سرفه

  • دلایل سرفه بعد از خوردن غذا + راهکارهای پیشنهادی

    دلایل سرفه بعد از خوردن غذا + راهکارهای پیشنهادی

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، طبیعی است هرازگاهی سرفه کنیم اما اگر می‌بینید اغلب بعد از خوردن غذا سرفه می‌کنید ممکن است مشکلی در سلامتی‌تان وجود داشته باشد.

  • سرما خورده‌ام، آلرژی دارم یا به کووید مبتلا شده‌ام؟

    سرما خورده‌ام، آلرژی دارم یا به کووید مبتلا شده‌ام؟

    سلامت نیوز: با نزدیک شدن به بهار و نامتعادلی شرایط جوی، میزان بروز آلرژی‌های فصلی و سرماخوردگی‌ها افزایش یافته؛ اما در شرایط هم گیری کرونا یک سوال دغدغه افراد شده که آیا سرما خورده‌ام و یا به کرونا مبتلا شده‌ام؟

  • هفت کاری که سرفه مزمن با بدن می‌کند

    هفت کاری که سرفه مزمن با بدن می‌کند

    سلامت نیوز: سرفه مزمن از عوامل بروز شرم و کناره‌گیری اجتماعی، اختلال در الگوهای خواب، سردرد و بی‌اختیاری ادرار است اما مشکل به همین جا ختم نمی‌شود و سرفه مزمن در نهایت به ساختار بدن آسیب می‌رساند. هفت مورد از این آسیب‌های ساختاری را بخوانید.

  • درمان سرفه خشک با توصیه‌های طب سنتی

    درمان سرفه خشک با توصیه‌های طب سنتی

    سلامت نیوز: طب سنتی توصیه‌های مجربی برای تسکین سرفه‌های خشک به شما پیشنهاد می‌کند. با بکارگیری تکرار شونده یک یا دو مورد از این روش‌ها این نوع سرفه‌ها در کنار استفاده از دارو بهبود پیدا می‌کنند.

  • درمان سریع و بی‌دردسر سرفه و گلودرد

    درمان سریع و بی‌دردسر سرفه و گلودرد

    سلامت نیوز: علت‌های اصلی سرفه و گلودرد چیست و چگونه می‌توان سرفه و گلودرد را درمان کرد؟ یکی از بهترین راهکارها استفاده از نسخه‌های گیاهی و طبیعی است که کمک شایانی به درمان سریع سرفه می‌کند.

  • چگونه بفهمیم که ریه هامون سالم است؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    چگونه بفهمیم که ریه هامون سالم است؟

    مگه بدون دستگاه پزشکی می توان فهمید که ریه هامون سالم است یا نه ؟ این دم و بازدم منظم و آرام که از نظرمان امری کاملا طبیعی است و تا وقتی که بیمار نشویم قدر آن را نمیدانیم، توسط یکی از مهم ترین اندام های بدن به نام ریه ها مدیریت می‌شود و از آنجایی که عملکرد صحیح آن تاثیر زیادی بر دیگر اندامها و به طور کلی تمام سیستمهای بدن می‌گذارد، حفظ سلامتی آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  • راه‌ های درمان سرفه‌ های خشک

    راه‌ های درمان سرفه‌ های خشک

    سلامت نیوز: سرفه های خشک را می توان به دو دلیل عفونت (ناشی از عفونت) و علل غیر عفونی تقسیم کرد. علل عفونی سرفه حاد و خشک شامل عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (سرماخوردگی)، عفونت های سینوسی، برونشیت حاد و پنومونی هستند.

  • به سمت زمین سرفه کنید

    برای اجتناب از گسترش کرونا:

    به سمت زمین سرفه کنید

    سلامت نیوز: نتایج جدید بررسی ها و شبیه سازی های پژوهشگران نشان می دهد برای کاهش انتشار ویروس کووید۱۹، باید به سمت پایین یا زمین سرفه کرد چرا که ذرات آلوده به کووید که در اطراف سر پراکنده می شوند در فضای بیشتری گسترش پیدا کرده و باعث آلودگی بیشتر می شود.

  • 6 نشانه حمله آسم

    6 نشانه حمله آسم

    تصور کنید در یک فضای کوچک بدون تهویه مناسب گیر افتاده‌اید چه احساسی دارید؟ ناراحتی، تنگی نفس و احساس سنگینی در قفسه سینه باعث می‌شود احساس کنید که در حال مرگ هستید. این شرایط تنها نیمی از وضعیتی است که بیمار هنگام حمله آسم تجربه می‌کند.

  • تسکین سرفه با درمان‌های خانگی

    تسکین سرفه با درمان‌های خانگی

    درمان‌های خانگی بسیاری برای سرفه‌های عمومی وجود دارد اما این که بدانید کدام موادغذایی به درمان آن کمک می‌کند، ضروری است.

  • سرفه و سرماخوردگی را با این روش درمان کنید

    سرفه و سرماخوردگی را با این روش درمان کنید

    نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، راه‌حل‌هایی وجود که می‌تواند در کوتاه مدت سرفه و سرماخوردگی را درمان می‌کند.

  • پاک سازی ریه و درمان سرفه

    پاک سازی ریه و درمان سرفه

    معمولا برای درمان سرفه در هوای سرد از دمنوش‌های گیاهی استفاده می‌شود اما جالب است بدانید از میوه‌هایی مانند پرتقال هم می توان استفاده کرد. از طرفی با سرد شدن هوا ریههای افراد درگیر و باعث ایجاد سرفه و خلط در گلو می شود. شاید شما هم یکی از این افراد باشید . این بار از پرتقال بخارپز استفاده کنید.

  • سرفه‌هایی که گاهی خروسکی می‌شد

    سرفه‌هایی که گاهی خروسکی می‌شد

    همراهان بیمار در تلاطم بودند تا تختی برای بستری بیمارشان پیدا کنند. تنها صدای ممتد سرفه‌های بیماران کرونایی که گاهی خروسکی می‌شد به گوش می‌رسید.

  • باورنکردنی‌ترین عوارض سرفه کردن

    باورنکردنی‌ترین عوارض سرفه کردن

    متخصصان می‌گویند سرفه مزمن و درمان نشده می‌تواند باعث آسیب گسترده به بافت‌های بدن شود.

  • توصیه‌های ‌کرونایی؛ بعد از سرفه ماسک خود را تعویض کنید

    توصیه‌های ‌کرونایی؛ بعد از سرفه ماسک خود را تعویض کنید

    رعایت نکات بهداشتی مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می‌رود و رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شود.

  • ۸ نشانه که سرفه تان ناشی از یک مشکل جدی است

    ۸ نشانه که سرفه تان ناشی از یک مشکل جدی است

    ۸ نشانه اصلی که نشان دهنده مشکلات جدی در سرفه افراد است.

  • از تماس نزدیک با افرادی که عطسه و سرفه دارند، خودداری کنیم

    توصیه‌های کرونایی؛

    از تماس نزدیک با افرادی که عطسه و سرفه دارند، خودداری کنیم

    رعایت نکات بهداشتی مهم‌ترین عوامل در پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می‌رود و رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شود.

  • دلیل سرفه‌های خشک در بهبود یافتگان کرونا چیست؟

    دلیل سرفه‌های خشک در بهبود یافتگان کرونا چیست؟

    بهبود یافتگان کرونا، مدتی پس از بیماری دچار سرفه خشک می‌شوند ولی ادامه‌دار شدن سرفه‌های خشک تا دو هفته پس از بهبودی، نشانه عفونت ویروس کرونا در بدن نیست.

  • توصیه‌های طب سنتی برای درمان سرفه‌های کرونایی

    تدابیر غذایی برای التیام سرفه

    توصیه‌های طب سنتی برای درمان سرفه‌های کرونایی

    سرفه از علائم شایع بیماری‌های تنفسی و یکی از آزاردهنده‌ترین تظاهرات بیماری کروناست که این روزها بسیاری از هموطنان مبتلا به کووید-19 از این عارضه رنج می‌برند و گاهی این سرفه‌ها به قدری مزمن و طولانی مدت می‌شود که فرد را ناگزیر به مصرف هر دارویی می‌کند.

  • با سرفه‌های غیر کرونایی چگونه مقابله کنیم؟

    با سرفه‌های غیر کرونایی چگونه مقابله کنیم؟

    این روزها سرفه‌ کردن در هر جمعی باعث متمرکز شدن همه حواس‌ها به سمت ما می‌شود. شاید هم ممکن است دیگران اینگونه فکر کنند که با ویروس کرونا به جمع آنها آمده‌ایم. اما هر سرفه‌ای در فصول سرد ارتباطی با بیماری‌های ویروسی ندارد.

  • آشنایی با 3 ضدسرفه طبیعی

    ضدسرفه‌ها و خلط‌آورهای خانگی

    آشنایی با 3 ضدسرفه طبیعی

    افزایش مخاط در مواقعی که سرما می‌خوریم یا دچار آنفلوانزا می‌شویم باعث ایجاد سرفه می‌شود. اکثر افراد در این مواقع به سراغ شربت‌های خلط‌آور می‌روند تا علائم مشکلشان را برطرف کنند. اما اگر اهل درمان‌های طبیعی هستید می‌توانید خودتان خلط آورهای طبیعی تهیه کنید و سرفه‌هایتان را کاهش دهید. کافی است با مواد اولیه طبیعی به جنگ مخاط بروید و علائم آنفلوانزا و سرماخوردگی را تسکین دهید.

  • سرفه مداوم، عامل کدام بیماری‌هاست؟

    سرفه مداوم، عامل کدام بیماری‌هاست؟

    در این روزهای کرونایی، بروز سرفه به عنوان یکی از علایم اصلی کرونا توجه ما را به خودش جلب می‌کندعفونت‌هایی مانند برونشیت یا ذات‌الریه می‌تواند باعث سرفه حاد یا سرفه مزمن شود.

  • دانستنی‌هایی درباره سرفه خلط‌دار

    دانستنی‌هایی درباره سرفه خلط‌دار

    در بیشتر موارد، سرفه یک واکنش خودکار است که به پاکسازی مسیرهای هوایی از مخاط یا محرک ها کمک می کند.بیشتر افراد در زندگی خود سرفه را تجربه می کنند. سرفه ای که مخاط تولید می کند به نام سرفه مرطوب یا مولد شناخته می شود.

  • نکاتی برای بهبود سرفه پس از سرماخوردگی

    نکاتی برای بهبود سرفه پس از سرماخوردگی

    چای گرم همراه با عسل می تواند به تسکین گلوی خراشیده شما کمک کند. مایعات گرم به پاکسازی مخاط در سینه و سینوس ها کمک می کنند و عسل دارای خواص طبیعی ضد باکتری است که ممکن است به مبارزه با عفونت کمک کند.

  • درمان سرفه سرماخوردگی و آنفلوآنزا پاییزی با روش های موثر خانگی

    سرماخوردگی و آنفولانزا از بیماری‌ هایی است که هر ساله در فصول خاصی، گریبان‌ گیر بسیاری از افراد می‌ شود. سرفه که یکی از معضلات اصلی این بیماری ها است، با راهکارهای خانگی تا حد زیادی قابل‌ت سکین است.

  • از کرونای بدون علامت تا خستگی و مرگ احتمالی

    از کرونای بدون علامت تا خستگی و مرگ احتمالی

    متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماری کرونا در افراد بسیار متفاوت بوده و دامنه آن از فرد بدون علامت، سرفه و خستگی تا ماندن در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ احتمالی متفاوت است.

  • هرگز در آرنج برهنه سرفه یا عطسه نکنید

    هرگز در آرنج برهنه سرفه یا عطسه نکنید

    محققان هندی در تازه‌ترین تحقیق خود دریافتند سرفه در آرنج برهنه نسبت به استفاده از دست به مراتب خطرناک‌تر است. به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در جهان زندگی از شرایط عادی خود خارج شده و همه چیز به هم ریخته است. تاکنون میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده و صد‌ها هزار تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. در حال حاضر چندین کاندیدای واکسن از سوی کشور‌های مختلف دنیا برای این ویروس معرفی شده که هنوز در خصوص ایمنی و اثربخشی آن‌ها اطمینان کامل حاصل نشده است؛ از این رو سازمان جهانی بهداشت تا کشف راه درمان قطعی برای این ویروس، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بهترین راه مقابله و پیشگیری از این بیماری بیان کرده است. استفاه از ماسک یکی از راهکار‌های WHO برای محافظت خود در برابر کووید ۱۹ است که به شدت بر روی آن تاکید شده است. تاکنون درباره انواع ماسک و میزان کارآمدی آن‌ها بحث‌های بسیاری انجام شده است که بر این اساس مشخص شد ماسک‌های N۹۵ و ماسک‌های جراحی بیشترین کارآیی را در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته‌اند. ماسک‌های پارچه‌ای و خانگی هم تا حد قابل توجهی می‌توانند در این زمینه موثر باشند. آرنج برهنه نمی‌تواند مهر و موم مناسبی برای دهان و بینی باشد همانطور که گفته شد استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتشار ویروس از طریق عطسه و سرفه و یا حتی صحبت کردن در هواست که اگر فردی به این ویروس مبتلا باشد، دیگران را هم مبتلا نکند، اما به گفته متخصصان در صورت نداشتن ماسک، می‌توان از آرنج هنگام عطسه و سرفه استفاده کرد البته زمانی که لباس آستین بلند به تن داشته باشیم. بر همین اساس طبق مطالعه‌ای که تیمی از محققان هندی در این زمینه انجام دادند، مشخص شد که استفاده از آرنج برهنه هنگام عطسه و سرفه به مراتب خطرناک‌تر از زمانی است که فرد از دست خود استفاده می‌کند. به گفته این تیم، استفاده از آرنج زمانی کارآمد و موثر است که پوشیده باشد در غیر اینصورت آرنج برهنه نمی‌تواند مهر و موم مناسبی برای دهان و بینی باشد. این محققان برای کشف اینکه کدام پوشش چهره بهترین عملکرد را دارد، با این واقعیت که چگالی و دما به طور پیچیده مرتبط هستند و سرفه نسبت به مناطق اطرافشان گرمتر است، دست به کار شدند. آن‌ها با بهره گیری از این ارتباط، از تکنیکی به نام تصویربرداری شلیرن برای نقشه برداری از شیوع ذرات هنگام سرفه استفاده کردند؛ این فرآیند، تغییرات چگالی را به تصویر می‌کشد، تا تصاویری از مسیر انتشار ذران در سرفه‌ را نشان دهد. این تیم با پیگیری حرکت سرفه بر روی تصاویر پی در پی، سرعت و گسترش قطرات خارج شده را تخمین زدند، آن‌ها دریافتند که ماسک‌های N۹۵ موثرترین عملکرد را در کاهش انتشار افقی سرفه دارند. ماسک‌های N۹۵ سرعت اولیه سرفه را تا ضریب ۱۰ کاهش داده و گسترش آن را بین ۳.۹ و ۹.۸۵ اینچ محدود می‌کند. سرفه به گفته این محققان ماسکهای یکبار مصرف هم می‌توانند تا ۱۹.۶ اینچ سرعت انتقال را کاهش دهند. حتی اگر یک ماسک همه ذرات را فیلتر نکند همین قدر که از انتشار آن تا مسافت مشخصی جلوگیری کند، کافی است چرا که در شرایطی که ماسک مناسبی در دسترس نیست هر ماسکی بهتر از بی‌ماسکی است. چناچه هیچ ماسکی در دسترس نباشد، استفاده از آرنج بهترین جایگزین است، اما باید به توصیه‌ها نیز توجه شود.

  • درمان موثر سرفه و گلودرد با عسل

    درمان موثر سرفه و گلودرد با عسل

    طبق یک مطالعه جدید، مصرف عسل در درمان گلودرد، گرفتگی بینی، سرفه و احتقان از داروهای معمولی از جمله آنتی بیوتیک ها بهتر و موثر تر است.

  • نشانه‌های سرفه کرونایی کدام‌اند؟

    نشانه‌های سرفه کرونایی کدام‌اند؟

    تشابه نشانه‌های بیماری کرونا با برخی بیماری‌های تنفسی و عفونی دیگر موجب شده تشخیص این بیماری و علائم اولیه آن از دیگر بیماری‌ها سخت شود و میزان شیوع آن افزایش یابد.

  • چه سرفه‌ای نشانه کووید-۱۹ تلقی می‌شود؟

    چه سرفه‌ای نشانه کووید-۱۹ تلقی می‌شود؟

    سرفه یکی از شایع‌ترین علائم بیماری کووید-۱۹ است اما چه زمانی سرفه را می‌توان نشانه این بیماری دانست؟