بر اساس گزارش رئیس سازمان پزشکی قانونی سالانه دو و نیم میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود که عمده این پرونده ها برای افراد دردمند است.

 رشد 30 درصدی تلفات نوشیدنی‌های الکلی تقلبی نسبت به سال

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی، عباس مسجدی ارانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: سالانه دو و نیم میلیون پرونده به پزشکی قانونی ارجاع داده می شود که عمده این پرونده ها برای افراد دردمند است و تلاش ما این است که با حفظ کرامت با این افراد برخورد کنیم.

مسجدی گفت: ۱۵۰ شهرستان فاقد پزشکی قانونی هستند جذب نیروی انسانی هم به دلیل سختی کادر پزشکی قانونی و هم به دلیل پایین بودن دستمزد سخت شده است. از همین رو با توافق وزارت بهداشت توانستیم از دانشجویان علوم پزشکی برای ۶۹ شهرستان نیروی پزشکی قانونی استفاده کنیم.

وی با اشاره به عملکرد پزشکی قانونی طی سال گذشته با بیان اینکه در دوره کرونا ۶ هزار پرونده به صورت مجازی بررسی شده است، گفت: بیشترین تخلفات پزشکی در مجموع در نوبت اول مربوط به رشته دندانپزشکی با ۱۱۶۶ مورد، جراحی عمومی با ۹۷۰ مورد و زنان و زایمان با ۸۲۶ مورد است در همه نوبت ها نیز جراحی عمومی با ۱۷۲۳ مورد، دندانپزشکی با ۱۶۲۹ مورد و زنان و زایمان با ۱۴۳۷ مورد بیشترین موارد بوده اند.مسجدی با اشاره به تلفات جاده ای خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۱۹ هزار و ۴۹۰ فوتی داشته ایم که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۶.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن گفت: در سال ۱۴۰۱، ۹۱۳ مورد فوتی داشتیم که نسبت به سال گذشته آن که ۸۳۹ نفر بوده اند ۸.۸ درصد رشد داشته است. همچنین تلفات ناشی از غرق شدگی در سال ۱۴۰۱، ۱۱۵۲ مورد بوده که ۱.۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است.

وی همچنین درباره مجوز سقط جنین گفت: به طور متوسط سالانه ۱۲ هزار پرونده سقط جنین تشکیل و بررسی می شود در سال ۱۴۰۱، ۸۸۶۲ مورد مجوز سقط صادر شده است که نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۸۷۵۰ مورد مجوز ۱.۳درصد رشد داشته است.

مسجدی گفت: تلفات ناشی از مشروبات الکلی تقلبی نیز در سال ۱۴۰۱، ۶۴۴ نفر بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد رشد داشته است. در خصوص موارد فوت شده ناشی از مصرف مشروبات الکل تقلبی در البرز تاکنون ۱۰ نفر به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha