سفر

  • ۱+۸ نکته برای سلامت در سفر

    ۱+۸ نکته برای سلامت در سفر

    این روزها بازار سفر داغ شده، اما اگر می‌خواهید کام‌تان حین سفر تلخ نشود چند نکته را که برای حفظ سلامت‌تان در سفر مهم است،رعایت کنیدتابستان فصل خوب مسافرت است، فرصتی که با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و البته گرمای هوا فراهم می‌شود.

  • بررسی اخبار هواشناسی پیش از اجاره ویلا ماسال

    بررسی اخبار هواشناسی پیش از اجاره ویلا ماسال

    گیلان و بسیاری از استان‌ها و منطقه‌های شمالی ایران همیشه یکی از مقصدهای جذاب برای سفر هستند. مسافران داخلی و خارجی زیادی به شهرهای شمالی ایران سفر می‌کنید تا از آب‌وهوای بی‌نظیر آن بهره‌مند شده، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این منطقه را از نزدیک ببیند و از طبیعت زیبای شمال ایران لذت ببرند. شما هم می‌توانید یکی از شهرهای شمالی ایران را برای سفر بعدی خود انتخاب کرده و روزهای بی‌نظیری را برای خود و همراهان رقم بزنید. یکی از موارد مهمی که بهتر است هنگام سفر به شمال ایران درنظر داشته باشید، آب‌وهوای روزهای سفر شما است. شهرهای شمالی روهای بارانی زیادی دارند و به همین دلیل بهتر است حتما قبل از سفر درباره آب‌وهوای شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید، تحقیق کرده باشید تا برنامه‌ریزی‌های شما برای سفر سمت‌وسویی بهتری پیدا کند.

  • 5 دلیل برای اینکه به مجارستان سفر کنید

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    5 دلیل برای اینکه به مجارستان سفر کنید

    بعد از خرید بلیط تهران بوداپست و پرواز به سمت مجارستان، شما می‌توانید بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب گرم دنیا و وسیع‌ترین چمن‌زارهای اروپا را ببینید. رودخانه‌ی دانوب از شمال تا جنوب مجارستان جریان دارد و در مسیر خود از شهر بوداپست می‌گذرد. این رود، شهر را به دو بخش قسمت می‌کند و شما با ایستادن روی پل زنجیر (Chain) که بر فراز این رودخانه قرار گرفته، چشم‌اندازهای رویایی از غروب خورشید را خواهید دید. در ادامه با دیدنی‌های اصلی مجارستان، معروف‌ترین آب گرم‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی آشنا می‌شوید.

  • سفر درمانی رایگان برای کودکان بیمار/ از تهیه بلیت تا رزرو هتل

    با حمایت مؤسسه خیریه انجام می‌شود؛

    سفر درمانی رایگان برای کودکان بیمار/ از تهیه بلیت تا رزرو هتل

    قریب به اتفاق مراجعان بیمارستان های پایتخت، بیماران شهرستانی هستند و در این بین، کودکان بیمار نیز قرار دارند که والدین آنها به خاطر مشکلات مالی، امکان آمدن به تهران را ندارند.

  • اسهال و استفراغ همراه با تب را جدی بگیرید

    هشدار یک متخصص بیماری‌های عفونی در سفر؛

    اسهال و استفراغ همراه با تب را جدی بگیرید

    در مسافرت خطر بیماری‌های عفونی زیاد می‌شود. یک متخصص بیماری‌های عفونی تاکید می‌کند، اگر در سفر با اسهال و استفراغ غیرعادی یا خونی توام با تب روبرو شدید، مراجعه به پزشک ضروری است

  • هشدار به مسافران در پایان سفرهای نوروزی/ ارائه خدمات به ۳.۵ میلیون مسافر در ایام عید

    اطلاعیه شماره ۷ ستاد خدمات نوروزی هلال احمر

    هشدار به مسافران در پایان سفرهای نوروزی/ ارائه خدمات به ۳.۵ میلیون مسافر در ایام عید

    جمعیت هلال‌احمر با صدور اطلاعیه شماره ۷، توصیه‌هایی در موج بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی ارائه کرد.

  • در سفر چه غذاهایی بخوریم تا مسموم نشویم؟

    در سفر چه غذاهایی بخوریم تا مسموم نشویم؟

    اگر در تعطیلات سال نو قصد سفر دارید، با رعایت چند نکته ساده تغذیه‌ای سلامت خود را تامین و سفری دلپذیر را تجربه کنید.

  • پنج نکته‌ مهم در استفاده از داروها در سفر

    پنج نکته‌ مهم در استفاده از داروها در سفر

    در زمان سفر، بهتر است حتی به ریزترین نکات برای استفاده از داروها توجه شود.

  • باید ها و نباید های سفرهای نوروزی برای زنان باردار

    باید ها و نباید های سفرهای نوروزی برای زنان باردار

    مسافرت در سه ماه نخست توصیه نمی‌شود چرا که در این ایام خطر سقط وجود دارد و علاوه بر آن مادر حالت تهوع و استفراغ خواهد داشت و از نظر گوارشی مشکلات بیشتری دارد. مسافرت در سه ماهه سوم هم احتمال زایمان زودرس، فشار خون بارداری و دیابت بارداری را افزایش می‌دهد.

  • چند نکته طلایی برای سلامت در سفرهای نوروزی

    چند نکته طلایی برای سلامت در سفرهای نوروزی

    هر سال، هزاران تصادف در همین چند روز تعطیلات نورزوی اتفاق می افتد و هزاران نفر کشته و مصدوم بر جای می مانند، اما با رعایت نکته‌هایی می توان میزان این تلفات و خسارات را کاهش داد.

  • بهترین غذا برای سفر

    بهترین غذا برای سفر

    متخصصان تغذیه می گویند: این روزها با روند کاهشی موارد مرگ و میر و ابتلا به کرونا، امکان بیشتری برای سفرهای نوروزی ایجاد شده، اما تهیه و مصرف مواد غذایی در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است.

  • توصیه‌های وزارت بهداشت برای سفر ایمن در نوروز

    توصیه‌های وزارت بهداشت برای سفر ایمن در نوروز

    معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تشریح مهم‌ترین نکات برای داشتن یک سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۲، تاکید کرد: در صورت سفر با وسایل نقلیه عمومی، مقابله با بیماری‌های تنفسی و کرونا ضروری است و در این راستا تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک جزو ضروریات است.

  • روش‌های پیشگیری از بیماری در سفر

    روش‌های پیشگیری از بیماری در سفر

    پیش از شروع سفر و ترک خانه، در خصوص بیماری‌های مختلفی که ممکن است در سفرتان در معرض آن قرار بگیرید و همچنین در مورد اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز، با پزشک خود مشورت کنید. مطمئن شوید داروهای مورد نیاز خود را برای تمام روزهای سفر به همراه داشته باشید؛ به خصوص اگر به دیابت، بیماری قلبی، تنفسی و کلیوی یا سایر بیماری‌های زمینه‌ای مزمن مبتلا هستید.

  • موج جدید کرونا نیامده بود که تمام شود

    موج جدید کرونا نیامده بود که تمام شود

    رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در واکنش به پایان موج هشتم کرونا در کشور، گفت: به عنوان یک پزشک، می گویم موج جدیدی نیامده بود که تمام شود.

  • هتل آپارتمان مشهد ارزان را با اسنپ روم رزرو کنید

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    هتل آپارتمان مشهد ارزان را با اسنپ روم رزرو کنید

    اگر از شلوغی و روزهای ملال‌آور کاری خود یا از روزهای تکراری خسته شده‌اید، بهتر است که یک برنامه چندروزه سفر برای خود و خانواده بچینید؛ چه شهری بهتر از مشهد که هم می‌توانید زیارت کنید و هم از جاهای دیدنی و تاریخی آن لذت ببرید.

  • مراحل سوار شدن به هواپیما به ترتیب

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    مراحل سوار شدن به هواپیما به ترتیب

    به طور کلی می ‌توان گفت مراحل سوار شدن به هواپیما کار دشواری نیست؛ اما در برخی از موارد که ازدحام و شلوغی زیادی را در فرودگاه شاهد هستیم امکان دارد سردرگمی و ابهاماتی برای مسافران به وجود بیاید. بنابراین آگاهی از مراحل سوار شدن به هواپیما باعث می ‌شود تا برای افرادی که برای بار اول قصد انجام سفر با سفر های هوایی را دارند این امر سریع تر و راحت تر انجام شود. بسیاری از راهنمایی های مفید و کاربردی به وسیله تابلو های راهنما در فرودگاه برای افرادی که نیازمند اطلاعات مفید در رابطه با طی کردن این مراحل هستند، نصب شده است.

  • شرط «کارت واکسن» برای سفر به عراق لغو شد

    شرط «کارت واکسن» برای سفر به عراق لغو شد

    مقامات عراق شرط همراه داشتن کارت واکسن برای سفر به این کشور را لغو کردند.

  • بایدها و نبایدهای سفر حین بارداری

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    بایدها و نبایدهای سفر حین بارداری

    یکی از سوالات رایجی که از پزشکان پرسیده می‌شود این است که آیا می‌توانیم در بارداری سفر کنیم؟ بعضی از خانم‌های باردار دوست دارند برای کاهش استرس‌های دوران بارداری به یک سفر چندروزه بروند و حال و هوایی عوض کنند اما پیش از خرید بلیط هواپیما یا تهیه بلیط قطار دچار اضطراب می‌شوند و با خود می‌گویند آیا سفر در بارداری خطرناک نیست؟ آیا ممکن است سلامتی من و فرزندم را به خطر بیندازد؟

  • تاثیر سفر در سلامت انسان ها

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    تاثیر سفر در سلامت انسان ها

    کلمه سفر ممکن است در فرهنگ های مختلف، معنا و مفهوم متفاوتی داشته باشد. اما هر یک از این تعاریف یک هدف را دنبال می کنند و آن هم به دست آوردن به یک حس خوب و آرامشی مطلق و نیز رها شدن از خستگی های روزمره زندگی برای یک مدت مشخص می باشد. سفر کردن به انسان این فرصت را می دهد که از مشکلات و دغدغه های فکری رها شود و همچنین باعث می شود خستگی های کاری و دغدغه هایی که هر روز با آن ها مواجه هستیم را برای مدت کوتاهی فراموش کنیم. خوب چه خوب اگر سفر جایگاهی در میان زندگی ما داشته باشد تا به واسطه آن در جهت رشد و تعالی روح و روانمان قدم برداریم و تجربیاتی لذت بخش را به خودمان هدیه دهیم و برای مدت کوتاهی خودمان را از فکر و خیال های روزمره خلاص کنیم. هر چه بیشتر سف رکنیم، احساس رضایت و دلگرمی ما به زندگی بیشتر می شود و با انرژی و نشاط بیشتری به سمت مقابله با مشکلات پیش می رویم.

  • ارزانترین بلیط هواپیما مشهد را از کدام سایت بخرم؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    ارزانترین بلیط هواپیما مشهد را از کدام سایت بخرم؟

    سفر به شهر مشهد، یک سفر معنوی و خاطره‌انگیز خواهد بود. این شهر، یکی از پرتوریست‌ترین شهرهای ایران است که هر سال میلیون‌ها زائر و گردشگر از سراسر ایران و کشورهای خارجی به آن سفر می‌کنند. اما یکی از برنامه‌های مهم سفر، انتخاب وسیله نقلیه مناسب و برآورد قیمت بلیط آن است.

  • رزرو هتل سارینا مشهد با تخفیف باورنکردنی!

    اطلاع رسانی تبلغاتی

    رزرو هتل سارینا مشهد با تخفیف باورنکردنی!

    حتما شما هم در سفر به مشهد به دنبال اقامتگاه و هتلی مناسب با امکانات خوب هستید. خوشبختانه شهر مشهد مقدس دارای هتل‌های متعددی است تا نیاز همه گردشگران و زائران را برطرف کند.در این میان با انتخاب هتلی لوکس باکیفیت عالی می‌توانید از امکانات فوق‌العاده نیز استفاده کنید.

  • ساعت حرکت اتوبوس تهران اصفهان ترمینال غرب

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    ساعت حرکت اتوبوس تهران اصفهان ترمینال غرب

    شهر اصفهان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران شناخته می‌شود که جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی متعددی دارد و چشم‌اندازی از فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذارد. با سفر به اصفهان می‌توانید از اماکن توریستی مانند میدان نقش‌جهان، بازار قیصریه، دروازه چوگان، توحید خانه، پل خواجو، سی‌وسه‌پل، کاخ چهل‌ستون و بسیاری از جاذبه‌های دیگر دیدن کنید. همچنین در هنگام بازگشت با خرید سوغاتی‌های خوراکی، انواع گز و یا صنایع‌دستی مرغوب این شهر، خاطرات سفر را برای مدت‌ها در ذهن خود ثبت کنید.

  • جاهای دیدنی تبریز را بشناسید!

    جاهای دیدنی تبریز را بشناسید!

    شاید تا کنون تعریف های متعددی از شهر تبریز شنیده باشید، اما تنها با سفر به این شهر می توانید آن را درک کنید.  هر مسافری که یک مرتبه سفر به این شهر را تجربه کرده باشد احساس می کند که با یک طناب نامرئی به این شهر متصل شده است و تمایل دارد دوباره قدم زدن در بازارهای آن را تجربه کند. در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی تبریز و روش های سفر به آن را توضیح داده و شما را با خود به یک سفر هزار کلمه ای ببریم.

  • راهنمای سفری فراموش نشدنی به گرجستان با تورهای تفلیس!

    راهنمای سفری فراموش نشدنی به گرجستان با تورهای تفلیس!

    گرجستان سرزمین غذاهای رنگارنگ و صومعه‌های تاریخی ارزشمند است که بازدید از آن‌ها برای تمامی گردشگران تور تفلیس توصیه می‌شود. مردمان این کشور بسیار مهمان‌نواز و خونگرم هستند و در برخی مناطق آن می‌توانید فارسی زبانان زیادی را پیدا کنید. چرا که گرجستان به ویژه تفلیس از بهترین و محبوب ترین مقاصد خارجی برای مسافرتِ ایرانیان بوده و سالانه افراد زیادی را با تورهای مسافرتی میزبانی می‌کند. 

  • راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفرهای تابستانی

    راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفرهای تابستانی

    هرچند برنامه‌ریزی برای سفر در ایام تعطیلات تابستانی در شرایطی که هنوز بسیاری از کشورها و شهرها با ادامه همه‌گیری کرونا و ظهور سویه‌های جدید و مسری‌تر آن مواجه هستند، می‌تواند با نگرانی‌هایی همراه باشد اما رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی به ویژه تزریق به موقع دزهای یادآور واکسن، تاحد زیادی برای تضمین سلامت خود و عزیزانمان ضروری و اولویت‌دار است.

  • صندلی ساحلی تاشو مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    صندلی ساحلی تاشو مسافرتی چیست و چه مزایایی دارد؟

    برای داشتن یک سفر لذت بخش و خاطره انگیز شما نیاز به یک سری وسایل و لوازم مربوط به گردش و سفر دارید. یکی از این وسایل مهم و ضروری صندلی تاشو سفری است که سفر را برایتان لذت بخش می ‌کند. هیچ لذتی در جهان بالاتر از تکیه دادن روی یک صندلی کنار رودخانه و گوش دادن به صدای آب نیست.صندلی ساحلی تاشو سفری این امکان را به شما می دهد تا در چنین شرایطی بدون هیچ گونه نگرانی روی صندلی بنشینید و از طبیعت لذت ببرید.

  • بهترین گزینه های رزرو هتل در استانبول و دبی کدام ها هستند!؟

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    بهترین گزینه های رزرو هتل در استانبول و دبی کدام ها هستند!؟

    وقتی سفر لازمیم و هوس مسافرت به کشورهای خارجی به سرمان می‎زند، استانبول و دبی معمولا مقصد شماره یک ما هستند. نزدیکی دبی و استانبول به ایران در کنار جاذبه‌های دیدنی فراوان آن‌ها، باعث محبوبیت این دو شهر در بین ایرانیان شده است.

  • معرفی شرکت اتوبوسرانی ماهان سفر

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    معرفی شرکت اتوبوسرانی ماهان سفر

    سالانه افراد زیادی با وسایل نقلیه مختلف راهی سفر می‌شوند. هرشخصی نسبت به سلیقه خود وسیله‌ای را برای سفر انتخاب می‌کنند. اتوبوس یکی از بهترین وسایل‌نقلیه برای سفر به‌حساب می‌آید. در گذشته به‌خاطر کمبود امکانات اتوبوس‌ها، این وسایل کم‌تر برای سفر انتخاب می‌شدند. اما حالا اتوبوس‌ها بسیار مجهز بوده و تقریبا همه افراد را از سفر راضی نگه ‌می‌دارند.

  • با این 5 کار مجبور به ترک هواپیما خواهید شد!

    اطلاع رسانی تبلیغاتی

    با این 5 کار مجبور به ترک هواپیما خواهید شد!

    فکر کنید برای یک تعطیلات زیبا برنامه ریزی کرده اید و توانسته اید بلیط هواپیما ارزان خریداری کنید، بی صبرانه منتظر رسیدن به مقصذ هستید تا تعطیلات رویایی خود را بگذرانید اما خدمه پرواز بخاطر اینکه کفش تان را از پایتان در آورده اید، از شما می خواهند تا هواپیما را ترک کنید!

  • تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر ضروری است

    رییس اداره بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان وزارت بهداشت:

    تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سفر ضروری است

    رییس اداره بیماری‌های مشترک بین حیوان و انسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تکمیل واکسیناسیون به ویژه تزریق دز سوم و چهارم و رعایت دستورالعمل بهداشتی برای بهره‌مندی از سفر سالم ضروری است.