طبق یافته های یک مطالعه جدید روی تقریباً 1700 بزرگسال آمریکایی مبتلا به پیش دیابت یا دیابت، قدم ده هزار در روز ممکن است خطر مرگ را برای کسانی که در تنظیم قند خون خود مشکل دارند کاهش دهد.

هزار قدم پیاده روی در روز خطر مرگ در بیماران دیابتی را کاهش می دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی محققان دانشگاه سویل، اسپانیا، بزرگسالان آمریکایی مبتلا به پیش دیابت و دیابت را با استفاده از داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه CDC که بین سال‌های 2005 و 2006 جمع‌آوری شده بود، ارزیابی کردند.

از مجموع 1194 بزرگسال مبتلا به پیش دیابت و 493 نفر دیابت داشتند. افراد مبتلا به دیابت در این مطالعه توسط پزشک تشخیص داده شدند یا سطح گلوکز خون ناشتا بالاتر از 126 میلی گرم در دسی لیتر (mg/dL) داشتند. افراد مبتلا به پیش دیابت در این مطالعه نیز توسط پزشک تشخیص داده شدند یا سطح گلوکز ناشتا از 100 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر داشتند.

بیش از نیمی (56%) از بزرگسالان پیش دیابتی مرد بودند (میانگین سنی 55 سال) و به طور متوسط روزانه 8500 قدم برداشتند. نیمی (51٪) از بزرگسالان دیابتی نیز مرد بودند (میانگین سنی 61 سال) و گام های کمتری در روز برداشتند - حدود 6300.


افراد شرکت کننده در این مطالعه یک شتاب سنج بر روی کمر خود قرار داده بودند تا قدم های خود را به مدت 7 روز متوالی بشمارند. محققان سن، جنس، قومیت، سیگار کشیدن، مصرف الکل، رژیم غذایی و استفاده از داروهای دیابت را هم در نظر گرفتند .

در طی 9 سال، 200 نفر مبتلا به پیش دیابت و 138 نفر مبتلا به دیابت جان خود را از دست دادند. بر اساس کسانی که پس از پیگیری زنده ماندند، پیاده روی تقریبا ده هزار قدم در روز برای کاهش خطر مرگ به هر دلیلی برای افراد مبتلا به پیش دیابت و دیابت بهترین بود.

اما حدود 20 درصد از افراد در این مطالعه از تجزیه و تحلیل حذف شدند زیرا داده‌های شتاب‌سنجی نامعتبر داشتند. به گفته نویسندگان این مطالعه که خواستار تحقیقات بیشتر برای مقایسه این دو گروه شدند، بزرگسالانی که به اندازه کافی سالم هستند تا 10000 قدم راه بروند، ممکن است با میزان مرگ و میر متفاوتی نسبت به افرادی که اینگونه نیستند، داشته باشند.

نویسندگان این مطالعه پیشنهاد می‌کنند اگر 10000 قدم کاری دلهره‌آور به نظر می‌رسد، صحبت با یک پزشک در مورد یافتن روتینی که برای توانایی‌های فیزیکی شما کار می‌کند می‌تواند مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha