فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: محیط‌بانان بیشتر در مناطق دورافتاده استان تهران به‌ویژه در مناطق کویری و کوهستانی جانباز شده‌اند.

محیط‌بانان در کدام مناطق حفاظت‌شده تهران جانباز شده‌اند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد زندی اظهارکرد: تاکنون محیطبانی در استان تهران شهید نشده است البته مرحوم میلاد عباس‌زاده به عنوان همکار محیط بان در منطقه حفاظت شده کویر جان باخت. چهار نفر جانباز شده‌اند که جانبازی دو نفر احراز شده و یک نفر در تلاش برای احراز جانبازی است

وی در پاسخ به این پرسش ما که محیط بانان در کدام مناطق حفاظت شده جانباز شده‌اند، گفت: محیط بانان بیشتر در مناطق دورافتاده استان تهران به‌ویژه در مناطق کویری و کوهستانی - که شکارچیان بیشتری با سلاح‌های قاچاق و غیرمجاز حضور پیدا می‌کنند - جانباز شده‌اند.

زندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت تجهیزات محیطبانان استان تهران اظهار کرد: شرایط نسبت به چند سال گذشته بهتر شده است اما متاسفانه با پیشرفت فناوری معمولاً شکارچیان غیرمجاز دارای سلاح‌ها، دوربین‌های پیشرفته‌تر و خودرو و موتورسیکلت‌های به‌روزتر هستند البته وضعیت ما نسبت به سالیان خیلی گذشته بهتر است. ما هم به دوربین پیشرفته و سلاح‌های مورد نیاز مقابله با متخلف و موتورسیکلت مجهز شده‌ایم.

وی اضافه کرد: طی شش ماه اول سال جاری تلاش شده است که هم تجهیزات انفرادی و هم تجهیزات مربوط به مقابله با حریق گسترده مانند دمنده، فلاکسی پک، آتش‌کوب و... همچنین البسه مورد نیاز خریداری شده است علاوه بر آن تجهیزات زندگی در شرایط سخت فراهم شده و تجهیزات دفاع شخصی برای محیطبانانی که شرایط استفاده از آن را دارند، خریداری شده است. دوربین‌های شکاری و دید در شب مخصوص حیات وحش نیز تهیه شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران درباره استخدام نیروهای جدید به عنوان محیطبان اظهار کرد: در سال جاری هنوز نیروهای جدیدی استخدام نکرده‌ایم اما قرار است در آذرماه از ۵۷۰ نفر پذیرفته شده بر اساس آزمون برای فعالیت در سازمان حفاظت محیط زیست، ۹ نفر به محیطبانان ما افزوده شود.

زندی در پایان درباره نقش برگزاری نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست در شناخت بهتر شغل محیط بانی گفت: این همایش یادآور زحمات و مسوولیت‌پذیری افرادی است که عمر خود را صرف نگهداری از محیط زیست کشور خود برای نسل آینده کرده‌اند و از تلاش‌های آنان تقدیر و تشکر خواهد شد. متاسفانه هر ساله شاهد درگیری بین شکارچیان غیرمجاز و قاچاقچیان با محیط بانان هستیم که منجر به شهادت و جانبازی برخی از محیط بانان می‌شود. با گرامیداشت یاد آنان نه تنها نام محیط بانان شهید و جانباز را زنده می‌داریم بلکه شهدای کل کشور اعم از شهدای دفاع مقدس،‌امنیت، مدافع حرم و ... را یاد می‌کنیم علاوه بر آن برگزاری این کنگره موجب آشنایی جوامع محلی با زحمات محیط بانان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha