متخصصان توصیه می كنند برای جلوگیری از شدت بیماری آلرژی فصلی و درمان مناسب حساسیت های فصلی افرادی كه ریسك ابتلا به آنان بالاست قبل از ابتلا، درمان درست و صحیح را با مراجعه به پزشك شروع كنند

سلامت نیوز : متخصصان توصیه می كنند برای جلوگیری از شدت بیماری آلرژی فصلی و درمان مناسب حساسیت های فصلی افرادی كه ریسك ابتلا به آنان بالاست قبل از ابتلا، درمان درست و صحیح را با مراجعه به پزشك شروع كنند.

به گزارش سلامت نیوز ، دكتر زیبا عطاردی، متخصص داخلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از افراد حساس به آلرژی های فصلی به خصوص در بهار بعد از مبتلا شدن به پزشك مراجعه و یا به صورت خودسرانه از داروخانه ها دارو تهیه و اقدام به درمان می كنند كه عوارض ناشی از آن بسیار جبران ناپذیر است.

وی گفت: بسیاری از داروهای ضد التهاب با تركیبات استروئیدی خوراكی و تزریقی عوارض دارند و مصرف خودسرانه داروهای ضد احتقان نه تنها به درمان بیماری كمك نمی كند بلكه شدت بیماری را نیز افزایش می دهد و بعضی اوقات به قدری عارضه دارد كه تا آخر عمر بیماری با او همراه می شود.

وی تصریح كرد: مصرف خودسرانه داروهای ضد حساسیت و آلرژیك بدون تجویز نسخه پزشك در بزرگسالان عوارضی مثل بیماری های قلبی و عروقی، سقط های دوران بارداری و غیره و در كودكان باعث كم كاری تیروئید، انسداد مجاری بینی، پولیپ بینی، گوش دردهای چركی و غیره به دلیل عدم برطرف شدن انسداد راه هوایی و تنفسی ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینكه مصرف داروی آنتی هیستامین نیز به دلیل ایجاد خواب آلودگی و افزایش فشار خون توصیه نمی شود خاطرنشان كرد: مصرف قرص ضد حساسیت فصلی آنتی هیستامین اگر علائم خفیف آلرژی را در كوتاه مدت درمان می كند اما در دراز مدت بر شدت عوارض بیماری می افزاید و اگر بیماران دچار آسم و قلبی و عروقی و بیماری های زمینه ای و غیره باشند مصرف آن توصیه نمی شود.

عطاردی گفت: پولیپ های بینی در بزرگسالان در اثر آلرژی های شدید ایجاد می شود كه درمان آن بسیار مشكل ساز است و حتماً در افراد دچار بیماری كمی باید كنترل شود.
وی افزود: برای درمان به خصوص آسم و آلرژی های بینی در ابتدا حساسیت زدایی كرده و از شدت بیماری كاهش می دهیم و با تعیین آلرژن غذایی و حذف آن در افراد می توان از شدت بیماری كم كرد.

وی خاطرنشان كرد: در فصل بهار افرادی كه به گرده گلهای بهاری حساس هستند شستشوی بینی و دهانشان و استفاده از ماسك ها و كاهش استرس و تحریكان عصبی نیز به درمان بیماری كمك می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha