشینش پارک شده بود و آماده بود تا به زندگی خود پایان دهد.

بررسی خطر خودکشی

در سال 2017، VHA برنامه هوش مصنوعی خود به نام REACH VET را به صورت آزمایشی اجرا کرد که هدف آن کمک به جلوگیری از مرگ سربازان بر اثر خودکشی است.

هر ماه، یک کامپیوتر سوابق سلامت الکترونیکی تمام بیماران VHA را که به هر دلیلی در 2 سال گذشته ویزیت مراقبت های بهداشتی داشته اند، اسکن می کند. بیش از 140 متغیر را بررسی می کند و آنها را برای تخمین خطر کلی خودکشی در آن لحظه در زمان بررسی می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی برای ساختن الگوریتم خطر، رایانه ای با بررسی سوابق پزشکی بیش از شش هزار سرباز تایید کرد که بین سال های 2009 تا 2011 بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده اند. (VHA به طور مداوم لیست متغیرهای سوابق سلامت بیماران VHA را به روز می کند، از جمله افرادی که از آن زمان بر اثر خودکشی جان باخته اند و سایرین.)

برخی از متغیرها چیزهایی هستند که شما انتظار دارید:

  • تلاش قبلی برای خودکشی
  • تشخیص افسردگی یا سایر بیماری های روانی
  • تشخیص یک بیماری لاعلاج
  • دیگر دلایل کمی تعجب آورتر هستند. به عنوان مثال، تشخیص آرتریت یا دیابت که باعث افزایش وزن می شود.

REACH VET خطرناک ترین موارد - 0.1٪ بالا - را برای یک ارائه دهنده سلامت روان یا مراقبت های اولیه برای بررسی علامت گذاری می کند. آنها با بیمار تماس می گیرند تا به آنها بگویند که چگونه و چرا سابقه آنها پرچم گذاری شده است، در مورد تغییرات توصیه شده در درمان صحبت می کنند و از آنها می خواهند که برای ویزیت مراجعه کنند.

متیو میلر، روانشناس بالینی، دکترا، مدیر ملی برنامه پیشگیری از خودکشی وزارت امور سربازان، می گوید: "این فرصتی است تا در مورد عوامل خطر و در مورد برنامه ریزی ایمنی که طراحی شده است.صحبت کنیم .

او با دن میلر نسبتی ندارد.

تهیه یک برنامه ایمنی خودکشی

طرح ایمنی سندی است که نشان می دهد چگونه یک فرد می تواند از خودکشی خود در یک بحران جلوگیری کند.

این طرح ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فهرستی از محرک های شخصی یا علائم هشدار دهنده
  • چه چیزی که در گذشته به آنها کمک کرده است
  • اسامی افراد یا سازمان هایی که می توانند از آنها حمایت کنند
  • برنامه هایی برای حذف وسایل خودکشی مانند اسلحه از محیط خود

دلایل زندگی آنها

تحقیقات نشان می‌دهد در افرادی که در معرض خطر خودکشی هستند، داشتن یک برنامه ایمنی افکار تلاش‌ برای خودکشی را کاهش می‌دهد، میزان افسردگی و ناامیدی را کاهش می‌دهد و مشارکت سربازان را با سیستم مراقبت‌های بهداشتی افزایش می‌دهد. همچنین ممکن است به افراد کمک کند تا چیزهایی را مدیریت کنند که افکار خودکشی آنها را تحریک می کند.

میلر می‌گوید: «بسیار، به طور مثبت می‌توانست کمک کند، زیرا یکی از بزرگ‌ترین چیزها در آن روز که به من خدمت شد، احساس تنهایی کامل بود و اینکه کسی را نداشتم که به او مراجعه کنم. او اکنون سخنران پروژه جنگجوی زخمی است، یک سازمان غیرانتفاعی که به کهنه سربازان و نیروهای خدماتی فعال خدمت می کند.

کمک گرفتن از هوش مصنوعی

حتی اطلاع رسانی ساده می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و تحقیقاتی برای اثبات آن وجود دارد.

یک مطالعه شامل 4730 سرباز بود که اخیراً از مراقبت های روانپزشکی در VHA مرخص شده اند، گروهی که در معرض خطر بالای خودکشی قرار دارند.

نیمی از آنها 13 ایمیل مراقبتی از کارکنان بیمارستان در هفته های پس از ترک بیمارستان دریافت کردند. ایمیل‌ها به چیزهای شخصی که بیمار به اشتراک گذاشته بود، مانند عشق به پیاده‌روی، اشاره می‌کردند و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کردند. سایر سربازان پیگیری های معمولی دریافت کردند اما ایمیلی دریافت نکردند.

دو سال بعد، کسانی که ایمیل‌های مراقبتی را دریافت کردند، نسبت به سایر افراد کمتر به دلیل خودکشی جان خود را از دست دادند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دیاین مطالعه در سال 2014 در Contemporary Clinical Trials منتشر شد.

محققان بارها مطالعاتی از این دست انجام داده اند: با یادداشت های دست نویس پزشک مراقبت های اولیه، کارت پستال های اورژانس و غیره. نتایج : یادداشت ها خطر خودکشی را کاهش می دهند.

ربکا برنرت، دکترا، مدیر و موسس آزمایشگاه تحقیقاتی پیشگیری از خودکشی در استنفورد می‌گوید: «اگر بتوانیم از هوش مصنوعی برای شناسایی افراد برای دریافت یادداشت‌ها یا تماس‌های تلفنی استفاده کنیم، این یک راه بسیار مؤثر و ارزان برای راهنمایی مراقبت‌های بعدی خواهد بود.

هوش مصنوعی جایگزین مراقبت بالینی نمی شود

روان‌شناس میلر می‌گوید: «هوش مصنوعی می‌تواند داده‌هایی را که به دلیل محدودیت‌های انسانیت خود از دست می‌دهیم، ضبط کند. فرآیندهای پیشگیری از خودکشی مبتنی بر داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی هستند، و فرآیندهایی هستند که بر اساس شهود بالینی و زیرکی بنا شده‌اند.

زمانی که بتوانید زمان و فاصله بین افکار خودکشی و دسترسی به روش عمل بر روی آن فکر قرار دهید، جانها را نجات می دهید.

-- ربکا برنرت، دکترا میگوید : هوش مصنوعی فقط به اندازه داده هایی است که بر اساس آن است. اگر آن داده ها فاقد تنوع باشند، ممکن است چیزهایی را از دست بدهند. و متغیرهایی که برای کهنه سربازان اعمال می شود ممکن است در غیرنظامیان متفاوت باشد.

توقف افکار خودکشی

گوگل نیز هوش مصنوعی را برای مقابله با خودکشی بکار میگیرد . فناوری MUM (مدل یکپارچه چند وظیفه ای) آن به دنبال درک هدفی است که در پس آنچه در گوگل جستجو می کنیم.

MUM که جستجوی Google را تقویت می کند اغلب می تواند تفاوت بین جستجوی اطلاعات در مورد خودکشی برای شخصی که یک مقاله تحقیقاتی در مورد موضوع می نویسد، در مقابل جستجو برای اطلاعات در مورد نحوه یا مکان انجام خودکشی را تشخیص دهد.

وقتی جستجوی Google تشخیص می‌دهد که فردی در ایالات متحده ممکن است در بحران باشد و در معرض خطر خودکشی باشد، اولین نتایج جستجویی که فرد دریافت می‌کند شماره خط حیاتی پیشگیری از خودکشی ملی و سایر منابع برای افراد در بحران است.

Google Home Assistant به همین صورت کار می کند. هنگامی که یک کاربر درخواستی را ارائه می دهد که نشان دهنده یک بحران مربوط به خودکشی است، این ابزار منابعی را ارائه می دهد که به افراد کمک می کنند.

MUM در حال کار برای درک تفاوت های ظریف زبان بحران در 75 زبان است تا جستجوی Google بتواند به افرادی که در بحران هستند خطوط تماس یا دیگر کمک ها را ارائه دهد.

استفاده از فناوری های دیگر برای تشخیص احتمال خودکشی

شرکت‌های دیگر در حال کار بر روی برنامه‌هایی هستند که از هوش مصنوعی برای تشخیص خطر خودکشی به روش‌های دیگر استفاده می‌کنند، از جمله فناوری صوتی که ممکن است متوجه تغییرات ظریف در صدای فردی که افسرده است و ممکن است به فکر خودکشی باشد، شود. آن‌ها هنوز در حال توسعه هستند اما نویدبخش هستند که به زودی به کار بیایند.

دن میلر می گوید، دیدن یک شماره تلفن روی صفحه نمایش یا رایانه هم می تواند بسیار کمک کننده باشد. "اگر اتفاقی آنلاین بودم، شاید به دنبال پلی برای پریدن از آن می‌گشتم و ناگهان شماره ای روی صفحه ظاهر میشد ناگهان حواسم را از موضوع پرت میکرد شاید متوقف کننده بود.

او می گوید که اینکار ممکن است برای همه کارساز نباشد، اما این نتیجه می تواند رشته افکار خودکشی حتی یک نفر را مختل کند.پس کارساز است.

روان‌شناس میلر می‌گوید که این بسیار مهم است، زیرا بیشتر تلاش‌های خودکشی از اولین تصور به اقدام بالقوه کشنده تنها در 1 ساعت افزایش می‌یابد.به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی چیزی که به همین سرعت برای دن میلر در سال 2014 اتفاق افتاد.

برنرت می گوید: «وقتی بتوانید زمان و فاصله بین افکار خودکشی و دسترسی به روش عملی به آن فکر قرار دهید، جان انسان ها را نجات می دهید.

میلر اسلحه را روی سرش گرفته بود و در بروشوری از Wounded Warrior Project که به تازگی در مورد آن مطلع شده بود، به صندلی مسافر نگاه کرد. میلر متوجه عکسی از مردی که روی ویلچر نشسته بود، سربازی مانند او، که پا نداشت. او فکر می کرد که مرد بدتر از او به نظر می رسد اما تسلیم نشده .میلر اسلحه اش را زمین گذاشت و تصمیم گرفت کمک بگیرد.

او می گوید که بهبودی از یک اقدام نزدیک به خودکشی یک سفر است. این یک شبه اتفاق نمی افتد. اکنون، 8 سال بعد، میلر در حال برنامه ریزی برای فاصله کوتاهی از مدار بلندگو است. او قصد دارد 2 هفته را در یک برنامه مشاوره سرپایی برای اختلال استرس پس از سانحه و آسیب مغزی تروماتیک بگذراند.

"گفتن داستانم به غریبه‌ها - بخشی از آن به نوعی مرا شفا می‌دهد، اما یاد می‌گیرم که تکرار مکرر داستان نیز باعث می‌شود که آن را رها نکنم. و من هنوز در حال بهبودی هستم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha