تا کمتر از دو ماه دیگر زمستان فرا می‌رسد و از هم اکنون نیز سرما در اوایل صبح و عصر تأثیر کامل خود را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که امسال بیش از همیشه باید برای محافظت از خود در برابر آب و هوای پاییزی و زمستانی آماده شویم.

این میوه‌های پاییزی قاتل بیماری‌های ویروسی هستند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، یکی از موثرترین راه‌ها برای ارتقا سلامت در فصول سرد سال، مصرف میوه است.

میوه


چندین غذا وجود دارد که می‌توانیم برای گرم نگه داشتن خود مصرف کنیم، اما در این در مطلب به برخی میوه‌ها اشاره خواهیم کرد که می‌توانند به حفظ سلامتی ما کمک کنند. به گزارش تایمز آف ایندیا، این میوه‌ها نه تنها ایمنی بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی مختص فصل‌های پاییز و زمستان افزایش می‌دهند، بلکه می‌توانند به پیشگیری از بیماری‌ها نیز کمک کنند.

سیب


سیب در فص‌های پاییز و زمستان به وفور در بازار موجود است. این میوه کمتر از یک موهبت برای سلامتی نیست. ویتامین C موجود در سیب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، فیبر، پکتین و خواص آنتی اکسیدانی در این میوه یافت می‌شود که سلامت روده را بهبود می‌بخشد. این میوه برای بیماران دیابتی نیز بسیار مفید است.

پرتقال


انواع پرتقال با طعم ترش و شیرین برای سلامتی بسیار مفید هستند. ویتامین C، فیبر، پتاسیم، فولات و بسیاری از مواد مغذی در این میوه یافت می‌شود. ویتامین C موجود در آن باعث افزایش ایمنی می‌شود و به همین دلیل می‌توانید با خوردن پرتقال از بسیاری از انواع عفونت‌ها پیشگیری کنید. کارشناسان تغذیه بر این باورند که خوردن پرتقال می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. این میوه را حتما از اواخر پاییز و در فصل زمستان بخورید تا از بروز بیماری‌های فصلی پیشگیری کنید.

انار


انار یکی از میوه‌های فصل پاییز است. انار ظاهری سرخ و تاجدار با دانه‌هایی همانند یاقوت دارد. انار یکی از پر خاصیت‌ترین میوه‌های فصل پاییز است. انار سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است. انار حاوی دو نوع آتتی اکسیدان بسیار مفید به نام‌های پونیکالاگینز و اسید پونیکیک است. این دو نوع آنتی اکسیدان دارای خواص و فواید درمانی فراوانی از جمله حفاظت از قلب، حفاظت از ریه، کلاژن سازی در پوست و مو، مبارزه با عفونت‌های باکتریایی و قارچی و کمک به افزایش حافظه، هستند.

انگور


کمتر کسی را می‌توان پیداکرد که انگور دوست نداشته باشد. انگور سرشار از فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. فیتوکمیکال‌های طبیعی موجود در انگور به کاهش التهاب کمک می‌کند و در نتیجه خطر بسیاری از مشکلات التهابی را کاهش می‌دهد (فیتو کمیکال‌ها یا مواد شیمایی گیاهی ترکیباتی هستند که به طور طبیعی در گیاهان خاصی دیده می‌شوند و اهمیت بیولوژیک قابل توجهی دارند، اما به عنوان غذاهای اساسی شناخته نمی‌شوند، تعداد بسیار زیادی از این مواد شیمیایی در غذاهای گیاهی وجود دارد که تحقیقات نشان می‌دهد می‌توانند در مقابل سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی عروقی نقش محافظتی بازی کنند).

آلو

آلو سرشار از ویتامین‌های A، C و K به همراه منگنز، فیبر و خواص آنتی اکسیدانی است. برای بیماران با فشار خون بالا بسیار مفید است. پتاسیم موجود در آن برای کنترل فشار خون بالا مفید است. آلو غنی از فیبر بوده و در درمان یبوست مفید است. درمان دیابت را هم می‌توانیم در فهرست خواص آلو جای دهیم. ترکیبات بیواکتیو مختلف موجود در این میوه‌ نقش مهمی در این زمینه دارند.

کیوی


کیوی یکی دیگر از میوه‌های فصل پاییز است و منبعی بسیار عالی از ویتامین C است. جالب است بدانید مقادیر ویتامین C موجود در کیوی بیش‌تر از مرکباتی نظیر پرتقال است. وجود ویتامین C در این میوه فصل پاییز موجب پیشگیری و درمان سرماخوردگی می‌شود. همچنین کیوی حاوی پتاسیم و سولفات مس است.

نارنگی


از دیگر میوه‌های فصل پاییز می‌توان به نارنگی اشاره کرد. پوست گرفتن نارنگی بسیار آسان است و با طعم فوق‌العاده‌ای که دارد از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌های فصل پاییز است. نارنگی سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است و یک میوه آرام بخش و تسکین بخش است. نارنگی سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و فسفر بوده و موجب بهبود گردش خون می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha